سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدارهای انتظامی

 

آخرین وضعیت راه‌های خوزستان در هفته برفی و بارانی
اجتماعی  12:35:30 1392/10/11

9210-4514-5 کد خبر
 

رییس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به بارش سنگین برف در محور تاراز، تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این محور ممنوع است.

 سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: بنا به گزارش‌های رسیده از بعد از ظهر روز گذشته بارش برف در این منطقه آغاز شده و رفته رفته افزایش یافته است. تاکنون نیز برف کاملا سطح جاده‌ها را در این منطقه پوشانده است.

 وی ادامه داد: محدودیت تردد اعلام نشده ولی اکیپ‌های پلیس راه مستقر در مسیر تاراز، از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ ممانعت می‌کنند و خواهشمندیم رانندگان بدون زنجیر چرخ به این منطقه مراجعه نکنند.

 ربیس پلیس راه خوزستان در خصوص وضعیت مسیرهای دیگر گفت: در مسیر دهدز نیز برف سبکی باریده که برف آب شده و اکنون باران شدید در این مسیر در حال بارش است. در محور پل ‌زال- اندیمشک نیز بارش باران گزارش شده است.

 وی تصریح کرد: به طور کلی مبادی خروجی استان ضلع شمالی تا شمال شرقی در معرض بارش باران و برف است.قدرتی به رانندگان در این مسیرها توصیه کرد: برای رانندگی در جاده‌های پوشیده از برف، ‌نیاز است تجهیزات لازم از جمله دستکش ضدآب، زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن، چراغ مه‌شکن، لباس گرم برای خود و سرنشینان، کپسول آتش‌نشانی، پوشاک و پتو، دو رشته طناب یا زنجیر در جهت بوکسل، کاردک، چراغ قوه، باتری یدک، جعبه‌های کمک‌های اولیه، کبریت، کیف ابزار و مقداری آذوقه برای احتیاط همراه داشته باشید.

 وی افزود: اگر رانندگان در حین رانندگی در شرایط برف و یخبندان قرار گرفتند و از زنجیر چرخ برخوردار نبودند، باید توجه داشته باشند که در عین حالی که حرکت در ادامه مسیر احتمال لغزش خودرو را به همراه دارد، با احتیاط کامل به کناره جاده رفته و بسیار آرام به حرکت خود ادامه دهند. در صورت غیرممکن بودن ادامه حرکت در این مسیر، به سمت حاشیه جاده رفته و با فاصله مناسب از جاده پارک کنند تا در صورت لغزش وسایل نقلیه دیگر با خطر تصادف مواجه نشوند.

 رییس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: با توجه به این شرایط رانندگان زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند. شرایط خاصی که بر جاده‌ها حاکم شده را در نظر بگیرند و در رانندگی بی‌احتیاطی نکنند. همچنین حتما خودرو را در حالت دنده قرار دهند و از خلاص کردن دنده هنگام رانندگی پرهیز کنند. قرار دادن خودرو در حالت دنده به کاهش سرعت کمک کرده و امکان حداکثر کنترل را به راننده می‌دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد