سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

"بیل نلسون" سناتور دموکرات ایالت فلوریدا روز گذشته در سخنانی در سنا گفت که او خواستار سفر به ایران برای کمک به آزادی رابرت لوینسون است.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس نلسون با اشاره به اینکه با محمد خزائی نماینده ایران در سازمان ملل در این باره گفت و گو کرده است گفت به خزائی گفته است اگر سفر او به ایران بتواند کمکی به آزادی لوینسون کند ، او مایل به سفر به ایران است.
وی گفت:" اگر این سفر به هر طریقی بتواند کمکی به آزادی لوینسون بکند، من مایلم به ایران بروم. اگر لوینسون در اختیار حکومت ایران باشد، بالاخره باید فردی در داخل دستگاه حکومت ایران از محل نگهداری او اطلاع داشته باشد."
این سناتور آمریکایی افزود که ایران می تواند برای نشان دادن حسن نیت خود  لوینسون را آزادکند.
دولت آمریکا مدعی است لوینسون مامور سابق سازمان اف بی آی در سال 2007 و پس از سفر به جزیره کیش ایران برای تحقیق روی موضوع قاچاق سیگار نا پدید شده است.
ایران می گوید هیچ اطلاعی از این سفر ندارد و حاضر است در صورت ارایه اسناد و مدارکی از سوی دولت آمریکا ، موضوع را پیگیری کند.هفته گذشته خبرگزاری آسوشید پرس و روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی مفصل درباره لوینسون نوشتند او با سازمان سیا همکاری می کرده است و سفر به ایران در راستای انجام یک پروژه جاسوسی لوینسون برای سیا بوده است.
ایران پس از انتشار این گزارش خواستار ارایه توضیح از سوی دولت آمریکا شده است.
روزنامه آمریکایی " هافینگتون پست" نیز گزارش داده است سازمان سیا برای عدم پیگیری موضوع از سوی خانواده لوینسون به آنها 2 و نیم میلیون دلار پول داده است. بنا به گزارش این روزنامه این پول به منظور صرف نظر خانواده لوینسون از شکایت شان که موجب فاش شدن هویت اصلی وی می شود، پرداخت شده است.
آخرین ویدئوی لوینسون در سال 2010 منتشر شده است و این مامور سابق اف بی آی در آن ویدئو از دولت آمریکا خواست تا با انجام خواسته گروگان گیرها وی را آزاد کند. محل نگهداری وی در این فیلم ویدئویی مشخص نیست.اخیرا جان مک کین یکی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه نیز با انتقاد از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت که این سازمان درباره لوینسون اطلاعات غلطی به کنگره داده است.
 
 
 
معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه تن از نیروهای سپاه در سراوان شهید شدند.
رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صبح امروز چهارشنبه حوالی ساعت 6 و 30 دقیقه، یک دستگاه خودرو کارکنان مهندسی سپاه از کارگاه فعال در میل 168، برای اجرای پروژه‌های عمرانی و انسدادی در حین حرکت به سمت میل 190 بودند که با یک تله انفجاری برخورد کردند.
معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در این انفجار سه نفر از کارکنان سپاه پاسداران شهید شدند.
 
کد خبر: ۳۶۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸ - 18 December 2013
نماینده مردم مشهد با بیان اینکه حجاریان نگران ناهماهنگی بین قوه مجریه و مقننه است در حالیکه قانون اساسی، اختیار انحلال دولت جهت برگزاری مجدد انتخابات را به مجلس داده است، گفت: مردم از ما نمایندگان به دلیل سکوت در قبال حضور فتنه‌گران، مجرمان و افراد مسئله‌دار در دولت، ناراحت هستند و حق دارند دوره بعد به ما رأی ندهند.

امیر حسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات سعید حجاریان درباره تغییر قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت، گفت: آقای حجاریان نگران ناهماهنگی بین مجلس و دولت نباشد، چرا که قانون اساسی نگرانی ایشان را رفع کرده و به مجلس اختیار داده در صورت صلاحدید دولت را منحل کند تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدداً برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر حجاریان از ناهماهنگی بین قوه مجریه و مقننه ابراز نگرانی می‌کند، بهتر است قانون اساسی را مطالعه کند، تصریح کرد: قانون اساسی نیازی به اصلاحات ندارد؛ اگر به قول آقای حجاریان ناهماهنگی پیش آمد، مشکل با انحلال دولت توسط مجلس حل خواهد شد. در این صورت مجلس با اختیار قانونی خود، دولت را منحل خواهد کرد تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدد برگزار شود.

قاضی‌زاده در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات حجاریان مبنی بر اینکه نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند مردم آنان را به حوزه‌های انتخابیه‌شان راه نخواهند داد، گفت: این بخش از اظهارات آقای حجاریان درست است چون ما نمایندگان شدیداً از سوی مردم تحت فشاریم، مردم به ما اعتراض می‌کنند که چرا به فلان وزیر که در فتنه ۸۸ نقش داشته رای اعتماد دادیم؟ مردم حق دارند به دلیل سکوت نمایندگان در قبال حضور فتنه‌گران در دولت به ما رای ندهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: حرف آقای حجاریان که می‌گوید مردم به ما دوره بعد رای نخواهند داد از این بابت درست است که مردم به علت سکوت ما در قبال انتصاب افراد مجرم، مسئله دار و فتنه گر در دولت از دست ما ناراحت هستند و حق هم دارند و ما شرمنده آنان هستیم.

سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

کد خبر: ۳۶۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲ - 18 December 2013
روزنامه کیهان نوشت:

اظهارات علی مطهری درباره نقش وی درتغییر یک معاون و مدیر کل وزارت اطلاعات، خلاف واقع و نوعی فرار به جلو است.

اخیرا مطهری ادعا کرد که با پیگیری وی در ماجرای شنود دفتر وی، یک معاون وزیر اطلاعات و مدیرکل زیرمجموعه وی برکنار شده‌اند اما گزارش منابع مطلع حاکی از آن است که تغییر معاون مورد اشاره چند ماه پیش در پی شروع به کار وزیر جدید صورت گرفته و هیچ ربطی به ماجرای آقای مطهری ندارد. به همین ترتیب، با تغییر معاون جدید، مدیرکل مجموعه‌ نیز تغییر کرده است.

اما موضوع مهم‌تر، تور پهن کردن یکی از سرویس‌های بیگانه برای علی مطهری است. از چندی پیش سرویس مربوطه مقدماتی را تدارک کرده و بدون اطلاع مطهری، به وی نزدیک شده بود. اما نیروهای سخت‌کوش وزارت اطلاعات که این سناریوی خطرناک را کشف کرده بودند، مطهری را در جریان ماجرا قرار می‌دهند.

این گزارش حاکی است مطهری پس از اطلاع از این مسئله حتی از وزارت اطلاعات تشکر هم کرده است. گویا رئیس‌ مجلس نیز در جریان موضوع قرار گرفته است. اما آنچه در این میان عجیب است، ریل عوض کردن آقای مطهری و جنجال علیه وزارت اطلاعات است به نحوی که تغییرات مدیریتی این وزارت پس از آمدن وزیر جدید را به جنجال مورد علاقه خود ربط داده و غفلت خطرناک خود را این‌گونه جبران کرده است!

به نظر می‌رسد برخی همکاران نشریات و رسانه‌های زنجیره‌ای نقش عمده‌ای در به بازی گرفتن آقای مطهری ایفا می‌کنند. برخی از این شبه خبرنگاران که در نشریات زنجیره‌ای فعال بودند، هم‌اکنون در خدمت رسانه‌های دولتی آمریکا و انگلیس قرار دارند و برخی دیگر از همان‌ها به اسم خبرنگار با سیاستمداران ایرانی تماس می‌گیرند و انواع مأموریت‌های جاسوسی نیابتی را به انجام می‌رسانند
 
کد خبر: ۳۶۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹ - 18 December 2013
آمریکا پادشاه اردن را تهدید کرده، در صورتی‌ که در برابر اوامر و خواسته‌هایش درباره بحران سوریه سر فرود نیاورد، او را از قدرت برکنار خواهد کرد.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه در اردن از حوادث جاری در پشت پرده دیوان سلطنتی این کشور می‌گوید که آمریکا در ژوئیه گذشته «عبدالله دوم»، پادشاه اردن را به صورت غیرمستقیم تهدید کرده و گفته است که بقایش در قدرت مرهون اجرای اوامر آمریکا درباره پرونده سوریه است.

این منبع در ادامه افزود: «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا «امیر حمزه بن الحسین» را اواخر ژوئیه گذشته برای دیدار به کاخ سفید دعوت و به وی ابلاغ کرد، در صورتی که اردن در اجرای دستورات مربوط به سوریه تعلل کند، به معنای پایان حکومت عبدالله دوم خواهد بود.

رایس به امیر حمزه در یک کلمه گفته بود که در صورت طفره رفتن عبد الله دوم از اجرای خواسته‌های آمریکا یکی را فورا از خانواده پادشاهی جایگزین وی خواهد کرد.

به گفته این منبع، اعتقاد رایج در دیوان پادشاهی اردن این است که خشم آمریکا ناشی از خشم شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس سرویس اطلاعات عربستان سعودی است که پرونده سوریه را در منطقه با هماهنگی با آمریکا پیش می‌برد.

این منبع همچنین می‌گوید که سرویس‌های اطلاعاتی اردن با اقدامات شاهزاده بندر بن سلطان در اردن مخالف است و فقط یک طرف سیاسی در اردن وجود دارد که با طرح‌های شاهزاده بندر موافق است و آن «ناصر جوده وزیر خارجه» اردن است.
 
کد خبر: ۳۶۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹ - 17 December 2013
نماینده آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی در ایران گفت: بوش در زمان ریاست جمهوری 5 بار به حضرت آیت‌الله سیستانی نامه نوشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید جواد شهرستانی عصر امروز در دیدار فرمانده ناجا اظهار کرد: در دورانی فقط در چند نقطه از جهان حکومت شیعی شکل گرفته بود ولی امروز در ایران اسلامی حکومت شیعی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ایران فقیه حاکم نبود ولی شاهان مشروعیتشان را از علما می‌گرفتند بیان کرد: امروز شاهد هستیم که در لبنان و عراق شیعیان وضعیت بهتری پیدا کرده و در افغانستان شیعیان در سطح عالی مشغول فعالیت هستند و همه این شرایط نشان از قدرت گرفتن شیعیان در دوران کنونی است.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه بوش در زمان ریاست جمهوری پنج بار برای آیت الله سیستانی نامه نوشت افزود: وی در نامه سوم خود به یکی از مسئولان عراقی گفته بود که مگر در قرآن شما نیامده است که به دیگران پاسخ دهید و این نکته‌ای بود که مشاورینش به او گفته بودند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دوره انتخابات عراق آیت الله سیستانی همه را به نامزد شدن در انتخابات فراخواندند افزود: در دوره دوم ایشان گفتند روحانیتی که نماینده من هستند نامزد نشوند چرا که در دوره اول که قانون گذاری مطرح بود حضور ضرورت داشت ولی در دوره نظارت باید کسانی باشند که در داخل دولت نبوده و بتوانند بر کار نمایندگان نظارت کنند.

شهرستانی با اشاره به اینکه هماهنگی بسیار خوبی بین مراجع شیعه وجود دارد تاکید کرد: در کشور عراق مشکل از سوی خارجیان عرب بوده که از کشورهای اطراف تغذیه شده و به نظر من این کشورها از آمریکا خطرناک‌تر هستند چرا که افراد انتحاری از سوی ایشان تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که برای عملیات‌های انتحاری تربیت می‌شوند شستشوی مغزی داده شده‌اند یادآور شد: برخی از این افراد وقتی که دستگیر می‌شوند بسیار ناراحت هستند چرا که معتقد بودند اگر می‌توانستند عملیات انتحاری انجام دهند هنگام ظهر ناهار را در محضر پیامبر اسلام خواهند بود.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه در گذشته مسئله شیعه و سنی در عراق وجود نداشت و قبایل بزرگ شیعه و سنی ارتباطات خوبی داشتند افزود: وهابی‌ها شرایط را تغییر داده و موجب شدند که مسئله شیعه و سنی مطرح شود.

وی با اشاره به تعبیر آیت الله سیستانی در خصوص اهل سنت اضافه کرد:‌ ایشان می‌فرمایند به اهل تسنن برادران ما بلکه بگویید «انفسنا» یعنی خود ما.

 

معارضان سوری پیامی از کشورهای غربی دریافت کرده‌اند که بر اساس آن به آنها تأکید شده اسد بعد از برگزاری نشست بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه در قدرت باقی می‌ماند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از «رویترز» نوشت: منابع آگاه معارضان سوری تأکید کردند پیامی از کشورهای غربی دریافت کرده‌اند که بر اساس آن بعد از برگزاری نشست بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه در ماه آینده، اسد از قدرت کنار گذاشته نخواهد شد و اقلیت علویان سوریه به عنوان بخشی از دولت انتقالی در قدرت باقی خواهند ماند.

این منابع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این پیام در جریان نشست دوستان سوریه که  هفته پیش در لندن برگزار شده بود به سران ائتلاف معارضان سوری ابلاغ شده و این اقدام در پی قدرت گرفتن گروه‌های تندرو و جهادی در سوریه و سلطه‌ آنها بر گذرگاه‌های مرزی و انبارهای اسلحه ارتش آزاد در نزدیکی مرز ترکیه است.

یک عضو بلندپایه ائتلاف معارضان سوریه که ارتباط نزدیکی با مقامات عربستان دارد گفت: دوستان غربی ما در لندن به ما توضیح دادند که نمی‌توان اجازه داد اسد در حال حاضر از قدرت کنار گذاشته شود زیرا این مسئله به ایجاد هرج و مرج و کنترل تندروها بر سوریه منجر خواهد شد.

این عضو ائتلاف معارضان سوری تأکید کرد که احتمالا اسد بعد از اینکه دوره رسمی ریاست جمهوری‌اش در سال آینده به پایان برسد اقدام به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد کرد.

وی ضمن متهم کردن اسد به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش گفت: به نظر می‌رسد برخی حتی با اینکه اسد دوباره سال آینده در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کند مخالفتی ندارند.

دیپلمات‌ها و اعضای بلندپایه معارضان سوری معتقدند که تغییر اولویت‌ها و رویکرد غربی ها به ویژه ایالات متحده و انگلیس از برکناری اسد به قدرت نگرفتن تندروها به دلیل شکاف‌هایی است که میان قدرت‌های بین المللی حامی معارضان سوری ایجاد شده.

به نظر می‌رسد با راهکار دیپلماتیکی این چنینی اختلاف‌های کشورهای غربی با روسیه کمتر شود، به ویژه که روسیه در سپتامبر گذشته مانع حمله نظامی آمریکا به سوریه شد و ممکن است دامنه اختلاف همپیمانان معارضان سوری در خاورمیانه {عربستان، قطر، ترکیه} در مورد روش برخورد با بحران‌ها افزایش پیدا کند.

بر خلاف آنچه در سال 2011 در لیبی رخ داد غربی‌ها از دخالت نظامی در سوریه دوری کردند که منجر به تقویت گروه‌های تندرو و جهادی در این کشور شد و تندروهای وابسته به القاعده به بزرگترین گروه معارضان مسلح سوری در کشور تبدیل شده‌اند و این مسئله نگرانی‌های آمریکایی‌ها و همپیمانانشان را برانگیخته زیرا ممکن است سوریه به مرکز جهادی‌های در جهان تبدیل شود.

این اقدامات غرب به ویژه آمریکا خشم عربستان را بر انگیخته و ریاض فکر می‌کند مقابله با تندروهای القاعده در اولویت قرار ندارد و واشنگتن با این رویکرد به دنبال راضی نگه داشتن اسد و ایران است؛ به همین دلیل در نشست دوستان سوریه در لندن ریاض تنها یک دیپلمات را به انگلیس اعزام کرده بود.

از سوی دیگر نیز فعالان معارض سوری تأکید کردند که ترکیه هفته گذشته اجازه داده یک محموله سلاح به گروه «جبهه اسلامی» که گذرگاه باب الهوی و سلاح‌های ارسالی از سوی غرب برای معارضان معتدل را در سوریه به دست گرفته‌اند، تحویل داده شود و این اقدام نشانه‌ای دیگر از اختلاف نظر با واشنگتن است.

با وجود اینکه قرار است نشست حل و فصل بحران سوریه در دوم بهمن ماه برگزار شود معارضان سوری شرط حضور خود را برکناری فوری اسد از قدرت اعلام کرده‌اند.

یک دیپلمات در خاورمیانه‌ گفت: معارضان سوری باید وجود علوی‌ها در دولت انتقالی را بپذیرند ممکن است اسد رئیس جمهور سوریه باقی بماند و ممکن است نماند اما مسئله این است که بدون شک اختیارات او کمتر خواهد شد.

وی افزود: اگر معارضان با این مسئله موافقت نکنند همه کشورهای غربی حامی خود به ویژه ایالات متحده را از دست خواهند داد و تنها لیبی و عربستان از آنها حمایت خواهند کرد.

یک عضو دیگر معارضان سوری که نزدیک به واشنگتن است گفت: مقامات روسی و آمریکایی در تلاش هستند تا چهارچوبی  برای انتقال قدرت در سوریه ایجاد کنند که بر اساس آن علوی‌های سوریه نقش خود در ارتش و نهادهای امنیتی این کشور را حفظ کنند و به این ترتیب مجازات نشدن علوی های سوریه تضمین شود و با معارضان معتدل جبهه‌ای برای مقابله با تندروها و جهادی های القاعده در سوریه ایجاد شود و بدنه ارتش سوریه ترمیم شود.

این عضو معارضان سوری با انتقاد از ادامه تأکید مقامات آمریکایی و اروپایی بر تمام نشدن نقش اسد در آینده سوریه گفت: باید آنها بگویند که نقش اسد چگونه به پایان خواهد رسید و حتی اگر اسد از قدرت کنار گذاشته شود و دولت انتقالی به دست سنی‌ها بیافتد مسکو و واشنگتن نمی‌خواهند سلطه علوی‌ها بر ارتش و نهادهای امنیتی به پایان برسد.

«احمد آفاق» یکی از اعضای پیشین سازمان اطلاعات سوریه که دو سال پیش به معارضان پیوسته و با  مقامات آمریکایی و روسی در ارتباط است تأکید کرد مسکو ترجیح می‌دهد ارتش سوریه را در دوران انتقالی علوی‌ها هدایت کنند.

وی افزود: برای روسیه ارتش سوریه از اسد مهم تر است و ارتش برای آنها خط قرمز به شمار می‌آید زیرا می‌داند که علوی‌ها با توجه به تجربه‌ای که در 50 سال اخیر به دست آورده‌اند بهترین گزینه برای مقابله با القاعده به شمار می‌آیند.

وی تأکید کرد که باید به علوی‌های سوریه اطمینان خاطر داده شود که با ایجاد قدرت انتقالی گروهی جان و اموال آنها به خطر نخواهد افتاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد