سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

 

مرتضوی در یک کنفرانس خبری و با دعوت از خبرنگاران داخلی و خارجی اقدام به این کار خواهد کرد
 شنیده های خبرنگار پارسینه حکایت از آن دارد که سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و مدیر جنجالی سازمان تامین به زودی در مورد همه شایعات و مسائلی که در مورد او مطرح است اعم از موضوع تعطیلی روزنامه ها در سال ۷۹ تا قتل زهرا کاظمی و کهریزک و ارتباطش با جاسبی و ماجرای تامین اجتماعی سخن خواهد گفت.

 مرتضوی در یک کنفرانس خبری و با دعوت از خبرنگاران داخلی و خارجی اقدام به این کار خواهد کرد که اتفاق کم سابقه ای خواهد بود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از وصول ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی سال گذشته و امسال طی ۷ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ایران طی این هفت ماه روزانه ۹۳۵ هزار بشکه نفت با قیمت متوسط ۱۰۳ دلار فروخت.
علی‌محمد احمدی  درباره وضعیت فروش نفت و درآمدهای نفتی ایران طی ماه‌های گذشته براساس گزارش‌های ارائه شده توسط دولت در مجلس، اظهار داشت: در 7ماهه نخست امسال به‌طور متوسط روزانه 2 میلیون و 722 هزار بشکه نفت تولید شده که میزان صادرات روزانه نفت طی این مدت 935 هزار بشکه بوده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه مجموع صادرات نفت ایران طی تاریخ مورد بررسی 229 میلیون بشکه بوده است، تصریح کرد: قیمت متوسط هر بشکه نفت در 7ماهه ابتدایی سال جاری 103 دلار بوده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مجموع درآمدهای نفتی ایران در 7ماهه امسال بیش از 23 میلیارد دلار بوده است؛ البته در این مدت 20 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی که مربوط به دوره‌های قبل نیز بوده وارد کشور شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه میزان درآمدهای نفتی تا پایان سال باید 40 میلیارد دلار باشد، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال درآمد پیش‌بینی شده برای فروش نفت محقق شود.

 

 

از دید نزدیک به همه ناظران و تحلیلگران مسائل بین‌الملل، روند اخیر اوضاع در منطقه خاورمیانه، از تحولات میدانی سوریه گرفته تا توافق هسته‌ای ایران، به نفع عربستان سعودی نبوده و این کشور را به برنامه‌ریزی برای اقدامات متقابل کشانده است. در این میان، برخی روند‌ها از وجود برنامه‌ای از سوی سعودی‌ها علیه شیعیان منطقه در روز اربعین حسینی حکایت دارد.
کد خبر: ۳۶۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲ - 16 December 2013
نقشه سعودی‌ها علیه شیعیان برای روز اربعین حسینی (ع)از دید نزدیک به همه ناظران و تحلیلگران مسائل بین‌الملل، روند اخیر اوضاع در منطقه خاورمیانه، از تحولات میدانی سوریه گرفته تا توافق هسته‌ای ایران، به نفع عربستان سعودی نبوده و این کشور را به برنامه‌ریزی برای اقدامات متقابل کشانده است. در این میان، برخی روند‌ها از وجود برنامه‌ای از سوی سعودی‌ها علیه شیعیان منطقه در روز اربعین حسینی حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، حاکمان سعودی در هفته‌های اخیر، بیش از هر زمان دیگری نسبت به موقعیت و نفوذ خود در منطقه خاورمیانه احساس خطر و نگرانی کرده‌اند؛ از یک سو، پیروزی‌های ارتش سوریه، شورشیان وابسته به عربستان را در موضع ضعف قرار داده و از سوی دیگر، توافق هسته‌ای ایران و غرب و چشم‌انداز احیای نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین تهدید را متوجه سعودی‌ها کرده است.

در همین راستا، این دولت با کمک عناصر و گروه‌های وابسته به خود در منطقه،‌ مجموعه تحرکاتی انجام داده که در درجه نخست در راستای ناامن کردن منطقه و در درجه دوم (و به عنوان اصلی‌ترین هدف) با هدف ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و از این طریق، تحت فشار گذارد‌ن شیعیان در منطقه صورت می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه که طی هفته‌های اخیر انجام گرفت، حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت بود که با هدف تهدید مستقیم ایران و به عبارتی اعمال فشار بر ایران و حزب‌الله برای دست کشیدن از حمایت دولت سوریه صورت گرفت؛ گروهی که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، آشکارا یکی از گروه‌های وابسته به القاعده است که از سوی دولت عربستان حمایت می‌شود.

اما فاز دوم و جدی‌تر برنامه سعودی‌ها‌ در عراق کلید خورده و جریان دارد. این فاز، به طور خاص به شکل بمب‌گذاری‌ها و انجام حملات تروریستی در مناطق گوناگون عراق نمود پیدا کرده است؛ حملاتی که در یکی دو هفته اخیر، عراق را به خونین‌ترین روزهای خود در یک دهه اخیر کشانده است.

اما سایت شبکه خبری «العربیه» (رسانه منطقه‌ای وابسته به خاندان سعودی) به تازگی تصویری ‌از محل وقوع انفجارهای عراق منتشر کرده که دقت در جزئیات آن، نکات بسیار مهمی ‌از برنامه جدید سعودی‌ها برای عراق و کل منطقه روشن می‌سازد.

نقشه سعودی‌ها علیه شیعیان برای روز اربعین حسینی (ع)

در تصویری که العربیه منتشر کرده، نقشه عراق به سه منطقه کلی تقسیم شده است: مناطق دارای اکثریت جمعیت شیعه، مناطق با اکثریت جمعیت سنی و مناطق کرد‌نشین. آن گونه که از این تقسیم‌بندی بر‌می‌آید، چهار مورد از خونین‌ترین انفجارهای روزهای اخیر‌ در مناطقی صورت گرفته که اکثریت جمعیت آن را سنی‌ها و کرد‌ها تشکیل می‌دهند و مناطق شیعه نشین از آن در امان بوده‌اند.

با دیدن این تصویر، بلافاصله این پرسش مطرح می‌شود که چه لزومی ‌داشته برای بیان خبری درباره محل وقوع انفجارهای عراق، به جای نقشه‌های مرسوم تقسیم کشوری، از نقشه‌ای با تقسیم‌بندی مذهبی و قومی استفاده شود؟ آیا جز این است که هدف از آن، برانگیختن احساسات قومی اهل سنت علیه شیعیان است؟

بر این اساس، می‌توان سناریوی سعودی‌ها را به این صورت خلاصه کرد که دولت عربستان ابتدا با استفاده از گروه‌های وابسته به خود، و در رأس آن‌ها القاعده، اقدام به انجام مجموعه‌ای از اقدامات تروریستی در خاک عراق می‌کند. نخستین هدفی که به این ترتیب برای سعودی‌ها تأمین خواهد شد، القای این ‌است که دولت نوری مالکی در عراق، از کنترل اوضاع ناتوان است و یا اصولاً توجهی به بخش‌های خاصی از کشور ندارد.
 
اما ماجرا به همین جا خلاصه نمی‌شود، زیرا دولت عربستان ‌با استفاده از بازوهای رسانه‌ای خود و در رأس آن‌ها القاعده، این موضوع را به ذهن افکار عمومی اهل سنت القا می‌کند که با توجه به نقشه مذهبی و قومی انفجار‌ها و اقدامات تروریستی در عراق، این اقدامات طبیعتاً کار شیعیان بوده و نوعی تسویه حساب مذهبی به شمار می‌رود. به این ترتیب، عرصه لازم برای تحریک افکار عمومی علیه شیعیان و انتقام گیری آن‌ها آماده می‌شود.

از سوی دیگر، با توجه به بازه زمانی جریان یافتن این گونه وقایع، می‌توان نتیجه گرفت که هدف اصلی سعودی‌ها از این سناریو، شوراندن عامه اهل سنت عراق علیه شیعیان در روز اربعین حسینی (ع) است. به این ترتیب، شاید در صورت اندیشه نشدن تدابیر لازم در عراق و کل منطقه برای این روز، شاهد روز تلخی برای شیعیان باشیم. هشیاری و آمادگی برای جلوگیری از وقایع ناگوار در شرایط کنونی برای کل منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

توانستیم پرونده شهدای هفت تیر را در خارج از کشور به جریان بیاندازیم...
به گزارش پارسینه، مدیر فرهنگی بنیاد شهدای هفت تیر گفت: در کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک و عراق پرونده ترور شهید بهشتی، صیاد شیرازی و لاجوردی را پیش بردیم که این مهم به بازجویی ۶ ساعته از مریم رجوی منتج شد.

 مدیر فرهنگی بنیاد شهدای هفت تیر در همایش فصلی مدیران بنیاد شهید گفت: در صیانت از شهدای هفت تیر و حمایت از خانواده آنها مسائل فرهنگی را پیگیری و کتابخانه و موزه‌ی شهدای ترور هفت تیر را نیز بر همین اساس احداث کردیم.

وی از تشکیل پرونده شهدای ترور در مجامع بین المللی خبر داد و افزود:‌ توانستیم پرونده شهدای هفت تیر را در خارج از کشور به جریان بیاندازیم که رهاورد آن بازجویی شش ساعته از مریم رجوی بود.

بادامچیان خاطر نشان کرد: در کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک و عراق پرونده ترور شهید بهشتی، صیاد شیرازی و لاجوردی را پیش بردیم که این مهم به بازجویی 6 ساعته از مریم رجوی منتج شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این تلاش به محکومیت مریم رجوی بیانجامد تا در مسیر مبارزه با تروریسم و حامیان آن اقدام جدی صورت گیرد.

به گزارش پارسینه دستگاه قضایی فرانسه در سال 1383 در رسیدگی به پرونده سازمان مجاهدین خلق(منافقین) تا بازداشت موقت مریم رجوی پیش رفت که عکس زیر لحظه دستگیری وی را نشان می دهد:

 

کد خبر: ۳۶۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹ - 16 December 2013
وقتی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای ارائه شده توسط شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت را مرور کنید به نقاطی می‌رسید که از دیدتان مخفی هستند. بخشی زیادی از این نقاط اطلاعات مراکز نظامی مخفی آمریکا به حساب می‌آیند. ارتش آمریکا آن طوری که وزارت دفاع این کشور اعلام کرده ۵ هزار پایگاه دارد که ۶۰۰ مورد آن در کشورهای دیگر قرار دارند. حالا یک محقق بسیاری از این نقاط را برای مردم مشخص کرده است.

به گزارش مجله مهر، جاش بگلی، یک فعال اینترنتی است که با افشاسازی اطلاعات محرمانه این روزهای حسابی سر و صدا به پیدا کرده است. او در آخرین پروژه خود محل جغرافیایی ۶۵۰ پایگاه نظامی آمریکا را روی تصاویر و نقشه‌های آنلاین گوگل و بینگ پیدا کرده و تصاویر ۶۴۴ مورد آن را منتشر کرده است. ایده او برای این کار از کتاب «نقاط خالی روی نقشه» گرفته شده است. این کتاب که در زمان انتشار خود سر و صدای زیادی پیدا کرد که به همین مسئله نقاط مخفی روی نقشه‌ها می‌پردازد.

برای دیدن تمام تصاویر محل‌های پایگاه‌های نظامی آمریکا می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.
 اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل
هلند؛این نقطه یکی از محل‌‌های احتمالی نگهداری تسلیحات هسته‌ای آمریکا به حساب می‌آید. بی‌جهت نیست که در نقشه‌‌های گوگل به این وضعیت افتاده است.

اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل 
غرب استرالیا؛مرکز کنترل ارتباطات هوایی آمریکا

اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل 
جیبوتی؛ در سال ۲۰۱۲ اکونومیست افشا کرد که این پایگاه مهمترین محل به پرواز درآمدن هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خارج آمریکاست.

اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل 
کره جنوبی؛ محل پایگاه آمریکا،پایگاه گریسون یونگسان

اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل 
عراق؛ زندان ابوغریب. محلی که تصاویر شکنجه زندانیان توسط نظامیان آمریکا در آن مدتها خبرساز بود.

اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل 
آلمان؛ فرودگاه نظامی مورد استفاده آمریکا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد