سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

 

ادعای راشاتودی درمورد ایران و اسرائیل
  

همزمان با قوت گرفتن امیدها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، یک شبکه خبری روسی مدعی حضور دیپلمات هایی از ایران، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی در یک نشست هسته ای در سوئیس شد.

راشاتودی با نقل این خبر به نقل از رویترز می نویسد : در نشستی که در تاریخ 21 و 22 اکتبر در روستایی به نام "گلیون" در سوئیس و در راستای طرح خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای برگزار شد دیپلمات هایی از ایران، کشورهای عربی و اسرائیل حضور داشتند.

 بر اساس ادعای راشا تودی، دیپلمات هایی از 13 تا 14 کشور در این نشست حضور داشتند و هر چند نمایندگانی از ایران و رژیم صهیونیستی در آن شرکت کرده بودند، اما هیچ تماسی بین آنها برقرار نشد.

 در همین رابطه یک دیپلمات عرب گفت : دیپلمات هایی از ایران و اسرائیل در این نشست حضور داشتند، اما با این وجود تماس و یا ارتباطی بین آنها انجام نشد.

 یک دیپلمات صهیونیستی نیز در این رابطه اظهار داشت : هیچ ارتباطی بین نمایندگان ما و نمایندگان کشورهای عربی و یا ایرانی در این نشست چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم انجام نشد. این یک نشست صرفا فنی بود.

 این نشست برای پیگیری طرح خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای برگزار شده بود و به نوشته راشاتودی، نتایج بدست آمده از آن بسیار سازنده بوده است.

 در می سال 2010 میلادی در نشست 189 عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای (ان پی تی) توافق شد که نشستی برای تعیین چارچوب طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای برگزار شود. در همین رابطه در روزهای گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد طرح ایران در این رابطه را تصویب کرد.

 رژیم صهیونیسی تنها دارنده تسلیحات هسته ای در خاورمیانه محسوب می شود از همین رو ایران و چند کشور دیگر در سال های اخیر تلاش زیادی را برای اجرایی شدن طرح خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای انجام داده اند اما کارشکنی صهیونیست ها و چند کشور غربی سبب شده تا این خواسته در حد طرح باقی بماند

 

 

روسای‌جمهور ایران چه عاداتی داشته‌اند؟

نامه نیوز , 23 آذر 1392 ساعت 19:45

گروه سیاسی: بسیاری از سیاستمدارن ایرانی به ویژه روسای جمهور دارای عادت‌های فراوانی هستند.


در این صد و چند روزی که از دولت روحانی سپری می‌شود، در کنار تمام فعالیت‌های خوب و بد دولت یازدهم، چیزی که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، خنده‌های رئیس‌جمهور ایران است. حسن روحانی طی این چهارماه در تمام کنفرانس‌های خبری، سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس و مردم، در دیدار با دانشجویان و در گفت‌وگوهای تلویزیونی همیشه با چهره خندان روبروی مخاطبان خود ایستاده است. خنده‌های رئیس‌جمهور طرفداران فراوانی بین مردم ایران دارد. بسیاری روحانی را رئیس‌جمهور خندان ایران می‌دانند. یکی دیگر از کارهایی که روحانی زیاد انجام می‌دهد و تقریبا برای او عادت شده است، تنظیم عبا توسط دو دست بر دوش خود است. با نگاه کردن با دقت به سخنرانی و رفتار روحانی می‌توانید این دو ویژگی روحانی و عادت او را به خوبی مشاهده کنید. روحانی تنها رئیس‌جمهور از ایران نیست که عادت‌های رفتاری خاص خود را دارد بلکه هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد نیز ویژگی‌های رفتاری مخصوص به خود را دارند که برخی از آنها در جامعه ایران نهادینه شده است.

هاشمی رفسنجانی که چهارمین رئیس‌جمهور ایران بود و بعد از ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی راهی قوه مجریه شد، همیشه از همان روزهای اول انقلاب یک تسبیح و یک انگشتر را با خود همراه داشت. او در تمام سخنرانی‌های خود همیشه یک تسبیح شاه‌مقصود را دست به دست می‌کند و دست راست و انگشت کوچک او نیز میزبان انگشتر حرز است. دیگر عادت رفتاری این رئیس‌جمهور پیشین ایران، نشستن‌های ویژه او بر صندلی است. هاشمی رفسنجانی به‌ویژه در زمان ریاست جمهوری و دیدارهای دیپلماتیک، در هنگان نشستن یک پای خود را کمی از روی زمین بلند می‌کرد و در همین حالت کف کفش‌های هاشمی مشخص می‌شد. بسیاری از مشاوران آیت‌الله به او بارها و بارها در این مورد تذکر داده بودند که موجب شد دیگر در عکس‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمتر شاهد چنین رفتاری باشیم.

خاتمی رئیس دولت اصلاحات نیز عادت‌های رفتاری خاص خود را دارد. او که به سید خندان معروف است از جمله سیاستمداران ایرانی است که خنده جز در مواقعی از لبان او پاک نمی‌شود و در این زمینه شباهت فراوانی به رئیس‌جمهور روحانی دارد. پنجمین رئیس‌جمهور ایران، عادت خاص دیگری نیز دارد و آن هم استفاده بی‌شمار از دستان است. در بسیاری از عکس‌ها خاتمی را با دستی بر صورت و یا دست‌های گره‌کرده مشاهده می‌کنید. یکی دیگر از کارهایی که خاتمی به‌ویژه در سخنرانی‌های خود انجام می‌داد، حرکت دادن عمامه بود. این حرکت بیشتر در حالتی اتفاق می‌افتاد که خاتمی با هیجان و عصبانیت سخنرانی می‌کرد.

احمدی‌نژاد، دیگر رئیس‌جمهور ایران نیز ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشت؛ عادت‌هایی که او را به انسانی منحصر به فرد تبدیل کرد. اولین ویژگی، نوع ادبیات و سخن گفتن رئیس‌جمهور پیشین ایران است. تاخیر در کلام و ادبیات سوالی بارزترین این ادبیات‌ها بود. دست بلند کردن و نشان دادن عدد پیروزی، دیگر حرکت محبوب احمدی‌نژاد بود که در میان مردم به‌ویژه مخاطبان غیر ایرانی احمدی‌نژاد از محبوبیت فراوانی برخوردار بود. حرکت عضلات صورت در هنگام گفت‌وگوهای رسانه‌ای و یا در جلسات دولت نیز از تیک‌های معروف رئیس‌جمهور پیشین ایران است. خنده‌های عصبی شهردار سابق تهران و حرکت مداوم دست‌ها و به هم مالیدن آنها در مناظره‌های انتخاباتی و کنفرانس‌های خبری که بیانگر نارضایتی رئیس‌جمهور پیشین از شرایط بود، دیگر عادت‌های احمدی‌نژاد بود که در میان اهالی رسانه ماندگار شد. بسیاری دیگر از سیاستمدارن ایرانی نیز دارای تیک‌های بسیاری هستند و با کمی دقت در تصاویر و سخنرانی‌های آنان می‌توانید به این ویژگی‌ها پی ببرید.


کد مطلب: 24658

 

القاعده قدرتمند تر و خطرناک‌تر از گذشته است45 هزار جنگجوی القاعده در سوریه مستقرند
 
غرب: مسبب این وضع، حکومت سوریه است
کد مطلب : 24750
 
گروه بین‌الملل: برخی کارشناسان و مسولان آمریکایی با اشاره به افزایش تهدیدهای القاعده در سوریه می‌گویند: اعلام پیروزی ایالات متحده بر القاعده پس از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر این تشکیلات بسیار عجولانه بود.
45 هزار جنگجوی القاعده در سوریه مستقرند
به گزارش العربیه، کارشناسان معتقدند که القاعده با کشته شدن بن لادن نه تنها ضعیف نشده بلکه دامنه فعالیت هایش در برخی مناطق مثل سوریه و یمن بسیار گسترده تر شده است. ترس غربی‌ها از نفوذ گسترده القاعده زمانی شدت یافت که کارشناسان آمریکایی طی گزارشی در باره فعالیت گروه‌های نظامی اسلامگرا در سوریه گفته‌اند که اکثر گروه‌های اسلامی فعال در سوریه از القاعده منشعب شده‌اند. طبق این گزارش، بیش از 45 هزار جنگجو وابسته به القاعده یا در ائتلاف با آن در سوریه حضوری فعال دارند. تعداد این افراد دو برابر گروه طالبان در افغانستان است.

در این گزارش آمده است که صدها تن از جوانان مسلمان اروپایی و آمریکایی به صورت داوطلبانه به سوریه می‌روند و به القاعده می‌پیوندند. این افراد بیشتر توسط گروه "داعش" دوره نظامی می‌بینند و در جنگ داخلی سوریه شرکت می‌کنند و تلاش‌های القاعده اکنون تنها به فعالیت‌های زیر زمینی و جذب نیرو برای عملیات نظامی محدود نمی شود بلکه این گروه با استفاده از وسائل ارتباط جمعی ازقبیل اینترنت، فیس بوک، وبسایت و تویتر به فعالیت گسترده ای دست زده است.

جذب نیروهای جوان از اروپا توسط القاعده باعث شد که کشورهای اروپایی در باره این پدیده یعنی هجرت جوانان اروپایی به جبهه های جنگ در سوریه کنفرانسی در بروکسل برگزار کنند. طبق گزارش‌ها حدود 2 هزار جنگجو مسلمان اروپایی در سوریه می‌جنگند. کارشناسان در این گزارش، حکومت سوریه را مسئول ورود تندروهای اسلام‌گرا به این کشور دانسته‌اند.

به گفته این کارشناسان اسد با فرقه ای کردن جنگ در سوریه و قتل عام های مکرر در مناطق سنی نشین این کشور، به جنگ فرقه‌ای دامن زده و موجب سرازیر شدن موجی از تندورهای سنی از سایر کشورها شد. اسد بر این باور بود که با ورود القاعده در نزاع داخلی سوریه دیدگاه غربی ها را نسبت به آنچه او در حق مردم سوریه مرتکب شده چشم بپوشند و دیدگاه خود را نسبت به عملکردش عوض کنند. به همین دلیل اسد اخیرا طرح حذف القاعده و دیگر گروه های اسلامی در سوریه را در برابر بقای خود بر قدرت را به آمریکا پیشنهاد کرده بود اما این طرح از سوی آمریکا رد شد.

وزیر سوری: ارتش ما در بهترین وضعیت قرار دارد
در همین حال، "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با تلویزیون دولتی سوریه اظهار داشت: عربستان سعودی اصلی ترین حامی (تسلیحاتی و مالی) حملات علیه ارتش سوریه است. وی افزود: البته سعودیها تلاش دارند موضع سیاسی خود را متفاوت با آمریکا نشان دهند، اما در واقع آنها با یکدیگر در یک مسیر قرار دارند و عربستان سعودی پایگاهی برای آمریکا در منطقه است.
وی با تاکید براینکه 75 درصد از تروریستهای حاضر در سوریه، سوری نیستند، افزود: نیروهای امنیتی ما در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند و با تروریستها در هر مکانی مبارزه می‌کنند.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد