سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز خوزستان

 

استعفای نمایندگان خوزستان حق یا تکلیف؟ 

 

IMAGE635121888802174947 استعفای نمایندگان خوزستان حق یا تکلیف؟ کرخه کارون هویزه هندیجان هفتکل موشک مشکلات خوزستان مسجدسلیمان محرومیت خوزستان ماهشهر لالی شوشتر شوش شلمجه شادگان سوسنگرد روحانی رامهرمز رامشیر دولت تدبیر و امید دشت آزادگان دزفول دز خوزستان خشک شدن کارون خرمشهر حمیدیه جنگ در خوزستان ثروت خوزستان بهبهان باوی باغملک ایذه اهواز اندیکا اندیمشک انتقال آب کارون امیدیه اعتراض نمایندگان استعفای نمایندگان خوزستان استعفا آبادان 4 آذر بی شک در کشورهای مردم محور پارلمان سنبل دموکراسی و مشارکت مردمی بر قانون گذاری و حاکمیت و سرنوشت  با تعیین نمایندگان مردمی از بخش های مختلف سرزمینی خویش  است. در ایران اسلامی امروز به لطف انقلاب شکوهمند اسلامی سال ۱۳۵۷ خورشیدی و خلع سیستم فرد محوری و پادشاهی گذشته و تدوین و وضع قوانین و مقرارات متعدد چهره جدید مردم سالاری  بر ایران اسلامی نمایان گردید .نهادی نسبتا نوپا سابقه ی با توپ بستن خویش در عدم فرمان بری از سیستم فرد محوری و پیش از آن انقلاب نیمه تمام مشروطه !  که بیانگر نقش محوری شاه در گذشته سرزمین کهن ایران زمین بوده است !

اما امروزه با بروز انقلاب شکوهمند اسلامی و اهمیت و اهتمام بر رای و نظر مردم در ساختار قدرت پس از ۳۵ سال از این حرکت عظیم مردمی چهره ی جدید این نهاد قدرت به خود دید رویدادی که با استعفای نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به انتقال آب رودخانه ی کارون و کاهش بودجه ی عمرانی استان به نسبت سال گذشته چهره ی تازه به خود گرفته به نوعی بر  اهمیت مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانون گذاری تاکید ورزیده و در واقع خواستار توجه بیشتر به استان مطبوع خویش نموده اند و در واقع سخن ارزنده و تاریخی حضرت امام خمینی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی را به یاد می اورد که فرمودند : مجلس در راس امور است.

 

دولت از ابتدا موضع خویش را مشخص کرده بود

دکتر روحانی تقریبا یکصد روز است بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده است که این جایگاهی تازه  اهمیت و نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش را  پرتو قانون اساسی به نحو شایسته به تصویر می کشد! ایشان  از همان ابتدای انتخاب خویش بر این امر تاکید داشته و دارد که میراث دار دولتی است که از لحاظ اکثر شاخص های اقتصادی و عمرانی در وضعیت نا به سامانی به سر می برد و رکود و تورم و اشتغال وضعیتی را به وجود آورده که زیبنده ی امروز  ایران اسلامی نیست و سوء مدیریتهای دولت قبل  و تحریم های ناصواب و یکجانبه ی غرب از اسباب تدوین بودجه ی انقباضی برای سال ۱۳۹۳ در کشور گردیده تا شاید گره اندکی از مصائب اقتصادی کاسته شود ….

خوزستان و مشکلات فراوان

198402 393 استعفای نمایندگان خوزستان حق یا تکلیف؟ کرخه کارون هویزه هندیجان هفتکل موشک مشکلات خوزستان مسجدسلیمان محرومیت خوزستان ماهشهر لالی شوشتر شوش شلمجه شادگان سوسنگرد روحانی رامهرمز رامشیر دولت تدبیر و امید دشت آزادگان دزفول دز خوزستان خشک شدن کارون خرمشهر حمیدیه جنگ در خوزستان ثروت خوزستان بهبهان باوی باغملک ایذه اهواز اندیکا اندیمشک انتقال آب کارون امیدیه اعتراض نمایندگان استعفای نمایندگان خوزستان استعفا آبادان 4 آذر

خوزستان واژه ی آشناست برای تمام مردم ایران زمین ، سرزمینی که نام ایثار و شهادت و جوانمردی و ایثار را با خود و تاریخ پرفروغ خویش عجین کرده است بمباران مناطق شهری در هشت سال دفاع مقدس و بمباران ۴ آذر اندیمشک به عنوان طولانی ترین بمباران هوایی مناطق شهری در تاریخ هشت ساله ی دفاع مقدس و حتی پس از جنگ جهانی دوم در سرتاسر جهان و حماسه ی  شلمجه و اشغال آبادان و خرمشهر سوسنگرد و آزاد سازی  این سرزمین فرشتگان و تقدیم صدها شهید بر پیکره ی پر شکوه انقلاب  اسلامی و سکوت معنا دار مدعیان دروغین حقوق بشر خاطرات تلخ و شیرین فروانی بر خطه ی زر خیز خوزستان به یادگاری نوشته است !

خوزستان دیروز مملو از رنج و محرومیت اما مستحکم تر و مقاوم تر از هر زمانی بر مسیر فردا قدم می گذارد سرزمینی که سرشار از منابع طبیعی نفت و نیشکر و گاز و فولاد و… است همواره رویای آبادانی شهر و دیار خویش را به همراه داشته اما هیچ گاه نقشی بر این رویا زده نشد! و خوزستان امروز در اکثر شاخص های عمرانی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در ردیف مناسبی قرار نگرفته نگرفته است! آمار بیکاری اکثر شهرهای این خطه را صدر نشین شهرهای بیکار خیز کشور قرداده است…وضعیت آب این استان که دیگر سخنی است تکراری … و وضعیت هوای استان که دیگر زبان را می خشکاند… و دها طرح وپروژه ی نیمه تمام هم بیانگر گره ی کور خوزستان فردا در جهت پیشرفت و حرکت در مسیر فردا است!

خطر ادامه ی روند موجود!

1144285 1842 استعفای نمایندگان خوزستان حق یا تکلیف؟ کرخه کارون هویزه هندیجان هفتکل موشک مشکلات خوزستان مسجدسلیمان محرومیت خوزستان ماهشهر لالی شوشتر شوش شلمجه شادگان سوسنگرد روحانی رامهرمز رامشیر دولت تدبیر و امید دشت آزادگان دزفول دز خوزستان خشک شدن کارون خرمشهر حمیدیه جنگ در خوزستان ثروت خوزستان بهبهان باوی باغملک ایذه اهواز اندیکا اندیمشک انتقال آب کارون امیدیه اعتراض نمایندگان استعفای نمایندگان خوزستان استعفا آبادان 4 آذر

از شکوه مقاومت و ایستادگی سرزمین اسطوره و افسانه از خوزستان عزیز به وفور سخن به میان آمده … از جوانان و مردان و زنانی که به امید فردای بهتر تن خویش را بر پیکر غربت به یادگار نوشتند تا سهمی روشن از فردایشان داشته باشند … چرا که خوزستان زر خیز اما محروم طرحی سفید بر آینده ی جواناش رقم  زده است! جدای ازهر بحثی که این سیل مهاجرت چه مصایبی می تواند بر پیکره ی خوزستان به عنوان مبدا مهاجرت و استان های هم جوار و مرکزی به عنوان مقصد مهاجرت بزنند و سبب زائل شدن شاخص های مختلف آبادانی و فرهنگی و علمی و اقتصادی و اجتماعی در مسیر مهاجرت گردد!  باید  توجه داشته باشیم ادامه ی حرکت بر مسیر امروز زمینه را برای فتنه انگیزان وابسته فراهم می کند تا از ظرفیت بالای منابع و قومیت استان در جهت سوء بهره ببرند! و همین امر اهتمام و توجه دو چندان به مشکلات و کاستی های خوزستان را می طلبد!  تا ارزشهای انقلابی هم چون دیروز بر خوزستان عزیز بتابد!

چرا استعفا؟

بی شک یکی از برکات و نعمت های  انقلاب شکوهمند اسلامی استفاده از ظرفیت و استعداد تمام مردم ایران زمین در جهت اعتلای نظام مقدس اسلامی و عمران و آبادانی ایران سربلند است و این امر هم با مشارکت مردمی از تمام سطوح و بخش های اجتماعی و پیش بینی کرسی قانون گذاری در اکثر شهر ها و تمامی استان ها مقدور گردیده اما همین نمایندگان نتوانسته اند به امروز به نحو شایسته از ظرفیت بالقوه و خدادادی و جوان استان بهره ببرند و به نوعی نماینده و میراث دار آرزوهای پیر و جوان مردم این خطه ی حماسه ساز ایران اسلامی است!
مردمی که در پیش با لبیک گفتن به رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و بنیان گذار عالی قدر انقلاب اسلامی و حضوری با شکوه و مداوم در عرصه های مختلف انقلابی و تقدیم صدها لاله به دشت پر مهر انقلاب دین خود را به سرزمین ایران اسلامی ادا کرده اند اما امروز خوزستان عزیز از فقری شدید رنج می برد … فقرو محرومیتی که سبب میسود مردمانش با نیش عقرب کشته شوند چرا که دکتر و امکانات درمانی در اکثر شهرهای استان به نحو شایسته موجود نیست! و اکثر شهرها و مسیر های ارتباطی از فقدان  یک زیر ساخت مناسب رنج می برد رنجی که می تواند تبدیل به سرمایه های عظیم در کشور گردد چرا که موقعیت استراتژیک خوزستان ظرفیت بالایی دارد و متاسفانه به نحو شایسته در نظر گرفته نشده است!

چرا خوزستان محروم است؟

براستی با خود اندیشده ایم که چگونه است سرزمینی که بیش از بیش از نیمی از در آمد کشور را تامین می کند خود در اکثر شاخص ها در وضعیت نامناسبی قرار دارد؟
بی شک آسیب های جنگ تحمیلی بر پیرکه ی خوزستان به عنوان اصلی ترین جولانگاه بمب و خمپاره ی های دشمن بعثی فقدان طراحی و اجرای یک برنامه روشن مدون و عدم تخصیص مناسب بودجه و عدم نظارت مناسب بر عمران استان و عدم توجه به ظرفیت های بالقوه ی استان در بخش های مختلف و عدم استفاده ی مناسب از ظرفیت نیروهای  کار آمد و بومی و آشنا به مشکلات خوزستان به نحو شایسته از علل این حرکت آهسته ی خوزستان در مسیر عمران و ابادنی است وبراستی  توجه بیشتری به این معقوله را می طلبد!

خوزستان خاطرات جنگ را در  سینه ی خود به یادگار دارد

 استعفای نمایندگان خوزستان حق یا تکلیف؟ کرخه کارون هویزه هندیجان هفتکل موشک مشکلات خوزستان مسجدسلیمان محرومیت خوزستان ماهشهر لالی شوشتر شوش شلمجه شادگان سوسنگرد روحانی رامهرمز رامشیر دولت تدبیر و امید دشت آزادگان دزفول دز خوزستان خشک شدن کارون خرمشهر حمیدیه جنگ در خوزستان ثروت خوزستان بهبهان باوی باغملک ایذه اهواز اندیکا اندیمشک انتقال آب کارون امیدیه اعتراض نمایندگان استعفای نمایندگان خوزستان استعفا آبادان 4 آذر

دکوهه و اروند و شلمجه و خرمشهر و سوسنگرد … تنها بخشی از افتخارات خوزستان عزیز در جنگ تحمیلی است مردمانی که بغض موشک بر چشمانشان سنگینی می کرد اما استوار و مقاوم بر آرمان های والای انقلاب اسلامی تاکید ورزیدند و هم مسیر با رهبر خویش حتی یک قدم در جهت حفظ کیان انقلاب اسلامی پا پس نکشیدند! اما جنگ و آسیب های جنگ هنوز بر پیکره خوزستان به چشم میخورد … مهاجرت هایی که تا به امروز ادامه دارد… و خرمشهری که در آرزوی فردای بهتر است… سنبل های دفاع مقدس و راهیان نور که به حال خویش رها شده اند دوکوهه و بیمارستان شهید کلانتری و اروند را به راستی  به یاد دارید؟ آیا میدانید متروک و به حال خویش رها شده اند؟ ایا میدانید فردای این آثار ثبت شده ی ملی چیست؟

کارون سنبل خوزستان خوزستان است!

n00013784 r b 004 استعفای نمایندگان خوزستان حق یا تکلیف؟ کرخه کارون هویزه هندیجان هفتکل موشک مشکلات خوزستان مسجدسلیمان محرومیت خوزستان ماهشهر لالی شوشتر شوش شلمجه شادگان سوسنگرد روحانی رامهرمز رامشیر دولت تدبیر و امید دشت آزادگان دزفول دز خوزستان خشک شدن کارون خرمشهر حمیدیه جنگ در خوزستان ثروت خوزستان بهبهان باوی باغملک ایذه اهواز اندیکا اندیمشک انتقال آب کارون امیدیه اعتراض نمایندگان استعفای نمایندگان خوزستان استعفا آبادان 4 آذر

شاید کارون تنها درد خوزستان نباشد …! اما بی شک کارون زنده و خروشان نماد رگهای خروشان سرزمینی است که غیرت حونبی خویش حتی یک قدم از نبرد با دشمن تا دندان مسلح خویش پا پس نکشیدند  و ماندند و به نبرد با دشمن بعثی ایران زمینی پرداختند! و کارون خشکیده میتواند سمبل آرزوهای جوانانی باشد که دیروز پرخروش اما امروز کم خروش و خاموش در مسیر فردای خوزستان قدم می گذارنند!

مردم خوزستان چه می گویند؟

748113 fw8NELKm استعفای نمایندگان خوزستان حق یا تکلیف؟ کرخه کارون هویزه هندیجان هفتکل موشک مشکلات خوزستان مسجدسلیمان محرومیت خوزستان ماهشهر لالی شوشتر شوش شلمجه شادگان سوسنگرد روحانی رامهرمز رامشیر دولت تدبیر و امید دشت آزادگان دزفول دز خوزستان خشک شدن کارون خرمشهر حمیدیه جنگ در خوزستان ثروت خوزستان بهبهان باوی باغملک ایذه اهواز اندیکا اندیمشک انتقال آب کارون امیدیه اعتراض نمایندگان استعفای نمایندگان خوزستان استعفا آبادان 4 آذر

حضور باشکوه مردم خوزستان از شمال تا جنوب از شرق تا غرب این استان سربلند در عرصه های مختلف اجتماعی و مشارکتی و انقلابی این استان گواه فهم ومنش بالایی این خطه  ی اسطوره و افسانه است مردم خوزستان هیچ گاه بر آبادانی سرزمین ایران اسلامی بخل نکرده اند و با ایثار خویش در حفظ کیان خوزستان در جنگ تحمیلی تا ابد بر پیکره با شکوه انقلاب نقش حماسه زده اند و خالصانه و صادقانه اهتمام خویش به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای ارزشمند رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی و حفظ و ارتقای ارزشهای شهدای والا مقام انقلاب تاکید نموده اند و همگان میدانند خوزستانی مقاوم است و در چنگال سختی ها حتی در جلوی دشمت بعثی و عوامل فتنه انگیز و بیرون از مرزها سر خم نخواهد کرد و هموراه حضوری پر مهر در عرصه ی ها ی مختلف ارزشمند انقلاب خواهد داشت!  اما مردم خوزستان دلگیرند از نا مهربانی ها… از سیل عطیم بی کاری و فقر …. مردم خوزستان می خواهد یکصدا و متحد مثل دیروز در پیشرفت و آبادانی ایران شریک باشد! خوزستان میخواهد درکش کنید … حرف مردمش را دریابید! خوزستان میخواهد تا جان دارد ایرانی بماند و همچون گذشته به فرصت طلبان اجازه ی عرض اندام ندهد! پس امید است دولت تدبیر و امید نقشی پر امید بر پیکر خوزستان زند نقشی که ایندگان آنچه شایسته خوزستان است را دریابند !

خوزستان امروز/ محمدامین جشمیدی


Read more: http://khnews.ir/fa/?p=4103#ixzz2nYVQhoA3 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد