سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک مصاحبه

 

گفتگو با نماینده شوش/ انقباضی ترین بودجه دولت برای خوزستان/ اجازه نمی دهیم دشمنان از استعفای نمایندگان سوءاستفاده کنند

آب کارون به بهانه آب آشامیدنی منتقل می شود  

نباید به اسم آب شرب آب کارون را منتقل کنند و در عمل برای کشاورزی استفاده شود.اجازه ندهیم دشمنان از استعفای دسته‌جمعی نمایندگان خوزستان سوءاستفاده کنند.

شوشان: نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باشوشان با اشاره به اینکه اعتراض و استعفای نمایندگان مجلس خوزستان به دلیل بودجه عمرانی سال 93 دولت برای خوزستان بود، گفت: اعتقاد نمایندگان خوزستان بر این است که انقباضی‌ترین بودجه برای خوزستان با این همه ثروت و قابلیت منظور شده است.

سیدراضی نوری‌ با اشاره به اینکه توزیع عادلانه بودجه باید بر اساس آورده و درآمد مناطق کشور باشد، اضافه کرد: این آورده نزدیک به 56 درصد است در حالی که با سیستم انقباضی دولت در بودجه عمرنی 51 درصد در نظر گرفته شده است، این درحالی است که امام راحل به توجه مسئولان به خوزستان به عنوان استانی جنگ زده تاکید داشتند، استانی که 23 هزار شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است و مردم این استان همواره در خط مقدم دفاع از نظام بوده‌اند.

وی ادامه داد: اعضای هیات دولت در دیداری که اخیرا با رهبر معظم انقلاب داشتند، تاکیدات ایشان بر توجه ویژه به استان‌های محروم از جمله خوزستان را شنیده‌اند، اما با این حال شاهد بودجه انقباضی برای استان‌ها بوده‌ایم.

نماینده شوش در مجلس با بیان اینکه این بودجه‌ها از نظر ردیف و اعتبار انقباضی است، گفت: خوزستان در مسائل زیست‌محیطی، رودخانه کارون و آب آشامیدنی سالم مستلزم توجه جدی است، همچنین بازنگری مجدد در سدهای بالادستی که از علل کم‌آبی استان است ضروری است.

آب کارون به بهانه آب آشامیدنی منتقل می‌شود

نوری با اشاره به اینکه آب کارون را به بهانه آب آشامیدنی منتقل می‌کنند، اما در عمل قرار است برای کشاورزی و مصارف دیگر استفاده شود، اضافه کرد: اعتراضی به انتقال آب آشامیدنی نداریم اما اینکه آب را برای مصارف کشاورزی منتقل می‌کنند در حالی‌که خوزستان تشنه است واقعا صحیح نیست.

وی تصریح کرد: به‌ طور قطع نتیجه انتقال بی‌برنامه آب از استان، افزایش شوری و بی‌کیفیتی آب خواهد بود ضمن اینکه هم‌‌اکنون نیز شاهد خشک شدن تالاب‌ها و تشدید معضل ریزگردها هستیم.

نماینده شوش در مجلس تاکید کرد: در درجه نخست باید آب آشامیدنی سالم خوزستانی‌ها تامین و حق آبه اصلی برای آنها در نظر گرفته شود و سپس آب را منتقل کنند.

نوری ادامه داد: اکنون شاهد هزینه‌های بالا و گزاف انتقال آب به مناطق دیگر هستیم که این کار از نظر اخلاقی و وجدانی قابل قبول نیست و نباید به اسم آب شرب آب کارون را منتقل کنند و در عمل برای کشاورزی استفاده شود.

اجازه ندهیم دشمنان از استعفای دسته‌جمعی نمایندگان خوزستان سوءاستفاده کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از استعفای نمایندگان خوزستان شاهد استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر به حمایت از نمایندگان مجلس نیز بودیم، اضافه کرد: مسئله استعفای نمایندگان مجلس ارتباطی با موضوع‌های دیگر ندارد و نباید اجازه دهیم که دشمنان از استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان سوءاستفاده کنند.

نماینده شوش در مجلس گفت: اکنون به صورت مسقیم در مجلس پیگیر این موضوع هستیم و با رئیس مجلس جلسه و گفت‌وگو داشتیم و در حال پیگیری و بررسی هستیم. در حال حاضر نیازمند حفظ آرامش در جامعه هستیم و نباید نسنجیده رفتار کنیم و انتظار ما از دولت این است که برای پروژه‌های نیمه‌کاره اعتبارات مناسبی در نظر بگیرند تا شاهد رشد و آبادانی خوزستان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد