سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

  

آشنایی با حریفان فولاد خوزستان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا
الفتح گمنام اما قوی، بنیادکار پای ثابت لیگ قهرمانان/ شاگردان فرکی به صعود می‌اندیشند 

تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های گمنام الفتح عربستان و بنیادکار ازبکستان هم‌گروه شده است.

خبرگزاری فارس: الفتح گمنام اما قوی، بنیادکار پای ثابت لیگ قهرمانان/ شاگردان فرکی به صعود می‌اندیشند 

به گزارش خبرگزاری فارس، فولاد خوزستان در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الفتح عربستان و بنیادکار ازبکستان هم‌گروه است. تیم چهارم این گروه در دیدار پلی‌آف مشخص می‌شود. در زیر به بررسی اجمالی حریفان فولاد خوزستان در این گروه می‌پردازیم.

* الفتح عربستان

الفتح عربستان تیمی از استان احسا در شرق عربستان است که در سال 1958 تأسیس شد، این باشگاه مثل الهلال و الاتحاد سرشناس نیست و در رده تیم‌های معمولی عربستان قرار دارد.

این تیم با هزینه‌هایی که انجام داد، توانست سال گذشته با کسب 64 امتیاز از مجموع 26 مسابقه در حالی که تازه به سطح اول فوتبال این کشور آمده بود به مقام قهرمانی برسد. هدایت این تیم برعهده فادی‌الجبال مربی 50 ساله تونسی است. الفتح در ورزشگاه ملک عبدالله‌ بن جلوی میزبان حریفان خود است. این ورزشگاه حدود 20 هزار گنجایش دارد.

به دلیل وجود نخل های فراوان در استان احسا این تیم با لقب فرزندان نخلستان شناخته می شود.

سیسوکو از سنگال، عمادالجمال از تونس، خوزه گومز از برزیل، سالمو از کنگو و حمدان الحمدان از عربستان سرشناس‌ترین بازیکنان این باشگاه را تشکیل می‌دادند.

سالمو بهترین مهاجم این تیم است که در فصل جاری 6 گل به ثمر رساند. خوزه گومز برزیلی نیز از تکنیک بالایی برخوردار است، الفتح در فصل جاری دچار افت شده و این تیم از 12 بازی به میدان رفته تنها 4 امتیاز کسب کرده و متحمل 4 شکست شده است. الفتح تاکنون سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد و شاید بتوان آنها را بی‌تجربه‌ترین تیم حاضر در این گروه دانست.

*بنیادکار ازبکستان

پس از سرمایه‌گذاری خوبی که مسئولان فوتبال ازبکستان روی باشگاه‌های خود انجام داده‌اند، تیم‌هایی مثل بنیادکار و پاختاکور در عرصه آسیایی توانستند نامی برای خود دست‌ و پا کنند. البته این تیم ابتدا به نام کروفچی در لیگ قهرمانان آسیا حاضر می شد که چند سال پیش به بنیادکار تغییر نام داد. بنیادکار برای فوتبال دوستان ایرانی نامی آشنا است. حضور ریوالدو ستاره برزیلی و بزرگ دنیای فوتبال همراه با این تیم در ایران در دیدار مقابل پرسپولیس در اذهان فوتبال‌دوستان باقی مانده است.

بنیادکار تیمی فیزیکی و با تکنیک است که در سال‌های اخیر همواره حریفی قدرتمند به حساب می‌آید آنها از سال 2008 به صورت مستمر در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. بهترین نتایج بنیادکار در این مسابقات در سال 2008 و 2012 رقم خورد و این تیم توانست به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند.

هدایت ازبکستان برعهده میر جلال کاسیموف که هدایت تیم ملی ازبکستان را نیز برعهده دارد، قرار دارد.

بنیادکار در لیگ این کشور که چند ماه پیش به اتمام رسید، توانست با کسب 61 امتیاز از 26 مسابقه بالاتر از لوکوموتیو 60 امتیازی قرار بگیرد و مقام قهرمانی را به خود اختصاص دهد. به ثمر رساندن 59 گل در 26 بازی نشان‌دهنده قدرت بسیار زیاد خط حمله بنیادکار است.

پیشچور مهاجم بلند قامت 197 سانتی‌متری این تیم با 32 سال سن توانست 19 گل به ثمر برساند و عنوان آقای گلی را به خود اختصاص دهد.

بنیادکار در دیدارهای خود در ورزشگاه زیبای بنیادکار که گنجایش حضور 34 هزار نفر را دارد از حریفان خود میزبانی می‌کند. بنیادکار در زبان ازبکی به معنی آفریننده است و هواداران این تیم لقب آفریننده زیبایی را به بازیکنانشان می‌دهند. بدون شک حذف تیم ملی ازبکستان در گروهی که تیم ملی ایران در آن قرار دارد و باعث عدم راهیابی آنها به جام جهانی 2014 برزیل شد، حساسیت‌های زیادی را در این رویارویی بوجود آورد.

بدون شک بنیادکار یکی از شانس‌های صعود به مرحله بعدی مسابقات است.

*علامت ؟ مقابل نام تیم چهارم گروه

تیم چهارم این گروه بعد از انجام دیدارهای پلی آف مشخص می شود. ابتدا القادسیه کویت به مصاف سوابق عمان می رود،‌برنده این دیدار با بنیاس امارات سپس برنده این دیدار با برنده دیدار نسف ازبکستان و الریان قطر رو به رو می شود تا تکلیف تیم چهارم این گروه مشخص شود.

در صورت صعود نسف قارشی به این گروه به دلیل حضو دو تیم از ازبکستان و احتمال وجود تبانی این تیم به گروه اول می رود و الریان قطر به گروه دوم انتقال پیدا می کند. 

* فولاد خوزستان در اندیشه شگفتی سازی

فولاد خوزستان سال گذشته با قرار گرفتن در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران توانست آخرین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص دهد.

حسین فرکی دو سالی است که تیم بسیار جوان و تاکتیکی را ساخته و حریفان در مقابله با این تیم در کارهای دفاعی اسیر برنامه‌های این تیم می‌شوند.

فولاد خوزستان در نیم فصل نقل و انتقالات با بازگشت آرش افشین و جذب سوشا مکانی، غلامرضا رضایی، سعید سالارزاده و پادووانی مدافع برزیلی توانسته نقاط ضعف خود را برطرف کند و در پی کسب نتایج قابل قبول در لیگ قهرمانان آسیا است.

فولاد خوزستان هرچند در لیگ برتر در ورزشگاه تختی اهواز میزبانی می‌کند اما به دلیل فراهم نبودن استانداردهای موردنیاز AFC ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز را به مسئولان مسابقات معرفی کرده است تا در این استادیوم پذیرای رقبای خود باشد.

فولاد خوزستان آخرین بار در سال 2006 در رقابت‌های لیگ آسیا حاضر شده بود که در آن مسابقات با کسب 4 امتیاز در همان مرحله گروهی وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.

بازیکنان فولاد خوزستان از همین حالا دم از شگفتی سازی می زنند و با انگیزه فراوانی که دارند می خواهند نتایج خوبی در اولین حضور خود پس از سال 2006 کسب کنند.

با توجه به بازیکنان خوب و کادر فنی با دانشی که این تیم دارد، صعود فولاد خوزستان از این گروه قابل تصور است.

برنامه بازی‌های فولاد خوزستان به شرح زیر است:

6 اسفند: برنده پلی‌آف ــ فولاد

20 اسفند: فولاد ــ الفتح عربستان 

28 اسفتد: بنیادکار ازبکستان ــ فولاد

12 فروردین: فولاد ــ بنیادکار ازبکستان 

27 فروردین: فولاد ــ برنده پلی‌آف 

3 اردیبهشت: الفتح عربستان ــ فولاد 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد