سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

 

کد خبر: ۳۶۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸ - 14 December 2013
رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یک جاسوس MI6 شناسایی و دستگیر شد.


دادخدا سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) یک جاسوس MI6 شناسایی و دستگیر شد، اظهار داشت: این جاسوس پس از چندین ماه فعالیت اطلاعاتی پیچیده به حول و قوه الهی در دام افتاد.
وی بیان داشت: متهم مذکور در 11 نوبت در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری با افسران اطلاعاتی کشور انگلیس ارتباط برقرار کرده و در هر ملاقات نیز اطلاعات مورد نظر سرویس جاسوسی مذکور را تحویل داده و البته یک‌سری راه‌کارهایی را علیه منافع جمهوری اسلامی ایران از سرویس اطلاعاتی انگلیس اخذ کرده است.رئیس دادگاه انقلاب کرمان از ارتباط جاسوس دستگیر شده با چهار افسر اطلاعاتی خبر داد و گفت: با هدایت و آموزش‌های این افسران اطلاعاتی، جاسوس مذکور اطلاعات خواسته شده و مورد نظر آنها را جمع‌آوری و سپس به کشور مبدأ جاسوسی منتقل کرده است.سالاری خاطرنشان کرد: محاکمه این جاسوس در حال انجام است و متهم به جرائم خود اعتراف دارد.
 
 
 
نتیجه پیگیری کارگذاری دستگاه شنود در دفتر کار مطهری/ عوامل شنود در وزارت اطلاعات برکنار شدند
 
علی مطهری از برکناری معاون و مدیر کل وزارت اطلاعات دولت قبل در نتیجه پیگیری اقدام کارکنان این وزارتخانه در کارگذاری دستگاه شنود در دفتر کار وی خبر داد و از زحمات علوی وزیر اطلاعات تشکر کرد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت شخصی علی مطهری متن بیانیه نماینده تهران درخصوص نتیجه بررسی کارگذاشتن دستگاه شنود در دفتر کار وی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع ملت شریف ایران می رساند پیگیری ها در خصوص کارگذاری دستگاه شنود در دفتر کار اینجانب به نتیجه ذیل منتهی شده است:

پس از طرح سوال این بنده از وزیر محترم اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و قانع نشدن اینجانب از پاسخ ایشان، در مهلت قانونیِ وزیر برای قانع کردن  این بنده و در نتیجه مطرح نشدن آن در صحن علنی مجلس ، به در خواست وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۰/۹/ ۹۲ جلسه ای با حضور وزیر محترم اطلاعات جناب حجت الاسلام آقای دکتر علوی و یکی از معاونان ایشان و مدیر کل آن معاونت و اینجانب برای حل مسئله تشکیل شد .در آن جلسه به اطلاع اینجانب رساندند که کارگذاری دستگاه شنود در دفتر کار اینجانب – همان طور که حدس می زدم- با هدایت یکی از معاونان مدیریت قبلی وزارت اطلاعات توسط چند تن از افراد زیر مجموعه او با انگیزه سیاسی انجام شده است و آن معاون و مدیر کل او هر دو از کار برکنار شدند و پرونده آنها مطابق مقررات داخلی وزارت اطلاعات در دست بررسی برای صدور حکم است. البته همه این افراد به نادرستی کار خود اعتراف کرده و متنبه شده اند. اسامی این افراد – هرچند مستعار- نزد اینجانب محفوظ است.ضمنا در تاریخ ۲۱/۹/ ۹۲ وسائل شنودی که در دفتر اینجانب کشف و ضبط شده بود با یک دستگاه گوشی تلفن همراه و دستگاه DVR  دوربین ورودی ساختمان که روز بعد آن ماجرا توسط افراد مذکور برای محو تصاویر آن به سرقت رفته بود مبادله شد. جناب آقای علوی و معاون ایشان فرمودند که در دولت یازدهم گفتمان وزارت اطلاعات تغییر کرده  واین روشها شرعا و قانونا مردود و مورد نکوهش است. لازم است مراتب سپاس و تشکر خود را از زحمات وزیر محترم اطلاعات و همکارانشان ابراز نمایم.        

 

 

لوینسون؛ گمشده‎ای که جاسوس سازمان سیا بود/ حق السکوت 2.5 میلون دلاری سیا به خانواده
 
روبرت لوینسون -مامور سابق اف.بی.آی.- که سال 2007 در جزیره کیش ناپدید شده بود، طبق اعتراف رسانه های آمریکایی از طرف سازمان سیا برای ماموریت به ایران اعزام شده و برای جلوگیری از این رسوایی به خانواده‏‎اش حق السکوت 2.5 میلیون دلاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لوموند فرانسه طی گزاشی به این موضوع پرداخت و نوشت: "به گفته کتلین کارول -مدیر اجرائی اسوشیتدپرس- به دنبال تحقیقی که درباره چند سال اخیر صورت گرفت، اسوشیتدپرس و واشنگتن پست تصمیم گرفته اند که این مساله را فاش کنند. زیرا نشان دهنده "اشتباهات بزرگ" سازمان اطلاعات آمریکاست و تقریباً مطمئن هستیم ربایندگان جایی که [لوینسون] برایش کار می‎کند را فهمیده‎اند."

سیا هنوز واکنشی به این ماجرا نشان نداده است اما دولت اوباما نسبت به انتشار این اطلاعات توسط خبرگزاری مذکور ابراز تاسف کرده است. کیلتین هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی اعلام کرد: "بدون این که بخواهیم درباره ارتباطی که گفته شده است آقای لوینسون و دولت دارند اظهارنظر کنیم، کاخ سفید و اجزای دیگری از دولت جداً از AP درخواست کردند برای حفظ جان آقای لوینسون این مقاله را منتشر نکند."

وی افزود: "تحقیقات در زمینه مفقود شدنِ آقای لوینسون در حال پیگیری است و همه مصمم هستیم تا سالم وی را به خانواده‎اش بازگردانیم."

مفقودی که هیچ اثری از خود باقی نگذاشت

رابرت لوینسون، که اگر زنده باشد 65 ساله است، پس از بازنشستگی از اف.بی.آی.، کارآگاه خصوصی شده بود. جابجایی‎های مداوم وی به دلیل شغلش باعث جلب توجه تحلیلگرانی شده بود که به دنبال ردگیری شبکه‎های مالی غیرقانونی بودند.

به گزارش AP و واشنگتن پست، "آن جابلونسکی" یکی از تحلیلگران سیا وی را به صورت قراردادی به استخدام درآورد تا گزارشهایی از اطلاعاتی که در جابحایی‎هایش بدست می‎آورد، ارائه کند.

اما از نظر سازمانی، جابلونسکی مامور میدانی نبود و در نتیجه مجاز به کار کردن به عنوان افسر دستور دهنده نبود. بر خلاف قوانین، مقرر شده بود لوینسون برای ارتباط با وی از ایمیل شخصی تحلیلگر سیا استفاده کند.

ابتدای سال 2007، وی مدعی داشتنِ منبع اطلاعاتی مالی درباره ایران شد. ادعا شده است که این فرد داوود صلاح الدین یک شهروند آمریکایی است. صلاح الدین توسط آمریکا به جرم قتل یک دیپلمات رژیم پهلوی در سال 1980، تحت تعقیب است.

لوینسون با چراغ سبز جابلونسکی برای ملاقات با این فرد ابتدای مارس به جزیره کیش سفر می‎کند. کمی پس از این که به هتل رسید، وی یک تاکسی گرفت و بدون آنکه ردی از خود به جای بگذارد، ناپدید شد.

.

سیا به خانواده لوینسون حق السکوت داده بود

به نوشته AP، واکنش سیا بسیار کُند بود. ماموریت توسط مدیریت سازمان مورد موافقت قرار نگرفته بود و آنها از این مساله آگاه نبودند. ده تحلیلگر -از جمله جابلونسکی و سامپسون- مجبور به استعفا یا توبیخ و جریمه شدند.

پس از گذشت چند ماه، بالاخره سیا به کنگره، کاخ سفید و اف.بی.آی. درباره همکاری لوینسون، اطلاع رسانی کرد.

برای عموم آمریکایی‎ها همچنان ادعا می‎شد وی یک آمریکایی است که برای سفر شخصی به ایران رفته بود. اواخر ماه نوامبر، وزارت خارجه آمریکا از وی به عنوان "یک آمریکایی که در تاریخ این کشور بیشترین زمان را به عنوان گروگان سپری کرده است" نام برد.

به نوشته این دو رسانه آمریکایی، خانواده وی که از سال 2010 هیچ نشانه حیاتی از وی ندارند، 2.5 میلیون دلار حق السکوت دریافت کردند تا پیگیری‎هایی که ممکن است هویت وی را فاش کند، نکنند. 

اسوشیتدپرس می‎نویسد: "آمریکایی‌ها همواره مظنون بودند اما نتوانستند به اثبات برسانند که وی توسط نیروهای امنیتی ایران ربوده شده است."

اواخر ماه اوت، جان کری وزیر خارجه آمریکا از تهران خواسته بود تا کمک کند تا رابرت لوینسون را بیابند. در ماه سپتامبر، رئیس جمهوری ایران در مصاحبه با سی.ان.ان. در این زمینه ابراز بی اطلاعی کرده بود.

لوموند در پایان می‎نویسد: "حتی باراک اوباما نیز موضوع رابرت لوینسون را به همراه دو آمریکایی زندانی در تماس تلفنی خود در اواخر سپتامبر با حسن روحانی -رئیس جمهوری ایران- که اولین ارتباط مستقیم میان رهبران دو کشور در بیش از سه سال محسوب می‎شد، را مطرح کرده بود." 

 
 
 
این افراد در برخی از مدارس و کلاس های درس این تفکر را رواج می‌دهند که هر نوع توسل ، زیارت قبور و.. بیهوده است و در کل همه این موارد را نفی می‌کنند.
به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از سایت دانا، اخیرا شنیده شده در برخی از مدارس کشور از جمله استان کرمانشاه تعدادی از معلمان و مسئولان آموزشی اقدام به ترویج تفکرات وهابیت می‌کنند.

این افراد در برخی از مدارس و کلاس های درس این تفکر را رواج می‌دهند که هر نوع توسل ، زیارت قبور و.. بیهوده است و در کل همه این موارد را نفی می‌کنند.

بر اساس این گزارش وهابیت فعالیت های گسترده ای را در کشور طرح ریزی کرده است و اکنون نیز به دنبال نفوذ در مدارس و مراکز علمی و شست وشوی مغزی دانش آموزان و دانشجویان مسلمان است.

هدف اصلی وهابیت از بین بردن تاریخ اسلام و شیعه است.

این فرقه ضاله نه تنها مقابل شیعه قرار دارد بلکه جبهه‌ مقابل اکثریت مسلمانان است. چرا که وهابیت از یک سو منکر امور مورد قبول اکثریت مسلمان‌ها و از دیگر سو ترویج کننده اموری است که مورد انکار اکثریت مسلمان‌هاست.

لذا با توجه به اینکه وهابیت و رشد آن خطری جدی برای مخدوش شدن دین اسلام و تفکرات مسلمانان به ویژه شیعیان است انتظار می رود مسئولین امر توجهی خاص نسبت به این امر داشته باشند و راه کارهایی را برای جلوگیری از گسترش تفکرات شیطانی این فرقه در نظر بگیرند.
 
 
 
آسوشیتدپرس فاش کرد:
رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی‌ای که هفت سال پیش در ایران ناپدید شد، در ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اطلاعات جمع می‌کرد.
گروه بین الملل مشرق - بنابر گزارشی که خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده‌ است، رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی‌ای که هفت سال پیش در ایران ناپدید شد، در ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اطلاعات جمع می‌کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، زمانی که این موضوع داخل دولت ایالات متحده فاش شده است، یکی از جدی‌ترین رسوایی‌ها را در تاریخ سیا به وجود آورده است، هر چند همه چیز تاکنون مخفی نگه داشته شده بود.

به نوشته رادیو فردا، کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که رابرت لوینسون برای امور تجاری شخصی به جزیره کیش سفر کرده بود. جایی که در نهایت پس از آن خبری از او در دست نیست.


اما آسوشیتدپرس می‌گوید سفر تجاری برای پوشاندن اصل ماجرا بوده است. آنچه به گفته همین خبرگزاری برای جلوگیری از ایجاد پرونده‌ای از سوی خانواده آقای لوینسون به پرداخت دو و نیم میلیون دلار از طرف سی‌آی‌ای به آنها انجامیده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید بر پایه اطلاعات و مدارکی که به دست آورده و نیز مصاحبه و گفت‌وگو با ده‌ها تن از مقام‌های دولتی پیشین و کنونی که در مورد لوینسون مشغول تحقیقات‌ بودند یا هستند، این گزارش را منتشر کرده است.

به نوشته بی بی سی فارسی، بنابر این گزارش، ماموریت رابرت لوینسون در ایران تایید نشده بوده است و یک تیم سیا که در این مورد اختیارات کافی نداشته، به لوینسون برای جمع آوری اطلاعات پول می‌پرداخته است.


این گزارش در عین حال به ایمیل فرستاده شده به دوستی که در سیا کار می‌کرده، به نام "آن جابلونسکی"، اشاره می‌کند که در آن رابرت لوینسون گفته بود در رابطه با منبعی‌ست که با حکومت ایران ارتباط پیدا می‌کند و می‌تواند ملاقاتی را در دبی یا جزیره‌ای در همان نزدیکی ترتیب دهد.

لوینسون ۶۵ ساله در اسفند ماه سال ۱۳۸۵ در جزیره کیش ناپدید شد. در آن زمان گفته شده بود که او به عنوان بازرس خصوصی برای یک شرکت بزرگ کار می‌کرد و برای تحقیق در مورد قاچاق سیگار به ایران سفر کرده بود.

آسوشیتدپرس می‌گوید نخستین بار در سال ۲۰۱۰ (سه سال پیش) رابط بین سیا و لوینسون را پیدا کرده و از آن موقع برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد به کار خود ادامه داده است. به گفته این خبرگزاری، آسوشیتدپرس سه بار از انتشار این گزارش خودداری کرده است چرا که دولت آمریکا گفته بود به‌طور امیدوارکننده‌ای احتمال بازگرداندن او به آمریکا وجود دارد.

اما اکنون -به گفته آسوشیتدپرس- تلاش‌ها راه به جایی نبرده است و به گفته مقام‌های عالی دولتی آمریکا، کسانی که او را به گروگان گرفته‌اند تقریبا به طور قطع از رابطه او با سیا اطلاع دارند.


از اوایل سال ۲۰۱۱ هیچ تصویر یا ویدئویی از آقای لوینسون به دست خانواده‌اش نرسیده است. در اسفند ۱۳۹۱، اعلام شد که یک فایل ویدیویی و تصاویری از رابرت لوینسون برای خانواده‌اش فرستاده شده که او را با مو و ریشی بلند در لباس نارنجی رنگ شبیه زندانیان گوانتانامو نشان می‌داد.

با وجود اینها دولت آمریکا از انتشار گزارش آسوشیتدپرس ابراز تاسف کرده است.

شورای امنیت ملی آمریکا شرح و توضیح در مورد هرگونه ارتباطی میان لوینسون و دولت آن کشور را رد کرده است. سخنگوی این شورا گفته است تحقیقات در مورد او ادامه دارد و واشینگتن همچنان متعهد است که او را سالم نزد خانواده‌اش بازگرداند. این سخنگو در عین حال می‌گوید دولت از انتشار گزارش آسوشیتدپرس متاسف است، چرا که کمکی به بازگرداندن او به خانه نمی‌کند.

در عین حال روزنامه واشینگتن‌پست نیز در گزارشی می‌گوید پس از ناپدید شدن لوینسون، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به اعضای کنگره ایالات متحده گفته است که رابطه‌ای در آن زمان میان این سازمان و آقای لوینسون نبوده است. سیا در عین حال این موضوع را که او برای کار برای آن سازمان به ایران سفر کرده، رد کرده بود.

واشینگتن‌پست هم مانند آسوشیتدپرس می‌گوید ماه‌ها پس از ناپدید شدن او از ایمیل‌ها و مدارک دیگر می‌شد حدس زد که او تحت نظارت گروهی از تحلیلگران سیا به ایران سفر کرده است. این روزنامه نیز می‌گوید این افراد مسئولیت انجام ماموریت خارج از خاک آمریکا را نداشته‌اند.

بنا به گزارش این روزنامه مدیریت سیا ده نفر از کارمندان را در رابطه با این موضوع تنبیه کرده است که برخی از آنها اخراج شده‌اند اما آسوشیتدپرس می‌گوید که چهار تحلیلگر سیا به خاطر پرونده لوینسون اخراج و هفت نفر نیز تنبیه انضباطی شده‌اند.

کاخ سفید بارها از دولت ایران خواسته است تا برای آزادی لوینسون همکاری کند.

در تازه‌ترین بیانیه در این مورد در آذرماه، کاخ سفید، به مناسبت نزدیک شدن ایام کریسمس و سال نو مسیحی، با به‌کار بردن واژه «احتراما» از جمهوری اسلامی ایران خواست برای تأمین سلامت و آسایش و آزادی او، آمریکا را کمک کند.

در همان زمان پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رابرت لوینسون رکورد مدت زمان به گروگان رفتن یک آمریکایی را به نام خود ثبت کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که سال هاست ایالات متحده آمریکا با سوء استفاده از پرونده لوینسون، ایران را متهم کرده است که یک شهروند عادی آمریکا را ربوده است؛ اتهامی که بارها ایران آن را رد کرده است. جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت خود، سال گذشته از خانواده لوینسون به ایران سفر کرده و در مورد سرنوشت این شهروند آمریکا که بنابر گزارش آسوشیتدپرس، جاسوس آمریکایی ها بوده، تحقیق کنند. نکته قابل توجه این است که بعد از این سفر، خانواده وی رسماً اعلام کردند ادعاهای آمریکا دروغ است و ایران هیچ نقشی در ربوده شدن لوینسون ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد