سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای اهواز

 

دمای هوای اهواز ۱۳درجه کاهش یافت 

 

21 آذر 1392 ساعت 15:01


در پی ورود سامانه بارشی فعال از غرب و جنوب غرب کشور ،دمای شهر اهواز روز پنجشنبه ۱۳درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، این تغییرات آب و هوایی منجر به وزش باد شدید و برخاستن گرد و خاک در بسیاری از شهرهای استان از جمله کلانشهر اهواز شد. شدت باد به حدی بود که برخی از درختان اهواز شکسته شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: ورود سامانه بارش زای جنوبی و تضعیف زبانه سرد پرفشار ، سبب کاهش شدید دمای هوای اغلب مناطق استان خوزستان شده است. هم اکنون بارش باران و تگرگ توام با رعد و برق شدید برخی مناطق شمالی خوزستان را فرا گرفته است. بارش تگرگ و خسارت به محصولات پاییزی ، نگرانی کشاورزان استان خوزستان را به دنبال داشته شده است.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان آسمان اغلب مناطق استان تا ۴۸ساعت آینده ابری تا نیمه ابری با بارش متناوب باران همراه خواهد بود که بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی استان به صورت برف می باشد. احتمال آبگرفتگی برخی معابر عمومی شهرهای استان خوزستان در روز جمعه با تشدید بارش ها نیز وجود دارد.

پلیس راه خوزستان نیز اعلام کرد: با وجود بارش پراکنده در اغلب مناطق استان ، همه راههای ارتباطی و مواصلاتی استان باز و آمد و شد در آنها جریان دارد. پلیس راه از همه رانندگانی که قصد عبور از مناطق سردسیر و کوهستانی استان خوزستان را دارند خواست زنجیر چرخ همراه داشته باشند و با احتیاط کامل حرکت کنند.

در سه روز گذشته دمای برخی شهرهای استان خوزستان همزمان با نفوذ سامانه پرفشار و ریزش هوای سرد از عرض های شمالی به صفر درجه رسید و سبب یخ زدگی برخی محصولات کشاورزی شد.ک


کد مطلب: 208231

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcdsj0xfyt0zx6.2a2y.html?208231

الف

  http://alef.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد