سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک انتقاد وارده

 

شوشان/ روزنامه کارون نوشت: آلودگی اهواز به مراحل حاد خود رسیده و حالا مردم این شهر از یک باران ساده هم وحشت دارند، زیرا باران اسیدی ناشی از ضایعات صنایع و شرکت‌های صنعتی آنها را روانه بیمارستان‌ها می‌کند!

استاندار جدید خوزستان می‌تواند خیلی ساده و در یک طرح میان‌مدت برای شروع کار در عرصه محیط‌زیست با این چند شرکت اتمام‌حجت کند تا بساط صنایع خود را در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت از وسط شهراهواز به خارج از شهر منتقل کنند. در غیر این صورت همه این حرف‌ها وحدیث‌ها و کارشناسی‌ها فقط روی کاغذ خواهد ماند و روز از نو روزی از نو!! صنایعی که بدترین آلودگی را به اهواز تحمیل کرده‌اند عبارتند از:

1-‌ چاه‌هاوتاسیسات نفت که طی چند ساله اخیر وسط شهر اهواز حفاری و 24 ساعته دود و آتش آلوده آن، فضای شهر را به طور کامل پوشش داده است!

2-‌ کارخانه کربن بلاک در وسط شهر که 24 ساعته ضایعات شیمیای بر سر مردم بی‌دفاع شهر می‌ریزد!

3-‌ صنایع و مراکز وابسته فولاد ولوله‌سازی که دورا دور شهر را تصاحب و ضایعات دود کوره‌های آن فقط دوده بر سر مردم فرو می‌ریزد. تا با این صنایع نامبرده و موارد مشابه آن (برای انتقال مراکز خود به خارج شهر) برخوردی جدی و ضرب‌الاجلی صورت نگیرد هیچ طرح و برنامه دیگری قابلیت اجرا نخواهد داشت و باید شاهد حوادث فاجعه‌بار کنونی در این خطه مظلوم باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد