سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مشکلات شهری در خوزستان

 

خسارت 180 میلیونی سیل در آبادان/ سقف 40 خانه فرو ریخت/ نفوذ آب به خانه های مردم

پیش تر شهردار آبادان با استفاده از صحبت های یک مسوول دیگر از تبدیل این شهر به سنگاپور سخن گفته بود اما با وضعیت آبگرفتگی در پی هر باران ونیز شدن بیشتر به آبادان می آید.

شوشان : صبح چهارشنبه آسمان آبادان صاف و آفتابی بود اما زمین و معابر این شهر مملو از آب ناشی از بارندگی شدید شب گذشته بیشتر به یک دریاچه شباهت داشت. تقریبا محله ای در آبادان یافت نمی شد که اسیر آب گرفتگی نشده باشد. در بعضی از نواحی آبادان مردم از هم شب گذشته درگیر نفوذ آب به داخل منازل خود شده بودند. مناطق کوی کارگر، سده، احمد آباد، اروسیه و ذوالفقاری ، خیابان امام، امیری و بوارده جنوبی با آبگرفتگی شدید روبرو شدند و چاه های فاضلاب مثل چشمه های جوشان آب را به داخل معابر بیرون می داد.

صبح چهارشنبه مدارس و اکثر ادارت شهر آبادان نیز تعصیل شدند. بعضی از ادارات، مجتمع تجاری و شعب بانک ها به دلایل آبگرفتگی کار خود را تعطیل کردند. نواحی شرکت حتی خود پالایشگاه هم از ابگرفتگی بی نصیب نماند. در خیابان زند مرکز شهر آب تا درون شبعه مرکزی بانک ملی بالا آمده بود. در کوی کارگر و سده با جمع شدن آب در محلات مردم قادر به بیرون آمدن از خانه هاشان نبودند. آب به درون بعضی منازل این مناطق نفوذ کرده و به اسباب و اثاثیه شهروندان آسیب زده است. در بعضی معابر خودروها به درون جوی ها افتاده بودند، گزارش هایی از سقوط افراد در چاه های فاضلاب بدون درپوش شنیده می شود که البته با تلاش دیگر عابران نجات یافته اند.

بسیاری از شهروندان در گفتگو با خبرنگاران ما از عملکرد نامناسب مسوولین به خصوص شهرداری در مواجه با بارندگی شکایت می کردند. بعضی از مردم به طعنه از قصد خود برای نصب پلاکارد تشکر از شهردار و فرماندار سخن می گفتند. این در حالی بود از روزهای گذشته با هشدار هواشناسی و ستاد حوادث غیرمترقبه کشور، فرمانداری آبادان اقدام به تشکیل ستاد مدیریت بحران کرده بود اما این ستاد که تعداد زیادی از ادارات شهری در آن عضویت داشتند قادر به مهار بحران نبودند. با این حال کارگران ادارت مختلف مثل شهرداریف شرکت نفت برای حل نسبی مشکل تلاش می کنند.

شدت بارندگی از نیمه شب گذشته با قطع گسترده برق در نواحی مختلف شهر همراه بود. پمپاژهای برقی شرکت نفت از کار افتادند و پمپاژهای گازوییلی شهرداری قادر به حل مشکل نشدند. این درحالی بود که روز گذشته شیرازی، شهردار آبادان از عدم وجود مشکل حاد در معابر این شهر خبر داده بود. هواشناسی آبادان کل میزان بارندگی چند روز اخیر را 60 میلی متر اعلام کرده است. به گفته رییس این ادراه شب گذشته تنها 15 میلی متر باران باریده است.

عصر چهارشنبه تلویزیون محلی آبادان با دعوت از فرماندار و شهردار به بررسی مشکلات ناشی از ابگرفتگی پرداخت. این دو مقام مسوول حجم بارندگی و بالا آمدن آب دریا و رودخانه های بهمنشیر و اروند را دلیل آبگرفتگی عنوان کردند. شهردار بدون عذرخواهی از مردم گزارش عملکرد خود را داد و از دوبرابر کردن پمپاژها و تدابیر ویژه اش از ماه ها قبل سخن گفت. فرماندار هم گرچه در پایان برنامه از مردم عذرخواهی کرد اما کل عملکرد سیستم شهری را خوب ارزیابی کرد و گفت ما شهر از یک بحران نجات دادیم! شهردار هم گفت که برای تخلیه آب از معابر یک هفته وقت لازم است! در بخشی از این گفتگو سوالات چالشی مجری برنامه با برآشفتگی فرماندار و شهردار روبرو شد به طوریکه شیرازی در پاسخ مجری گفت بحث را احساسی نکنید و نگویید شهر را آب برداشته است!

پیش تر شیرازی شهردار آبادان با استفاده از صحبت های یک مسوول دیگر از تبدیل این شهر به سنگاپور سخن گفته بود اما با وضعیت آبگرفتگی در پی هر باران ونیز شدن بیشتر به آبادان می آید.

به نظر می رسد حتی با گذر از بحران آبگرفتگی، بحران مدیریت در آبادان همچنان دامنگیر این شهر و مردمش خواهد بود.

عکس های فیدوس از نواحی مختلف آبادان را ببنید.


*اروسیه



*احمدآباد





*امیری


*بوارده جنوبی



*ذوالفقاری




*شهرک دریا





*کوی کارگر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد