سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

 

حمله بی سابقه کیهان به دولت روحانی/
امتیازاتی که اخیرا با توقف بخش قابل توجهی از فعالیت هسته‌ای کشورمان به حریف داده‌ایم و در گزارش آمانو به آن تصریح شده است، فقط با واژه «باج دادن» قابل توضیح است
به گزارش پارسینه، حسین شریعتمداری،‌مذیرمسئول روزنامه کیهان و ونماینده ولی فقیه در این موسسه،‌در یادداشتی  پیرامون موضوع هسته ای با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت:

 بالاخره امتیازاتی که اخیرا با توقف بخش قابل توجهی از فعالیت هسته‌ای کشورمان به حریف داده‌ایم و در گزارش آمانو به آن تصریح شده است، فقط با واژه «باج دادن» قابل توضیح است و این نگرانی جدی را دامن می‌زند که تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان بی‌آن که بخواهند یا متوجه باشند در این اقدام خسارت‌آفرین و غیرقابل توجیه از وسوسه‌های شیطانی اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 که در پوشش مشاوره به آنان ارائه شده است، تاثیر پذیرفته باشند.

در بخش پایانی نوشته شریعتمداری آمده است:  جماعت فتنه‌گر یک بار در فتنه 88 با دست زدن به وطن‌فروشی و خیانت آشکار در پی تسلیم میهن اسلامی به بیگانگان بودند که از ملت بزرگوار ایران تودهنی سختی خوردند، از این روی هرگز دور از انتظار نیست که با نفوذ در نقاط پیرامونی دولت محترم اندیشه خیانت دیگری را در سر داشته باشند.

 

 

به گزارش پارسینه،‌روزنامه انگلیسی زبان ساندی تایمز مدعی شد اسرائیل و عربستان برنامه مشترک برای حمله به ایران دارند.

این روزنامه انگلیسی افرود: مقاماتی از سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) و مسؤولان امنیتی ارشد عربستان سعودی با یکدیگر دیدار کرده اند و برنامه حالت فوق العاده را تهیه و تنظیم کرده اند. در صورت امضای توافقنامه هسته ای میان تهران و ۱+۵ که مورد قبول عربستان سعودی و اسرائیل قرار نگیرد این برنامه حالت فوق العاده اجرایی می شود.

 

 

از سوی «اولاند» بیان شد:
در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در ژنو، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به سرزمین های اشغالی سفر کرده و در این سفر، بار دیگر بر مواضع غیرمنطقی کشور خود علیه ایران تأکید کرده است. در همین راستا، وی از چهار درخواستی سخن گفته که به بیان وی، مطالبات فرانسه از ایران در مذاکرات خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۸۴۲۲
-
چهار درخواست فرانسه از ایران در مذاکرات هسته‌ای
در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در ژنو، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به سرزمین های اشغالی سفر کرده و در این سفر، بار دیگر بر مواضع غیرمنطقی کشور خود علیه ایران تأکید کرده است. در همین راستا، وی از چهار درخواستی سخن گفته که به بیان وی، مطالبات فرانسه از ایران در مذاکرات خواهد بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند چهار شرطی را مطرح کرده که به گفته وی، برای رسیدن مذاکرات هسته ای به هدف مطلوب، باید در موافقتنامه مورد بحث با ایران گنجانده شود.

به نوشته این خبرگزاری، اولاند در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهار داشته: «فرانسه طرفدار رسیدن به یک توافق مقدماتی با ایران است؛ اما بر مبنای چهار نکته و شرط».

وی افزوده: «شرط نخست این است که از همین الان، همه تأسیسات هسته ای ایران تحت نظارت بین المللی قرار بگیرد. شرط دوم اینکه غنی سازی اورانیوم در سطح 20 درصد در ایران تعلیق شود. سوم اینکه ذخیره فعلی اورانیوم موجود در ایران کاهش پیدا کند».

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهار داشته: «در نهایت، کار ساخت رآکتور آب سنگین اراک باید متوقف شود. این ها شرط هایی است که از نظر ما، برای تضمین هرگونه توافق ضروری است».

گفتنی است اولاند ساعاتی پیش از این کنفرانس خبری و در بدو ورود به سرزمین های اشغالی، تأکید کرده بود فرانسه هر اقدامی را برای تأمین امنیت رژیم اسرائیل انجام می دهد. وی همچنین گفته بود از نظر وی، روند غنی سازی اورانیوم در ایران باید در جریان مذاکرات متوقف شود.

بر این اساس، هرچند این چهار درخواست نسبت به آنچه در ابتدا از سوی اولاند مطرح شده بود (تعلیق کامل غنی سازی) معتدل تر است، اما به هر حال شروطی است که این کشور به طور یکجانبه از آن ها نام می برد و مشخص نیست که تا چه حد با موارد پیش از این مطرح شده در مذاکرات همخوانی دارد.

باید اشاره کرد که به گفته بسیاری از تحلیلگران و همچنین مقامات نزدیک به مذاکرات از کشورهای مختلف، این فرانسه بود که در دور اخیر مذاکرات، جلوی توافق میان ایران و کشورهای 1+5 را گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد