سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر هنری

 

آلبوم «خاموش» از جمله آثار مذهبی بود که غلام کویتی‌پور در فضای موسیقی پاپ منتشر کرد.

این اثر با موسیقی فرزین قره‌گزلو و ترانه‌های میثم یوسفی، حسین غیاثی، حبیب‌الله چایچیان و... و به تهیه‌کنندگی سعید گلابگیر در سال 1388 به انتشار رسید.

ضبط، میکس و مسترینگ قطعات آلبوم «خاموش» در استودیو پاپ و توسط میلاد فرهودی انجام شده بود و نوازندگان سرشناسی چون ایمان جعفری‌پویان، میثم مروستی و رضا تاج‌بخش در آن هنرنمایی کرده بودند.

اکنون اجرای جدید قطعه «خاموش» از این آلبوم توسط آهنگساز آن با مدت زمان کوتاهتری نسبت به نسخه‌ آلبومی منتشر شده و در اینترنت برای دانلود ارایه شده است.

غلام کویتی‏‌پور در سال ۱۳۳۷ در خرمشهر به دنیا آمد. از سال اول راهنمایی وارد رشته موسیقی شد و به خاطر صدای خوبش از طرف دبیرستان به پیشاهنگی معرفی می‌شود. برادر بزرگتر او مشوق وی در موسیقی بوده است. در سال ۱۳۵۶ به خوانندگی مذهبی روی آورد و در ایام محرم در مراسم عزاداری می‌خواند. در سال ۱۳۶۶ ازدواج می‌کند. او از مداحان معروف در زمان جنگ ایران و عراق بود که از نوحه‌های معروف آن زمان می‌توان به «غریبانه» و «چنگ دل» و «دل پریشانم» اشاره کرد. همچنین وی به مناسبت آزادسازی خرمشهر نوحه حماسی معروف «ممد نبودی ببینی» را به یاد شهید محمد جهان‌آرا خواند. او خود را نه مداح بلکه حماسه‌خوان می‌داند.

کویتی‌پور علاوه بر خواندن تعداد زیادی نوحه و اشعار مذهبی و حماسی از جمله خوانندگانی است که در تولید و انتشار آثاری به قصد عزاداری محرم فعال بوده‌‌است. وی تاکنون آلبوم‌هایی به نام‌های «غریبانه» و «غریبانه۲» و «خاموش» را ارایه کرده است.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد