سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی خوزستان

 

تشکیل ستاد استانی آماده‌سازی شوش برای ثبت جهانی به زودی
فرهنگی و هنری  11:59:56 1392/08/26

928-11280-5 کد خبر
 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تشکیل ستاد استانی آماده‌سازی شهرستان شوش برای ثبت جهانی خبر داد و گفت: این ستاد به زودی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ افشین حیدری اظهار کرد: قرار است پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی شوش در یونسکو مطرح شود و این شهر به ثبت جهانی برسد ولی برای آمادگی این شهر برای ثبت جهانی نیز باید به موازات تدوین پرونده فعالیت کرد.

وی افزود: باید ثبت جهانی در شهر شوش تاثیراتی پیش از وقوع و پس از وقوع داشته باشد و به این منظور در تلاش هستیم تا با تشکیل ستادی استانی در زمینه رفع مشکلات موجود تصمیم‌گیری کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه در این ستاد مدیران کل استانی عضو هستند، گفت: این ستاد به صورت استانی تشکیل می‌شود و شخص استاندار خوزستان نیز عضو این ستاد هستند تا بتوان برای رفع مشکلات موجود در این شهر تاریخی اقدامی عملی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: به منظور ثبت جهانی شهر شوش همه اقدامات لازم برای تدوین پرونده در حال انجام است و هیچ مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم از نظر زیرساخت‌های شهری مشکلی در شوش وجود داشته باشد و باید با تعامل در زمینه رفع این مشکلات تصمیم‌گیری کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در شهرستان شوش و استان خوزستان نیز برای فعالیت‌های مردمی و فرهنگ‌سازی در جامعه در این ستاد عضو هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد