سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار امنیتی به خوزستانی های محترم

 

به علت مغایرت با استانداردهای ملی
24 محصول از واحدهای تولیدی و صنفی خوزستان توقیف شد 

مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف 24 محصول از واحدهای تولیدی و صنفی در مهرماه سال‌جاری در سطح استان به علت مغایرت با استانداردهای ملی خبر داد.

خبرگزاری فارس: 24 محصول از واحدهای تولیدی و صنفی خوزستان توقیف شد 

رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در مهرماه سال‌جاری و در راستای بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی، کارشناسان این اداره کل تعداد 24 محصول مختلف از واحدهای تولیدی و صنفی در سطح استان خوزستان را به علت مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر، توقیف و جمع‌آوری کردند.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به انواع محافظ، لامپ کم‌مصرف، سیم سیار، آب آشامیدنی، انواع لوله‌های pvc، عایق رطوبتی بام و تجهیزات شهربازی اشاره کرد.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: محصولات توقیفی شامل 171 عدد انواع محافظ با نام‌های تجاری پارس تکنو، foosa، تواتر امواج، البیز، افق، گارد، بست الکترونیک، 927 عدد انواع لامپ کم‌مصرف وارداتی با نام‌های تجاری economy،otes ،cixing ،max cata ،aomeng ،bote ،bomino، پهنا نور، 72 عدد انواع سیم سیار با نام‌های تجارتی سپهر، پارس، 10 هزار عدد انواع لوله PVC برق‌رسانی، 240 رول عایق رطوبتی بام با نام تجاری گلپوش بام، 3 هزار و 200 شل آب آشامیدنی بسته‌بندی شده با نام تجاری آسانا و یک عدد دستگاه بازی آپولو 10 کابین هستند که در راستای بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی توقیف و جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده که طبق ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استانداردهای ملی مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و خاطیان به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.

دهدشتی‌زاده به همشهریان و هم‌استانی‌ها توصیه کرد در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد