سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک آمار جالب و خواندنی

 

افسرده‌ترین مردم جهان در ایران و افغانستان 

گروه جامعه: بر پایه پژوهشی جدید که توسط محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا به انجام رسیده، مردم ایران و افغانستان جزو افسرده‌ترین مردم جهان هستند!


به نوشته روزنامه «واشینگتن پست»، در این پژوهش که در نشریه پزشکی «پی ال او اس» [کتابخانه عمومی علوم] منتشر شده٬ با استفاده از داده‌های مربوط به میزان شیوع، پیشرفت بیماری و مدت ابتلا، ابعاد عارضه افسردگی در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس یافته‌های پژوهشگران، افسردگی دومین عارضه رایج در میان انسان‌ها در جهان است و بیش از چهار درصد از جمعیت جهان به این نوع اختلال دچار هستند.

نقشه همراه این مطلب نشان می‌دهد که بیماری افسردگی در چه تعداد افراد جمعیت هر کشور مورد تشخیص بالینی قرار گرفته است. بر همین اساس، در آن دسته از کشورها که مردم آگاهی بیشتری نسبت به بیماری افسردگی دارند و دسترسی‌شان به خدمات پزشکی آسان‌تر است، شاهد ارقام بالاتری از میزان ابتلا به افسردگی هستیم. از دیگر عواملی که بر روی نتایج این پژوهش تأثیرگذار بوده است، «تابو» های اجتماعی است.

محققان با استفاده از واحدی با عنوان «DALY»، روشی برای اندازه گیری سال‌های زندگی تحت تأثیر بیماری، شمار سالیان عمر بیمار را - که به دلیل ابتلا به افسردگی از دست رفته تلقی می‌شوند- محاسبه کرده‌اند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، میزان پیشرفت افسردگی با نرخ شیوع آن در اکثر کشورها رابطه‌ای مستقیم دارد و در افغانستان و ایران بیشترین میزان را نشان می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد