سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

عامل قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت در جریان تجسس های ماموران پلیس تهران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صفدر رحمت آبادی معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه یکشنبه در خیابان گلبرگ با شلیک دو گلوله به سرش به قتل رسید که ماموران پلیس تهران با تجسس های گسترده عامل این جنایت را شناسایی و امروز دستگیر کردند.ضارب در بازجویی های اولیه انگیزه اش از این قتل را مسائل شخصی عنوان کرده است.در حال حاضر تحقیقات از عامل اصلی قتل در اداره آگاهی ادامه دارد.

یک مقام اگاه با تآیید این خبر به مهر گفت: قاتل از آشنایان مرحوم رحمت آبادی بود که پس از دستیگیری اعتراف کرد با انگیزه شخصی دست به این جنایت زده است.ایسنا هم نوشت: سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح این خبر افزود: بدنبال حادثه قتل آقای صفدر رحمت آبادی معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بعد از ظهر یکشنبه هفته جاری، بلافاصله کارآگاهان زبده پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دست به کار شده و پس از 48 ساعت عملیات مستمر و سازماندهی شده و یک سلسله اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند قاتل را در منطقه شرق تهران و در داخل منزل مسکونی وی دستگیر نمایند.وی در پایان خاطر نشان کرد: ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در حال حاضر قاتل و همکاران احتمالی وی جهت انجام تحقیقات بیشتر و کشف انگیزه قتل در اختیار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار دارند.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت شهروند ایرانی بنام عباس یزدان‌پناه گفت: اخبار ضد و نقیضی طی چند ماه گذشته درباره مفقود شدن آقای یزدان پناه مقیم امارات گزارش شده است و وزارت امور خارجه از زمان دریافت این اخبار با ارسال یادداشتی رسمی به وزارت خارجه دولت امارات خواستار بررسی موضوع و لزوم اطلاع رسانی نسبت به سرنوشت وی شد.

به گزارش ایسنا مرضیه افخم افزود: متعاقباً در ملاقات انجام شده با سفیر دولت امارات عربی متحده در تهران، نگرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سرنوشت این فرد به اطلاع ایشان رسید و وزارت امور خارجه بر اساس وظیفه ذاتی خود همچنان پیگیر وضعیت نامبرده است. وی تأکید کرد: هرگونه خبری درخصوص انتساب مفقودی یا قتل وی به ایران، مضحک و کذب محض است. نامبرده شاهد مهمی برای روشن شدن پرونده گازی کرسنت به شمار می‌رفت و حضور وی می‌تواند در این پرونده به نفع ایران تمام شود.

 
هرچند مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 در ژنو نتوانست به امضای توافق مورد انتظار میان طرفین منجر شود، اما صرف حصول پیشرفت در گفت و گوها کافی بود تا رژیم اسرائیل را بیش از همیشه نسبت به موقعیت خود نگران کند. بر این اساس، شواهد حاکی از آن است که این رژیم یک راهبرد سه وجهی را برای مقابله با هرگونه توافق در موضوع هسته ای ایران در پیش گرفته است.
کد خبر: ۳۵۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱ - 13 November 2013
راهبرد سه‌وجهی رژیم اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران
هرچند مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 در ژنو نتوانست به امضای توافق مورد انتظار میان طرفین منجر شود، اما صرف حصول پیشرفت در گفت و گوها کافی بود تا رژیم اسرائیل را بیش از همیشه نسبت به موقعیت خود نگران کند. بر این اساس، شواهد حاکی از آن است که این رژیم یک راهبرد سه وجهی را برای مقابله با هرگونه توافق در موضوع هسته ای ایران در پیش گرفته است.

به گزارش «تابناک»، با پایان یافتن دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران در ژنو بدون حصول توافق مقدماتی، اغلب ناظران و تحلیلگران رژیم اسرائیل را در این زمینه مسئول دانسته و اشاره کردند که به طور خاص، لابی گری این رژیم با فرانسوی ها، عاملی بود که سبب شد با وجود فضای بسیار مثبت مذاکرات، جلوی توافق طرفین گرفته شود.

با این حال، تحولات چند روز اخیر حاکی از آن است که رژیم اسرائیل با وجود موفقیت اولیه خود در به تعویق انداختن توافق هسته ای، از تلاش هایش در این زمینه دست برنداشته و برای رسیدن به اهداف خود در فاصله باقیمانده تا دور بعدی مذاکرات، به یک راهبرد سه وجهی متوسل شده است. البته به احتمال زیاد دلیل اصلی این امر، آگاهی این رژیم از نزدیک بودن یک توافق هسته ای و علم به این موضوع است که با توجه به فضای موجود پیرامون مذاکرات، چنین توافقی دیر یا زود حاصل خواهد شد.

اما نخستین جنبه از این راهبرد، در قالب تهدیدها و هشدارهای رژیم اسرائیل و به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نمود پیدا می کند. از همان روز جمعه و با به گوش رسیدن نخستین زمزمه های توافق میان ایران و غرب، رژیم اسرائیل این جنبه از راهبرد خود را آغاز نمود. در آن روز، نتانیاهو در دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت رژیم اسرائیل به توافق قدرت های جهانی با ایران پایبند نخواهد ماند و به این ترتیب، تلاش کرد تا هشدار دهد در صورت حصول توافق، احتمال اقدام یکجانبه این رژیم علیه ایران وجود دارد.

پس از آن نیز روزی نبوده که نتانیاهو به مناسبت های مختلف و در مکان های گوناگون، به موضع گیری علیه مذاکرات هسته ای ایران نپرداخته و به کشورهای غربی هشدار نداده باشد. در آخرین نمونه از این دست، وی با بیان اینکه توافق هسته ای که قرار است میان ایران و 1+5 به امضا برسد «از بد هم بدتر است»، کاهش فشارها بر ایران را بر خلاف منافع اسرائیل دانست.

در حقیقت، بر اساس این جنبه از راهبرد جدید رژیم اسرائیل، این رژیم قصد دارد با موضع گیری های هشدار آمیز و تهدیدآمیز و تبلیغات و فضاسازی های رسانه ای مکرر، چنین وانمود کند که توافق هسته ای غرب با ایران، به دلیل تأمین نکردن منافع رژیم اسرائیل، خطر بروز جنگی جدید در منطقه را به همراه خواهد داشت.

دومین جنبه از این راهبرد، در تشدید تلاش های لابی گرانه این رژیم برای حفظ فشارهای موجود بر ایران و حتی افزایش این فشارها مشهود است. در این راستا، رژیم اسرائیل به گروه های لابی گر همسو با خود در آمریکا اکتفا نکرده و این بار، یکی از وزرای کابینه این رژیم به ایالات متحده سفر کرده تا شخصاً نسبت به متقاعد کردن سناتورهای آمریکایی به وضع تحریم های جدید علیه ایران اقدام کند.

به نوشته مطبوعات اسرائیلی، «نفتالی بِنِت»، وزیر اقتصاد و تجارت کابینه نتانیاهو امروز به آمریکا سفر کرده و قصد دارد با انجام یک سلسله ملاقات ها و همچنین انجام مصاحبه هایی با شبکه های تلویزیونی مطرح آمریکایی، ضمن افزایش فشار بر دولت آمریکا، زمینه های حصول توافق هسته ای با ایران را از میان ببرد.

در نهایت، سومین جنبه از این راهبرد، در قالب سیاست تطمیع و امتیازدهی این رژیم به متحدان غربی خود قابل ارزیابی است. به عبارت دیگر، این رژیم قصد دارد در کنار پیگیری سیاست های تهدید و هشدار و همچنین جنگ تبلیغاتی، با دادن پاره ای از امتیازات و برآورده کردن برخی انتظارات کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، به انجام معامله ای با آن ها دست زده و در مقابل، تشدید فشارها بر ایران را درخواست کند.

بارزترین نمود این سیاست، در قالب اقدام اخیر دولت نتانیاهو در توقف طرح افزایش شهرک سازی ها در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی نمود پیدا کرد. بر این اساس، در حالی که وزیر مسکن رژیم اسرائیل به تازگی از برنامه خود برای ساخت 24 هزار خانه جدید در کرانه باختری خبر داده بود، نتانیاهو با صدور فرمانی از این اقدام جلوگیری کرد.

البته نمایشی بودن این اقدام به حدی مشخص بود که حتی در سخنان خود نتانیاهو نیز نمایانگر شد؛ زیرا وی در بیان دلیل توقف این برنامه گفت: «این برنامه یک گام بی معنا از منظر حقوقی و عملی و اقدامی است که در شرایطی که ما تلاش داریم برخی عناصر در جامعه بین المللی را به سمت توافقی بهتر با ایران سوق دهیم، تقابلی غیر ضروری را میان ما و جامعه بین المللی به وجود می آورد».

به عبارت دیگر، نتانیاهو سعی کرده با توقف اقدامی که هنوز حتی آغاز نشده – به جای عمل کردن به درخواست های واقعی جامعه بین المللی برای برچیده شدن شهرک های ساخته شده در کرانه باختری – خود را چهره ای خیرخواه و مسئول نشان داده و از این طریق، در موضوع ایران از غرب امتیاز بگیرد.
"جی کارنی" سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.جان کری وزیر خارجه آمریکا معتقد است افزایش تحریم ها علیه ایران در وضعیت فعلی خطاست.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که او به اعضای کنگره آمریکا خواهد گفت اقدام کنگره در اعمال تحریم های جدید علیه ایران در زمان فعلی و در حالی که مذاکرات با تهران درباره برنامه هسته ای اش ادامه دارد یک اشتباه است.جین ساکی به خبرنگاران گفت: کری که قرار است امروز چهارشنبه درنشست غیرعلنی کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا حاضر شود خواهان توقف اعمال تحریم های جدید علیه ایران خواهد شد تا دیپلمات های آمریکا و دیگر قدرت های جهانی بتوانند با تهران درباره مسئله هسته ای اش گفتگو کنند.ساکی ادامه داد: جان کری از اعضای کنگره خواهد خواست درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران صبر پیشه کنند. وزیر خارجه آمریکا با شفافیت خواهد گفت که اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حالی که واشنگتن همچنان در حال بررسی مسیر گفتگو و پیشرفت در فعالیت های دیپلماتیکی با این کشور است قطعا یک خطا خواهد بود.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آنچه که ما هم اکنون می خواهیم توقف موقت در اعمال تحریم های جدید علیه ایران است تا مطمئن شویم استراتژی قانون گذاری ما و استراتژی ما در مذاکرات در کنار یکدیگر و باهمراهی هم حرکت می کنند.اعضای کنگره آمریکا گفته اند که خواهان افزایش تحریم ها علیه ایران هستند تا این کشور امتیازات بیشتری را در مذاکرات هسته ای ارائه کنند. با این حال اعضای برجسته مجلس سنای آمریکا گفته اند بعد از جلسه امروز چهارشنبه با جان کری وزیر خارجه ، درباره اعمال تحریم های جدید علیه تهران تصمیم گیری می کنند.ایران و گروه 1+5 روزهای پنجشنبه تا شنبه گذشته مذاکرات سختی را درباره مسئله هسته ای تهران برگزار کردند اما به نتیجه نرسیدند. قرار است مرحله بعدی مذاکرات 29 آبان جاری برگزار شود.

آمریکا یکی از اعضای موثر 1+5 است.

کاخ سفید: تحریم جدید علیه ایران یعنی جنگ

کاخ سفید هم به کنگره آمریکا هشدار داد تصویب تحریم های جدید علیه ایران به همه تلاش های دیپلماتیک برای دست یابی به راه حلی برای پرونده هسته ای ایران ضربه می زند و منجر به جنگ شود."جی کارنی" سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.

کد خبر: ۳۵۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹ - 13 November 2013
پس از پیشروی‌های چشم‌گیر در رویارویی با گروه‌های تکفیری، کردهای سوریه با صدور بیانیه‌ای از تشکیل دولت انتقالی در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، در این بیانیه آمده است: کردهای شمال شرق سوریه پس از رایزنی‌هایی که در شهر کردنشین قامشلی صورت گرفت و با گذشت چهار ماه از اعلام تصمیمشان برای تشکیل دولت انتقالی، دولتی غیرنظامی و انتقالی تشکیل دادند.

در بیانیه مذکور همچنین اعلام شده که مناطق کردنشین در سوریه به سه منطقه تقسیم می‌شود که هریک از این مناطق خود یک شورای محلی ویژه و نمایندگانی در شورای کل خواهند داشت.

براساس بیانیه مذکور در نشستی که طی چند روز گذشته در شهر قامشلی برگزار شد، طرح دولت انتقالی که حزب اتحاد دموکراتیک، بزرگترین حزب کردهای سوریه ارائه داده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این بیانیه تاکید شده که ماموریت دولت انتقالی تدوین قوانین انتخابات محلی و فراهم سازی مقدمات برای برگزاری انتخابات سراسری و تدوین قانون اساسی است.

همچنین اداره مسائل سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی مناطق کردنشین سوریه نیز از دیگر وظایف دولت انتقالی است.

از زمان خروج نیروهای نظام سوریه از مناطق کردنشین شمال این کشور در اواسط سال 2012 کردها اداره این مناطق را برعهده گرفته‌اند.

کردهای سوریه در درگیری‌هایی که با گروه‌های تکفیری در شمال این کشور داشتند، توانستند بخش‌های زیادی از مناطق شمالی این کشور را به کنترل خود درآورند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد