سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور

 

شیوع بالای کم خونی "داسی شکل" در خوزستان
رییس بیمارستان شفا اهواز: بیماران داسی شکل به حال خود رها شده‌اند
اجتماعی  12:9:17 1392/08/21

928-11114-5 کد خبر
 

رییس بیمارستان شفا اهواز گفت: در حال حاضر بیماران مبتلا به بیماری کم‌خونی "داسی شکل" بیش از سایر بیماران وضعیت بحرانی دارند زیرا این افراد جزو بیماران خاص محسوب نمی‌شوند و هیچ‌گونه نهاد یا انجمنی از‌ آنها حمایت نمی‌کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- بیژن کیخایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این بیماری به دلیل سخت بودن و مشکلات عدیده‌ای که به دنبال می‌آورد هزینه‌های زیادی را برای بیماران و خانواده‌هایشان به بار آورده است.

 وی افزود: تا چند سال گذشته افراد مبتلا به بیماری کم‌خونی داسی شکل جزو بیماران خاص محسوب می‌شدند و تحت پوشش بیمه‌های درمانی بودند اما چند سالی است به حال خود رها شده‌اند.

 رییس بیمارستان شفا اهواز اظهار کرد: این بیماری ارثی و  عمدتا در استان‌های جنوبی شایع است و بیش از هر جای دیگر، در خوزستان مشاهده می‌شود.

 کیخایی تصریح کرد: به علت بالا بودن هزینه‌های درمان بیماری کم‌خونی داسی شکل بارها به وزرای سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین نمایندگان و مسئولان استان خوزستان این معضل گوشزد شده، اما متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی در جهت حمایت از این بیماران نشده است.

 وی عنوان کرد: حدود 700 تا هزار نفر از میان خانواده‌های خوزستانی به بیماری داسی شکل مبتلا شده‌اند. به گونه‌ای که در برخی خانواده‌ها، 4 یا 5 نفر به این بیماری مبتلا هستند و بالا بودن هزینه‌های درمان برای چنین خانواده‌هایی، سختی بسیاری ایجاد کرده است.

 رییس بیمارستا شفا اهواز بیان کرد: این بیمارستان تنها مرکز درمان و آموزش فوق تخصصی کشور است و سالانه 2 پزشک در این بیمارستان، فوق تخصص درمان بیماری‌های سرطانی را اخذ می‌کنند.

 کیخایی افزود: بیمارستان شفا علاوه بر درمان بیماران داخل کشور، بیماران کشور عراق را نیز پوشش می‌دهد.

 

وی یادآور شد: جهت خدمات‌رسانی بیشتر و افزایش امکانات بیمارستان درصدد هستیم بیمارستان فوق تخصصی جدیدی با ظرفیت 250 تخت احداث کنیم.

 

رییس بیمارستان شفا اهواز با اشاره به سنگین بودن درمان بیماری‌های خونی و سرطان اظهار کرد: این نوع بیماری‌ها هزینه‌های زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، به همین علت از مردم و نیکوکاران می‌خواهیم تا در این زمینه به یاری بیماران بشتابند.

 

کیخایی تصریح کرد: در حال حاضر موسسه‌های محک و مشک به کودکان مبتلا به بیماری سرطان کمک‌های فراوانی می‌کنند ولی مشکل موجود بیماران سرطانی بزرگسال است که هیچ‌گونه نهاد یا انجمنی از آنها حمایت نمی‌کند و نیاز به تامین هزینه‌های درمان خود دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد