سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شورای شهر اهواز

 

اختصاص بودجه ای برای استفاده از کارون/ لزوم بازنگری در سیستم شهرداری اهواز
 
اهواز - خبرگزاری مهر: سیزدهیمن جلسه علنی شورای شهر اهواز با موضوعات مختلف از جمله اختصاص بودجه ای برای استفاده از ظرفیت های رودخانه کارون شامگاه گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز آیین نامه داخلی شورا که متشکل از 45 مصوبه بود قرائت و هر یک از اعضای شورا به تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

در این جلسه چند تن از ساکنان منطقه علی آباد اهواز حضور داشتند و نماینده آنها به نقل گزارشی از مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم دفع زباله، تجمع آبهای سطحی ناشی از بارندگی، کمبود مراکز فرهنگی و تفریحی، نبود آسفالت مناسب و عدم برخورداری از امکانات اولیه شهر نشینی پرداخت.

رئیس شورای شهر اهواز در این خصوص عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این منطقه از شهر اهواز در محدوده ی طرح تفضیلی جامع شهری قرار بگیرد.

حسین حیدری یکی از اعضای شورای شهر نیز در این خصوص اظهار کرد: بر طبق قانون تقسیمات کشوری ارائه خدمات به ساکنین این منطقه بر عهده شهرداری اهواز است.

وی با اشاره بر اینکه، طبق قوانین کشوری این منطقه از شهر امکان تبدیل شدن به یک شهر مجزا را ندارد، گفت: به همین منظور ارائه خدمات و رسیدگی به مشکلات این ناحیه از شهر اهواز بر عهده شهرداری است.

بودجه ای برای کارون

در این جلسه عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در کمیسون برنامه و بودجه شهرداری ردیف بودجه ای را برای استفاده از قابلیت های شناسایی نشده رودخانه کارون مانند احداث مراکز تفریحی تعریف کنیم.

اسکندر زنگنه در نطق پیش از دستور جلسه عنوان کرد: با گذشت چندین روز از مسمویت هزاران شهروند اهوازی در اثر بارش باران، هنوز گزارشی در خصوص علت وقوع این مسئله توسط مسئولان مربوطه ارائه نشده است.

وی افزود: در این دو سال گذشته شهر اهواز بر اساس آمار ارائه شده به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته شده است و امروزه مردم این مسئله را به وضوح در زندگی خود مشاهده کرده اند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره بر اینکه، مسئولان حفاظت محیط زیست اهواز اعلام کرده اند که تجهیزات لازم را برای آزمایشهای محیطی در راستای شناخت علت وقوع پدیده مسمومیت هزاران شهروند اهوازی ندارند، اظهار کرد: فهمیدن علت وقوع این پدیده برای برطرف شدن نگرانی مردم شهر  اهواز بسیار حائز اهمیت است و دیگر اینکه چه چیزی می تواند مهم تر از جان انسان ها باشد.

زنگنه با اشاره به تاثیرات مثبت تشکیل حلقه های انسانی در راستای جلوگیری از انتقال آب کارون به فلات مرکزی گفت: این حلقه انسانی به صورت خود جوش شکل گرفته است و از تاثیرات مثبت آن می توان به سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به استان اشاره کرد.

وی افزود: پیشنهاد من به اعضای شورای شهر اهواز این است تا با تاسیس یک سامانه اینترنتی ارتباط بیشتری با شهروندان داشته باشیم و آن ها نیز بتوانند مشکلات شهری خودشان را به اطلاع ما برسانند.

سیستم شهرداری اهواز نیازمند بازنگری است

عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: اجرای مطلوب هر برنامه نیازمند مدیریت متعهد، کارآمد، جوان و با انرژی است به همین دلیل انتخاب مدیران در شهر اهواز باید بر اساس اصل شایسته سالاری صورت بگیرد.

سید محمد جواد رضوی در نطق پیش از دستور خود عنوان کرد: کلان شهر اهواز نیازمند مدیرانی با افکار و اندیشه های بلند است.

وی ادامه داد: هیچ یک از اعضای چهارمین شورای شهر اهواز به دلیل حمایت و پشتیبانی از شهردار جدید احساس دین به ایشان ندارند و این حمایت ها تنها بر اساس حجت شرعی صورت گرفته است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه، یکی از مولفه های اساسی در اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری کاهش هزینه های ضروری است، گفت: به همین منظور سیستم شهرداری اهواز نیازمند اصلاح و بازنگری است.

رضوی اصلاح ساختار و تشکیلات کنونی به منظور ادغام یا حذف بعضی از سازمانها یا مدیریت ها، تناسب حجم مشاغل با شاغلین، پرداخت پاداشهای غیر متعارف به برخی مدیران و کنار گذاشتن مشاورانی که هیچ خدمتی به سیستم شهرداری نمی کنند را از جمله این اصلاحات برشمرد و تصریح کرد: احیای معاونت فرهنگی در شهرداری مرکز شهر اهواز و سایر مناطق از موضوعات مهم و ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: تدوین و تقویت برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های بر زمین مانده شهرداری است به همین منظور باید برای احیای معاونت فرهنگی اعتباراتی در نظر گرفته شود و این بخش سامان دهی شود.

ساماندهی دست فروشان در کوی ملت اهواز

یکی دیگر از اعضای شورای شهر اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: در چند روز گذشته قسمتی از دو پارک در مناطق زیتون و آغاجاری به منظور تغییر کاربری زمین مورد تخریب قرار گرفته اند در همین راستا شهرداری منطقه سه اهواز باید پاسخگو باشد.

مریم ابریشم کار در نطق پیش از جلسه دستور جلسه بیان کرد: بیش از نیمی از خرید مواد غذایی مورد نیاز روزانه شهروندان منطقه سوم اهواز از دست فروشان مستقر در این ناحیه تامین می شود به همین دلیل ساماندهی این دست فروشان از اهمییت بالایی برخوردار است.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از زیرزمینی شدن شبکه برق در منطقه سلمان فارسی تصریح کرد: حفاری های صورت گرفته در این منطقه نیازمند ساماندهی فوری است.

عضو شورای شهر اهواز افزود: به دلیل اینکه این منطقه یکی از پر رفت و آمد ترین نقاط شهر محسوب می شود؛ تغییر نمای ساختمانهای فرسوده در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابریشم کار با اشاره بر مصوبه کاهش ساعات کاری بانوان که مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت، گفت: طبق این مصوبه زنان شاغل در ادارات و سازمانها که دارای فرزندان زیر هفت سال هستند می توانند یک ساعت و 45 دقیقه زودتر محل کار خود را ترک کنند.
 
وی ادامه داد: این مصوبه در بعضی از ادارات و سازمان های شهر اهواز رعایت نمی شود که وقوع این مسئله باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد