سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز

 

عزاداری بیماران سرطانی در اهواز/ یاد حسین التیام بخش بیماران
 
اهواز - خبرگزاری مهر: در هفتمین شب از دهه محرم مراسم عزاداری سید الشهدا با حضور بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی در بیمارستان شفای اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رییس بیمارستان شفا در حاشیه مراسم سوگواری امام حسین (ع) در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که علاوه بر پیشرفت درمانی بیماران در بیمارستان و حل مشکلات ناشی از هزینه دارو، برنامه های مدونی را نیز در راستای رشد فرهنگی بیمارستان داشته باشیم.

بیژن کیخایی افزود: در بیمارستانی مانند شفا که افراد بستری در آن از بیماری های مزمن و صعب العلاج رنج می برند برگزاری این گونه مراسم ها می تواند التیام بخش این بیماران باشد.

وی با اشاره بر اینکه، بیمارستان شفا تنها بیمارستان فوق تخصصی خون و هماتولوژی در جنوب غرب کشور است، اظهار کرد: این بیمارستان در هر سال دو پزشک فوق تخصص خون و سرطان به جامعه پزشکی کشور اضافه می کند همچنین بسیاری بیماران استان های همجوار و کشور عراق نیز برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.

رییس بیمارستان شفا ساخت بخش پیوند مغز و استخوان و گسترش تعداد تخت ها به 250 مورد را از برنامه های آینده این بیمارستان برشمرد و عنوان کرد: واحد دندانپزشکی بیمارستان شفا نیز در هفته آینده به مرحله بهره برداری می رسد و بیماران می توانند با مراجعه به این کلینیک از خدمات درمانی آن استفاده کنند.

وی با اشاره بر اینکه بیماری سرطان یکی از پر هزینه ترین بیماری ها در کشور محسوب می شود و دولت به تنهایی از پس هزنیه های این بیماری بر نمی آید، گفت: بسیاری از مراجعین بیمارستان شفا قادر به پرداخت هزینه های درمانی خود نیستند و لذا ما برای حل مشکلات این بیماران به کمک افراد خیر نیازمندیم.

کیخایی با تاکید بر اینکه، هیچ سازمان و یا نهادی از بیماران سرطانی بزرگسال حمایت نمی کند، گفت: بیماران در این بخش با مشکلات زیادی از لحاظ تامین هزینه روند درمان مواجه هستند برای همین کمک خیرین در این بخش بسایر مهم است.

وی با اشاره به مشکلات عدیده افرادی که دچار بیماری کم خونی داسی شکل می شوند، گفت: این بیماری در جنوب کشور بسیار شایع است و متاسفانه علی رغم هزینه های درمان بسیار بالای این بیماری تحت پوشش بیمه بیماران خاص قرار نمی گیرند.

رئیس بیمارستان شفا با بیان اینکه، حدود هزار بیمار کم خونی داسی شکل در استان وجود دارد، تصریح کرد: تخریب مفاصل یکی از مشکلات ایجاد شده در اثر این بیماری است که برای درمان این موضوع باید از مفصل مصنوعی استفاده کرد و انجام این عمل از هزینه های بسیار بالایی برخوردار است و اغلب بیمارانی که قادر به تامین هزینه های این عمل نیستند باید درد زیادی را تحمل کنند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد