سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال بانوان نوجوان خوزستان
ورزشی  12:50:26 1392/08/18

928-14681-5 کد خبر
 

رقابت‌های قهرمانی هندبال نوجوانان باشگاه‌های خوزستان در بخش بانوان برگزار شد.

 مریم چشمه‌سلاطین، رییس هیات هندبال استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات روز پنج‌شنبه (شانزدهم آبان ماه) در شوشتر برگزار شد.

 وی ادامه داد: در پایان تیم شوشتر به مقام اول و ماهشهر به مقام دوم رسید. در این رقابت‌ها فقط دو تیم شرکت کرده بودند. تیم شوشتر نیز به عنوان قهرمان، به رقابت‌های کشوری اعزام می‌شود.

 رییس هیات هندبال خوزستان بیان کرد: در پایان مهسا داراب‌زاده از تیم شوشتر به عنوان فنی‌ترین بازیکن و نگار عباسیان از تیم ماهشهر به عنوان دروازه‌بان برتر شناخته شدند. وی در پایان گفت: قبل از شروع مسابقات تیم‌های خرمشهر، بهبهان و آبادان هم اعلام آمادگی کرده بودند ولی به دلایلی از شرکت در این مسابقات انصراف دادند.

 

 

نگاهی به عملکرد سرخابی‌های خوزستان در نیم‌فصل اول؛
فولاد قهرمانی را از دست داد/استقلال مقاومت کرد
ورزشی  11:3:40 1392/08/18

928-14081-5 کد خبر
 

در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور تیم‌های فولادخوزستان و استقلال خوزستان با انگیزه های بسیاری پا به میدان رقابت گذاشتند. فولاد که سال گذشته توانست به پلی‌آف بازی‌های آسیایی راه پیدا کند، امسال برای رسیدن به قهرمانی در لیگ و استقلال هم در اولین تجربه خود در لیگ برتر، برای حفظ جایگاه و قرار گرفتن در نیمه بالای جدول، کار خود را در لیگ سیزدهم آغاز کردند و اکنون نیز که نیمی از رقابت‌های لیگ سپری شده است، هر دو تیم باتوجه به وضعیتی که برای خود ترسیم کرده بودند، عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشتند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فولاد امسال هم کار خود را مانند سال گذشته با هدایت فرکی و اندیشه و تفکرات خاص او و با ترکیبی تقریبا مشابه فصل گذشته در لیگ برتر آغاز کرد. شاگردان فرکی در هفت هفته ابتدایی لیگ توانستند به 15 امتیاز شیرین دست پیدا کنند که این آمار خوبی برای فولادی ها در جمع مدعیان سنتی قهرمانی لیگ بود.

 فولاد در ادامه نیز از هفته هشتم تا یازدهم لیگ، با ارایه بازی های روان، توانست از چهار دیدار به 10 امتیاز برسد تا ضمن نشان دادن برتری خود نسبت به سایر مدعیان، هم چنان بر صدر جدول تکیه بزنند. اما شاگردان فرکی که تا این جای رقابت ها عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته بودند، در چهار هفته پایانی مسابقات نتایج چندان خوبی کسب نکردند و از این دیدارها فقط دو امتیاز جمع کردند و شرایط به گونه ای رقم خورد که سرخ پوشان اهوازی پس از هفته ها صدرنشینی، به رده پایین تر نزول و قهرمانی نیم فصل را از دست دادند.

 البته در هفته های پایانی ذهن فولادی ها به نوعی درگیر مسایل مختلفی شد که شاید نتوان آن را در عدم نتیجه گیری این تیم بی تاثیر دانست. یکی از این موارد دعوت نشدن بازیکنان فولاد به تیم ملی بود که این موضوع گله مندی این باشگاه را به همراه داشت، به طوری که آن ها کتبا نیز اعتراض خود را به فدراسیون اعلام کردند. تصمیم سریع کمیته انضباطی درخصوص محرومیت لوسیانو پریرا، مهاجم سرخ پوشان اهوازی به دلیل رفتاری که در جریان دیدار با تراکتور داشت هم برای فولادی ها اتفاق ناخوشایندی بود؛ چرا که این محرومیت باعث شد شاگردان فرکی بدون این مهاجم، در هفته چهاردهم به مصاف آبی های پایتخت بروند و درنهایت نیز  مغلوب شوند. 

جدایی فرزاد حاتمی هم از دیگر اتفاقاتی بود که اواخر نیم فصل برای فولادی ها به وجود آمد. سرخ پوشان اهوازی که امسال نتوانستند آرش افشین، مهاجم سرعتی خود را حفظ کنند و درنهایت این بازیکن راهی اصفهان شد، حاتمی، مهاجم استقلال را جذب کردند تا او بتواند با رفتن افشین یارای فولاد در خط حمله باشد اما باتوجه به تفکراتی که فرکی در چیدمان سیستمی خود داشت، حاتمی نتوانست جوابگو آن باشد که این موضوع باعث نیمکت نشینی وی و البته دلخوری او از فرکی شد.

 این بازیکن که علت عدم حضورش در تیم ملی را شخص فرکی می دانست و معتقد بود در حالی بازی نمی کند که بدن آماده ای دارد، تصمیم به جدایی از فولاد گرفت و این باشگاه نیز با این موضوع موافقت و حاتمی به صورت رسمی و پیش از دیدار فولاد با گسترش فولاد تبریز در هفته پانزدهم، از این تیم جدا شد تا اولین بازیکن جدا شده از فولاد باشد.

 بعد از بازی با گسترش فولاد بود که خبر جدایی بختیار رحمانی، کاپیتان جوان فولاد به گوش رسید. بختیار علت این تصمیم را تکرار فحاشی برخی هواداران به خود و برخی از بازیکنان دانست که این موضوع هواداران واقعی فولاد را نگران کرده است؛ باوجود این که کاپیتان فولاد مُصر است که پس از سال ها حضور در فولاد از این تیم جدا شود اما مسوولان باشگاه نیز به دنبال حفظ این هافبک خود هستند. به هر حال باید دید که در ادامه چه خواهد شد.

 فولادی‌ها برای حضوری قدرتمندتر در نیم‌فصل دوم به دنبال جذب غلام‌رضا رضایی، مهاجم پرسپولیس و سوشا مکانی، گلر نفت تهران هستند. به گفته سرپرست این تیم، فولاد لیست مازاد ندارد و فقط درصدد جذب بازیکن است. بدون در نظر گرفتن بازی استقلال تهران و ملوان، فولادی‌ها در پایان نیم‌فصل نخست با 22 گل زده به همراه تراکتورسازی بهترین خط حمله را در اختیار دارند و اکنون با 27 امتیاز بعد از پرسپولیس در جایگاه دوم ایستاده‌اند. باتوجه به 19 گلی که فولاد دریافت کرده است، به نظر می رسد که لازم است در فصل نقل و انتقالات، در این پست تقویت شود تا با خیالی آسوده‌تر کار خود را در نیم‌فصل دوم برای رسیدن به قهرمانی دنبال کند.

 آبی پوشان اهوازی نیز پس از صعود به لیگ برتر با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه ازجمله سیاوش بختیاری زاده، ایمان مبعلی، حسین کعبی، عادل کلاه کج و میلاد میداوودی و با هدایت سرمربی ای جوان، کار خود را در اولین تجربه لیگ برتری شان آغاز کردند.

 استقلال خوزستان در هفت هفته ابتدایی با کسب 8 امتیاز، باتوجه به نوپا بودنش و عدم هماهنگی بین بازیکنان باتجربه و جوان ترهای تیم، عملکرد بدی نداشت ولی از دست دادن امتیاز طی این هفته ها، باعث شد که برخی ها که خود را از دوستداران فوتبال استان می دانند، علیه سرمربی جوان این تیم به پا خیزند و موجی از انتقادات به سوی ویسی به راه افتاد. البته این مساله نتوانست استقلال را وارد حاشیه و از هدفی که دنبال می کند، دور کند.

 آبی های خوزستان از هفته هشتم تا سیزدهم لیگ برتر کشور نیز 8 امتیاز به دست آوردند و در هفته چهاردهم نیز میزبان تراکتورسازی بودند که در این هفته با نتیجه سنگین 4 بر یک مغلوب این حریف تبریزی خود شدند. شاگردان عبدالله ویسی در هفته پانزدهم تیم دایی را پیش رو داشتند و اگرچه هفته قبل شکست سنگینی را متحمل شده بودند ولی با انگیزه های بسیاری پا به این رقابت گذاشتند. در این دیدار استقلالی ها با تمام وجود بازی کردند و توانستند یک امتیاز شیرین را در آزادی به دست آورند.

 آبی‌های خوزستان نیز در نیم فصل اول با کسب 17 امتیاز در مکان یازدهم قرار گرفتند. به نظر می رسد این تیم در عمق دفاع با مشکل مواجه است و اگر بتواند در این خط، در نیم فصل بازیکنان مورد نیاز را جذب کند، می‌تواند در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشد و شاید هم پدیده مسابقات شود. به هر حال مربی جوان استقلال هم تدابیر خاصی دارد و باید دید در ادامه چه اقداماتی را برای بهتر نتیجه گرفتن تیمش انجام خواهد داد. به نظر می‌رسد شاگردان ویسی در نیم فصل نخست عملکرد نسبتا خوبی را به نمایش گذاشتند و در حالی که تصور می شد این تیم باتوجه به این که اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند، نتواند نتایج قابل قبولی را به دست آورد، این گونه نشد و آن ها نشان دادند حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

 استقلال‌خوزستان در نیم فصل اول حسین کعبی و عادل کلاه‌کج را چندین هفته به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و به نوعی خلا این دو بازیکن باتجربه در تیم احساس می‌شد و سرانجام این دو بازیکن قبل از بازی با پرسپولیس تهران به مرز آمادگی رسیدند. هم چنین بالاخره پس از 14 هفته کارت بازی موسی کولیبالی، مدافع اهل مالی این تیم صادر شد و این بازیکن در دیدار مقابل پرسپولیس بازی کرد و عملکرد نسبتا خوبی هم داشت.

در حالی که تنها چند بازی به پایان نیم فصل نخست باقی مانده بود خبرهایی مبنی بر پیشنهاد آبی‌های پایتخت به حسین کعبی، ایمان مبعلی و میلاد میداوودی منتشر شد که ویسی در واکنش به این خبرها گفت "از این که توانستیم این بازیکنان را در تیم استقلال خوزستان زنده کنیم، خوشحال هستیم و اگر آن ها بخواهند از تیم ما بروند مانع پیشرفت‌شان نخواهیم شد." به هر حال باید در ادامه منتظر ماند و دید این پیشنهادات تا چه اندازه در فصل نقل و انتقالات قوت خواهد گرفت.

 هم چنین خبرهایی مبنی بر خداحافظی سیاوش بختیاری‌زاده، کاپیتان باتجربه آبی پوشان هم به گوش رسید که البته او این خبر را تکذیب و تاکید کرده که فعلا قصد خداحافظی ندارد و زمان آن هم مشخص نیست.

 پیش از آخرین دیدار استقلال خوزستان در نیم‌فصل نخست برابر پرسپولیس، حامد محمودی با تمایل خود از جمع آبی‌پوشان خوزستانی جدا شد و منصور نعامی و مهدی نظری هم در لیست مازاد ویسی قرار گرفتند.

 ویسی که نقطه ضعف تیمش را راحت گل خوردن می‌داند، احتمال داده است که در نیم‌فصل پنج بازیکن از تیمش خارج و پنج نفر جایگزین شوند.

 

سومی بانوی اسنوکرباز خوزستانی در مسابقات کشوری
ورزشی  12:44:2 1392/08/18

928-14581-5 کد خبر
 

اسنوکرباز خوزستانی به مقام سوم رقابت‌های رنکینگ قهرمانی بانوان کشور دست پیدا کرد.

 محمدعلی چابک، رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: طاهره اسلامی، پرافتخارترین اسنوکرباز کشور به مقام سوم رقابت‌های قهرمانی رنکینگ کشور دست پیدا کرد. وی ادامه داد: این رقابت‌ها روز پنج‌شنبه (شانزدهم آبان‌ماه) با حضور اسنوکربازان مطرح کشور در تهران برگزار شد.


 

تیم دوچرخه‌سواری نوجوانان خوزستان چهارم کشور شد
ورزشی  12:30:47 1392/08/18

928-14481-5 کد خبر
 

رکابزنان خوزستانی به مقام چهارم اولین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری نوجوانان کشور دست پیدا کردند.

 خضیر حیاتی، سرپرست هیات دوچرخه‌سواری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: رضا رشنو در ماده 500 متر سرعت به مدال طلا دست پیدا کرد و در ماده دور امتیازی محمدامین پورمیری به مقام چهارم رسید.

 وی ادامه داد: در مجموع تیم خوزستان با شرکت دو دوچرخه‌سوار در بین 18 تیم به مقام چهارم تیمی دست پیدا کرد. سرپرست هیات دوچرخه‌سواری خوزستان در پایان گفت: اگر فقط یک برنز دیگر کسب کرده بودیم، به مقام دوم می‌رسیدیم. وی ادامه‌داد: در کل من از عملکرد بازیکنان تیم راضی هستم. باتوجه به این‌که تیم‌های دیگر با چهار دوچرخه‌سوار در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند، ما با دو رکابزن، عملکرد خوبی داشتیم.

کسب 3 مدال توسط جودوکاران پیشکسوت خوزستانی در مسابقات کشوری
ورزشی  11:59:47 1392/08/18

928-14281-5 کد خبر
 

پنجمین دوره مسابقات جودو پیشکسوتان کشور با کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز برای خوزستان به پایان رسید.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه خوزستان- این مسابقات روز پنج‌شنبه (شانزدهم آبان‌ماه) با شرکت نزدیک به 250 ورزشکار از 31 استان کشور در تهران برگزار شد.  در پنجمین دوره این مسابقات که چهار جودوکار خوزستانی در آن شرکت کردند، در پایان محسن قائدی در وزن 66 کیلوگرم و علیرضا خورنگ در وزن 60 کیلوگرم توانستند مدال طلا را کسب کنند و محمد رکابی در وزن 81 کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافت.  نفرات برتر این رقابت‌ها به عضویت تیم‌ملی در می‌آیند تا خود را برای مسابقات آسیایی قطر آماده کنند.


 

پایان پیکارهای قهرمانی کونگ‌فو بانوان کشور در دزفول
ورزشی  12:19:31 1392/08/18

928-14381-5 کد خبر
 

مسابقات قهرمانی کونگ‌فو بانوان کشور به میزبانی دزفول برگزار شد.

 عبدالمحمد پورموسی، نایب رییس هیات کونگ‌فو استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این رقابت‌ها در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور 200 کونگ‌فوکار از هشت استان در بخش آنزان رزم برگزار شد.

 وی ادامه داد: در این رقابت‌ها 10 تیم از استان‌های فارس، همدان، گلستان، خوزستان، کرمانشاه، یزد، کرمان و خراسان جنوبی شرکت داشتند. 

نایب‌رییس هیات کونگ‌فو خوزستان گفت: در رده سنی بزرگسالان، فارس الف، فارس ب و خوزستان الف به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی جوانان تیم فارس الف، فارس ب و کرمانشاه به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست پیدا کردند.

 وی بیان کرد: در رده سنی نوجوانان تیم فارس الف، فارس ب و همدان به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی نونهالان تیم فارس الف، فارس ب و خوزستان به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

 پورموسی درخصوص سطح برگزاری این مسابقات بیان کرد: این مسابقات برای اولین بار است که در این سبک برگزار شد و از سطح بالا و خوبی برخوردار بود.

وی درباره میزبانی دزفول در این رقابت‌ها گفت: همه استان‌ها از میزبانی ما راضی بودند. این میزبانی‌ها باعث می‌شود که ورزشکاران خوزستانی بتوانند راحت‌تر در این مسابقات شرکت کنند و هزینه کمتری پرداخت کنند و همچنین استان میزبان می‌تواند باتوجه به امتیاز میزبانی، دو تیم در این رقابت‌ها شرکت دهد.

 

شناخت چهره 8 تیم راه‌یافته به مرحله دوم مسابقات بسکتبال جوانان خوزستان
ورزشی  11:47:47 1392/08/18

928-14181-5 کد خبر
 
 

آخرین تیم‌های صعودکننده به مرحله دوم رقابت‌های بسکتبال جوانان باشگاه‌های خوزستان مشخص شدند.

 حسین منصورزاده، مسوول کمیته مسابقات هیات بسکتبال استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این رقابت‌ها در گروه "د" از 16 آبان‌ماه به مدت دو روز به میزبانی شاهین اهواز برگزار شد.

 وی با بیان این‌که در این گروه تیم‌های شاهین اهواز، صبا پیما دزفول و اکسین اهواز حضور داشتند، گفت: در پایان این مسابقات اکسین اهواز و شاهین اهواز توانستند به مرحله بعد راه پیدا کنند.

 مسوول کمیته مسابقات هیات بسکتبال خوزستان بیان کرد: این پیکارها در سطح بسیار خوبی برگزار شد و تیم‌ها بازی های خوبی به نمایش گذاشتند، ضمن این‌که تماشاگران هم استقبال خوبی داشتند و میزبانی هم خوب بود.

 وی در ادامه عنوان کرد: پیش از این نیز تیم‌های آکادمی پتروشیمی بندرامام، صنایع فولادخوزستان، نفت آبادان، پیشرو اهواز، شرکت ملی حفاری و هیات بسکتبال ماهشهر به مرحله دوم صعود کرده بودند.

 منصورزاده گفت: در مرحله دوم تیم‌های صعود کننده، در قالب دو گروه الف و ب که گروه "الف" شامل تیم‌های نفت آبادان، صنایع فولاد خوزستان، شرکت ملی حفاری و شاهین اهواز است، با یکدیگر رقابت می‌کنند که مسابقات این گروه هفته آینده احتمالا در آبادان انجام خواهد شد.  

وی افزود: گروه "ب" نیز شامل تیم‌های پیشرو اهواز، آکادمی بسکتبال ماهشهر، هیات بسکتبال ماهشهر و اکسین رامهرمز است که این مسابقات هم سه هفته دیگر برگزار می‌شود.

+ نوشته شده در  شنبه هجدهم آبان 1392ساعت 13:23  توسط امیر رحمانی  |  نظر بدهید

یک خبر ورزشی

 

نگاهی به عملکرد سرخابی‌های خوزستان در نیم‌فصل اول؛
فولاد قهرمانی را از دست داد/استقلال مقاومت کرد
ورزشی  11:3:40 1392/08/18

928-14081-5 کد خبر
 

در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور تیم‌های فولادخوزستان و استقلال خوزستان با انگیزه های بسیاری پا به میدان رقابت گذاشتند. فولاد که سال گذشته توانست به پلی‌آف بازی‌های آسیایی راه پیدا کند، امسال برای رسیدن به قهرمانی در لیگ و استقلال هم در اولین تجربه خود در لیگ برتر، برای حفظ جایگاه و قرار گرفتن در نیمه بالای جدول، کار خود را در لیگ سیزدهم آغاز کردند و اکنون نیز که نیمی از رقابت‌های لیگ سپری شده است، هر دو تیم باتوجه به وضعیتی که برای خود ترسیم کرده بودند، عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشتند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فولاد امسال هم کار خود را مانند سال گذشته با هدایت فرکی و اندیشه و تفکرات خاص او و با ترکیبی تقریبا مشابه فصل گذشته در لیگ برتر آغاز کرد. شاگردان فرکی در هفت هفته ابتدایی لیگ توانستند به 15 امتیاز شیرین دست پیدا کنند که این آمار خوبی برای فولادی ها در جمع مدعیان سنتی قهرمانی لیگ بود.

 

فولاد در ادامه نیز از هفته هشتم تا یازدهم لیگ، با ارایه بازی های روان، توانست از چهار دیدار به 10 امتیاز برسد تا ضمن نشان دادن برتری خود نسبت به سایر مدعیان، هم چنان بر صدر جدول تکیه بزنند. اما شاگردان فرکی که تا این جای رقابت ها عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته بودند، در چهار هفته پایانی مسابقات نتایج چندان خوبی کسب نکردند و از این دیدارها فقط دو امتیاز جمع کردند و شرایط به گونه ای رقم خورد که سرخ پوشان اهوازی پس از هفته ها صدرنشینی، به رده پایین تر نزول و قهرمانی نیم فصل را از دست دادند.

 

البته در هفته های پایانی ذهن فولادی ها به نوعی درگیر مسایل مختلفی شد که شاید نتوان آن را در عدم نتیجه گیری این تیم بی تاثیر دانست. یکی از این موارد دعوت نشدن بازیکنان فولاد به تیم ملی بود که این موضوع گله مندی این باشگاه را به همراه داشت، به طوری که آن ها کتبا نیز اعتراض خود را به فدراسیون اعلام کردند. تصمیم سریع کمیته انضباطی درخصوص محرومیت لوسیانو پریرا، مهاجم سرخ پوشان اهوازی به دلیل رفتاری که در جریان دیدار با تراکتور داشت هم برای فولادی ها اتفاق ناخوشایندی بود؛ چرا که این محرومیت باعث شد شاگردان فرکی بدون این مهاجم، در هفته چهاردهم به مصاف آبی های پایتخت بروند و درنهایت نیز  مغلوب شوند.

 

جدایی فرزاد حاتمی هم از دیگر اتفاقاتی بود که اواخر نیم فصل برای فولادی ها به وجود آمد. سرخ پوشان اهوازی که امسال نتوانستند آرش افشین، مهاجم سرعتی خود را حفظ کنند و درنهایت این بازیکن راهی اصفهان شد، حاتمی، مهاجم استقلال را جذب کردند تا او بتواند با رفتن افشین یارای فولاد در خط حمله باشد اما باتوجه به تفکراتی که فرکی در چیدمان سیستمی خود داشت، حاتمی نتوانست جوابگو آن باشد که این موضوع باعث نیمکت نشینی وی و البته دلخوری او از فرکی شد.

 

این بازیکن که علت عدم حضورش در تیم ملی را شخص فرکی می دانست و معتقد بود در حالی بازی نمی کند که بدن آماده ای دارد، تصمیم به جدایی از فولاد گرفت و این باشگاه نیز با این موضوع موافقت و حاتمی به صورت رسمی و پیش از دیدار فولاد با گسترش فولاد تبریز در هفته پانزدهم، از این تیم جدا شد تا اولین بازیکن جدا شده از فولاد باشد.

 

بعد از بازی با گسترش فولاد بود که خبر جدایی بختیار رحمانی، کاپیتان جوان فولاد به گوش رسید. بختیار علت این تصمیم را تکرار فحاشی برخی هواداران به خود و برخی از بازیکنان دانست که این موضوع هواداران واقعی فولاد را نگران کرده است؛ باوجود این که کاپیتان فولاد مُصر است که پس از سال ها حضور در فولاد از این تیم جدا شود اما مسوولان باشگاه نیز به دنبال حفظ این هافبک خود هستند. به هر حال باید دید که در ادامه چه خواهد شد.

 

فولادی‌ها برای حضوری قدرتمندتر در نیم‌فصل دوم به دنبال جذب غلام‌رضا رضایی، مهاجم پرسپولیس و سوشا مکانی، گلر نفت تهران هستند. به گفته سرپرست این تیم، فولاد لیست مازاد ندارد و فقط درصدد جذب بازیکن است.

 

بدون در نظر گرفتن بازی استقلال تهران و ملوان، فولادی‌ها در پایان نیم‌فصل نخست با 22 گل زده به همراه تراکتورسازی بهترین خط حمله را در اختیار دارند و اکنون با 27 امتیاز بعد از پرسپولیس در جایگاه دوم ایستاده‌اند. باتوجه به 19 گلی که فولاد دریافت کرده است، به نظر می رسد که لازم است در فصل نقل و انتقالات، در این پست تقویت شود تا با خیالی آسوده‌تر کار خود را در نیم‌فصل دوم برای رسیدن به قهرمانی دنبال کند.

 

آبی پوشان اهوازی نیز پس از صعود به لیگ برتر با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه ازجمله سیاوش بختیاری زاده، ایمان مبعلی، حسین کعبی، عادل کلاه کج و میلاد میداوودی و با هدایت سرمربی ای جوان، کار خود را در اولین تجربه لیگ برتری شان آغاز کردند.

 

استقلال خوزستان در هفت هفته ابتدایی با کسب 8 امتیاز، باتوجه به نوپا بودنش و عدم هماهنگی بین بازیکنان باتجربه و جوان ترهای تیم، عملکرد بدی نداشت ولی از دست دادن امتیاز طی این هفته ها، باعث شد که برخی ها که خود را از دوستداران فوتبال استان می دانند، علیه سرمربی جوان این تیم به پا خیزند و موجی از انتقادات به سوی ویسی به راه افتاد. البته این مساله نتوانست استقلال را وارد حاشیه و از هدفی که دنبال می کند، دور کند.

 

آبی های خوزستان از هفته هشتم تا سیزدهم لیگ برتر کشور نیز 8 امتیاز به دست آوردند و در هفته چهاردهم نیز میزبان تراکتورسازی بودند که در این هفته با نتیجه سنگین 4 بر یک مغلوب این حریف تبریزی خود شدند. شاگردان عبدالله ویسی در هفته پانزدهم تیم دایی را پیش رو داشتند و اگرچه هفته قبل شکست سنگینی را متحمل شده بودند ولی با انگیزه های بسیاری پا به این رقابت گذاشتند. در این دیدار استقلالی ها با تمام وجود بازی کردند و توانستند یک امتیاز شیرین را در آزادی به دست آورند.

 

آبی‌های خوزستان نیز در نیم فصل اول با کسب 17 امتیاز در مکان یازدهم قرار گرفتند. به نظر می رسد این تیم در عمق دفاع با مشکل مواجه است و اگر بتواند در این خط، در نیم فصل بازیکنان مورد نیاز را جذب کند، می‌تواند در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشد و شاید هم پدیده مسابقات شود. به هر حال مربی جوان استقلال هم تدابیر خاصی دارد و باید دید در ادامه چه اقداماتی را برای بهتر نتیجه گرفتن تیمش انجام خواهد داد.

 

به نظر می‌رسد شاگردان ویسی در نیم فصل نخست عملکرد نسبتا خوبی را به نمایش گذاشتند و در حالی که تصور می شد این تیم باتوجه به این که اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند، نتواند نتایج قابل قبولی را به دست آورد، این گونه نشد و آن ها نشان دادند حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

 

استقلال‌خوزستان در نیم فصل اول حسین کعبی و عادل کلاه‌کج را چندین هفته به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و به نوعی خلا این دو بازیکن باتجربه در تیم احساس می‌شد و سرانجام این دو بازیکن قبل از بازی با پرسپولیس تهران به مرز آمادگی رسیدند. هم چنین بالاخره پس از 14 هفته کارت بازی موسی کولیبالی، مدافع اهل مالی این تیم صادر شد و این بازیکن در دیدار مقابل پرسپولیس بازی کرد و عملکرد نسبتا خوبی هم داشت.

 

در حالی که تنها چند بازی به پایان نیم فصل نخست باقی مانده بود خبرهایی مبنی بر پیشنهاد آبی‌های پایتخت به حسین کعبی، ایمان مبعلی و میلاد میداوودی منتشر شد که ویسی در واکنش به این خبرها گفت "از این که توانستیم این بازیکنان را در تیم استقلال خوزستان زنده کنیم، خوشحال هستیم و اگر آن ها بخواهند از تیم ما بروند مانع پیشرفت‌شان نخواهیم شد." به هر حال باید در ادامه منتظر ماند و دید این پیشنهادات تا چه اندازه در فصل نقل و انتقالات قوت خواهد گرفت.

 

هم چنین خبرهایی مبنی بر خداحافظی سیاوش بختیاری‌زاده، کاپیتان باتجربه آبی پوشان هم به گوش رسید که البته او این خبر را تکذیب و تاکید کرده که فعلا قصد خداحافظی ندارد و زمان آن هم مشخص نیست.

 

پیش از آخرین دیدار استقلال خوزستان در نیم‌فصل نخست برابر پرسپولیس، حامد محمودی با تمایل خود از جمع آبی‌پوشان خوزستانی جدا شد و منصور نعامی و مهدی نظری هم در لیست مازاد ویسی قرار گرفتند.

 

ویسی که نقطه ضعف تیمش را راحت گل خوردن می‌داند، احتمال داده است که در نیم‌فصل پنج بازیکن از تیمش خارج و پنج نفر جایگزین شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد