سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

گزارش خبرنگار مشرق از ژنو؛
رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها و عربستان با ایجاد فشار رسانه‌های بر طرف‌های ایرانی و طرح مطالباتی که از سوی ایران خط قرمز اعلام شده است، تلاش می‌کنند حداکثر آورده را در مذاکره با ایران برای 1+5 به ارمغان بیاورند.
خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو - مذاکرات ایران و 1+5 با رویکرد جدید و تیم متحول شده مذاکره‌کننده هسته‌ای به ریاست وزیر خارجه کشورمان که سه هفته قبل در ژنو آغاز شد، تاکنون نگرانی و واکنش‌های تند عربستان و اسرائیل را به دنبال داشته است. طرح پیشنهادی ایران به اذعان طرف‌های مذاکره‌کننده، طرحی واقع‌بینانه، کارشناسی و قابل توجه بود که تغییرات بسیاری نسبت به قبل داشته است و خوش‌بینی همراه با احتیاط مقامات کشورهای5+1را به همراه داشت.

اما رژیم صهیونیستی و عربستان با فعال کردن رسانه‌های وابسته، خبرساز‌ی‌های خود را آغاز کردند. طی سه هفته گذشته رسانه‌های صهیونیستی بطور مستمر، دو نقطه را هدف قرار دادند: اول مخالفت با هرگونه توافق و تعدیل تحریم‌های ایران تا توقف کامل برنامه غنی‌سازی، دوم بالا بردن انتظارات از توافق با ایران و مطرح کردن مسائلی چون بازرسی از پارچین و تعطیلی برنامه آب سنگین اراک با هدف ناهموار کردن مسیر رسیدن به راه‌حل مورد توافق طرفین.

رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها و عربستان با ایجاد فشار رسانه‌های بر طرف‌های ایرانی و طرح مطالباتی که از سوی ایران خط قرمز اعلام شده است، تلاش می‌کنند حداکثر آورده را در مذاکره با ایران برای 1+5 به ارمغان بیاورند.

آنچه در این دور از مذاکرات مشهود است، تمایل و نیاز طرف غربی برای رسیدن به توافق با ایران پس از یک دهه مذاکره بی‌نتیجه است که با وجود متهم کردن ایران به وقت‌کشی و ... عدم توانایی به حل و فصل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران، اعتبار کشورهایی را که قدرت‌های جهانی بشمار می‌آیند، دچار آسیب کرده است. از این رو، کسب حداکثر امتیازات از ایران با ابزارهای مختلف، از جمله دیپلماسی رسانه‌ای، در دستور کار کشورهای غربی مذاکره‌کننده با ایران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مشرق در ژنو، براساس اخبار بدست آمده در جلسه توجیهی امروز مقامات آمریکایی و دیپلمات‌های غربی با خبرنگاران خارجی، از رسانه‌ها خواسته شه تا تعریف از "گام اول" ایران را توقف توسعه برنامه هسته‌ای و حفظ آن در سطح فعلی برجسته‌سازی کنند.

از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر احتمال تعلیق برنامه هسته‌ای به مدت شش ماه و تعلیق غنی‌سازی تا زمان ادامه مذاکرات نیز مطرح شده است که آقای عراقچی همگی این شایعات را تکذیب کرده‌اند و بر خط قرمز بودن تعلیق غنی‌سازی تأکید داشتند.

اما یکی از مقامات تیم ایران که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار مشرق در ژنو گفت که طرح "عدم توسعه برنامه هسته‌ای از سطح کنونی" به آنچه که در واقعیت ممکن است اتفاق بیفتد نزدیک‌تر است.

دکتر تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نیز امروز در جریان مذاکرات تأکید کرده است "رفع تحریم‌های بانکی و نفتی از جمله خواسته‌های ایران از طرف غربی در گام اول خواهد بود.

 
نتانیاهو برای دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا به فرودگاه بن گوریون تل آویو رفت تا قبل از ترک اسرائیل، با کری صحبت کند.
بنیامین نتانیاهو گفت: اسرائیل توافق هسته ای مورد مذاکره با ایران را به طور کامل رد می کند.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، نخست وزیر اسرائیل گفت که به طور کامل توافق مورد بحث میان ایران و گروه 1+5 را رد می کند و به چنین توافقی، متعهد نیست.یک مقام ارشد اسرائیلی هم به نقل از نتانیاهو اضافه کرد: توافقی که هم اکنون میان ایران و قدرت های جهانی مورد بحث و مذاکره است؛ امکان دست یابی به تصمیم گیری مسالمت آمیز درباره برنامه هسته ای ایران را از بین می برد.
همچنین نتانیاهو صبح روز جمعه برای سومین مرتبه در دو روز ، با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و موضوع هسته ای ایران پرداخت.نتانیاهو قبل از این دیدار تاکید کرد: توافق مورد بحث میان ایران و گروه 1+5 را به شدت رد می کنیم و آن را بسیار بد می دانیم.
او برای دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا به فرودگاه بن گوریون تل آویو رفت تا قبل از ترک اسرائیل، با کری صحبت کند.نتانیاهو پنجشنبه هم گفته بود: موافقت با پیشنهاد هسته ای ایران که هم اکنون در حال مذاکره است، یک خطای تاریخی خواهد بود. امتیازاتی که ایران پیشنهاد کرده است ارائه دهد به هیچ وجه امتیاز نیستند. این توافق باعث می شود ایران بتواند توانمندی های ساخت سلاح هسته ای خود را حفظ کند.کری در اقدامی از پیش برنامه ریزی نشده با ترک اسرائیل ، به ژنو می رود تا در مذاکرات ایران و گروه 1+5 مشارکت کند.

عربستان به بمب اتم دست یافت (منبع : روزنامه ملت ما)

مقام های عربستان سعودی به هر نحوی طی هفته های گذشته خشم خود را از آمریکا و سیاست این کشور در قبال سوریه و ایران نشان داده اند اما اکنون در کنار حرف های تند مقام های این کشور گزارش ها از وارد شدن مستقیم این کشور به یک بازی خطرناک با همراهی پاکستان خبر می دهد.

آخرین گزارش ها نشان می دهد که عربستان در پروژه های اتمی پاکستان سرمایه گذاری کرده تا بتواند هر زمان که خواست بمب اتمی در اختیار داشته باشد. مقام های ارشد ناتو در گفت وگو با بی بی سی اعلام کرده اند که براساس اسناد به دست آمده پاکستان برای عربستان سعودی سلاح های اتمی تولید کرده و این سلاح ها حالا آماده تحویل هستند.

عربستان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای(ان پی تی) را در سال ۱۹۸۸ امضا کرده اما پاکستان ازجمله کشورهایی است که زیر چتر این پیمان نیست و تسلیحات هسته ای دراختیار دارد. نواز شریف همیشه رابطه خوبی با سعودی ها داشته و به نظر می رسد که پاکستان و عربستان سناریویی خطرناک برای بازی در منطقه شروع کرده اند.

اخباری که این روزها از فعالیت عربستان در سوریه می رسد شبیه سناریویی است که سال ها قبل عربستان در افغانستان آن را اجرا کرد. ...

(منبع : روزنامه ملت ما (ملت آنلاین))

 

 

روزنامه کیهان تیترنخست امروز خود را به تحلیل از روند مذاکرات هسته ای اختصاص داده و توافق در ژنو را یک سراب تشبیه کرده است.

این روزنامه نوشت:

اردوکشی غیرمنتظره وزرای خارجه آمریکا و فرانسه و انگلیس به ژنو و اظهارنظر مقامات رسمی این کشورها درباره مذاکرات در حال انجام میان ایران و گروه 5+1 زمینه قابل قبولی برای نتیجه مثبت مذاکرات باقی نمی گذارد.

حریف همان ادعاهای بی اساس قبلی را تکرار می کند و برای آنچه با عنوان نگرانی جامعه بین المللی- بخوانید آمریکا و متحدانش- از آن یاد می کند، تضمین های عینی و عملی می خواهد بی آن که در مقابل آنچه مطالبه می کند، امتیاز درخور توجهی را روی میز بگذارد. اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی تاکید می کند «وظیفه آمریکا اعتماد به ایران نیست، بلکه در پی بررسی اقداماتی هستیم که از ایران انتظار داریم».

جان کری وزیر خارجه آمریکا با عجله و ظاهرا به دعوت خانم اشتون از فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی به ژنو می آید و وزرای خارجه فرانسه و انگلیس و آلمان هم راهی ژنو می شوند و گزارش دیگری از سفر احتمالی وزرای خارجه روسیه و چین و پیوستن آنها به مذاکرات خبر می دهد. اما، چه رخدادی در حال وقوع است که وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی را با عجله به ژنو کشانده است؟

 برخلاف مسئولان تیم هسته ای کشورمان که درباره روند مذاکرات و محتوای آن کلی گویی می کنند و به اظهارات تکراری نظیر این که غنی سازی خط قرمز ماست و... بسنده می کنند، مقامات آمریکایی به طور مستقیم و یا با استفاده از منابع خاکستری، انبوهی از اظهارنظر در این باره را وارد فضای رسانه ای کرده و در غیاب حضور رسانه ای تیم هسته ای کشورمان، فضای رسانه ای و مدیریت افکار عمومی را به دست گرفته اند.

 

جمعیت کل ایرانیان یهودی 350 هزار نفر است که هم اکنون حدود 10 هزار نفر از آنها در ایران، 250 هزار نفر از آنان در اسراییل و 80 هزار نفر از آنها در آمریکا زندگی می کنند.
سایت شبکه تلویزیونی " ای بی سی " آمریکا یک گزارش تصویری از یک کنیسه (عبادتگاه ) یهودیان در مرکز تهران منتشر کرده است.

به گزارش عصر ایران در این آلبوم، آیین های خاص یهودیان ایرانی و عبادات آنها به تصویر کشیده شده است.

جمعیت کل ایرانیان یهودی 350 هزار نفر است که هم اکنون حدود 10 هزار نفر از آنها در ایران ، 250 هزار نفر از آنان در اسراییل و 80 هزار نفر از آنها در آمریکا زندگی می کنند.

یهودیان علاوه بر این در تهران دارای بیمارستان و زایشگاه ، رستوران ، کتابخانه، ورزشگاه، مدرسه و انجمن های تخصصی خود هستند.

طبق قانون اساسی یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی یک نماینده دارند.

یهودیان ایرانی بزرگ ترین جامعه یهودیان در خاورمیانه به شمار می روند.






پیچیدن بند چرمی کلاه مخصوص یهودیان روی بازو طبق سنت یهودیان








ساعت های نماز یومیه






 یک عبادت کننده صبحگاهی با شال نماز





حمل کتیبه های تورات برای توزیع بین عبادت کنندگان

 
 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش‌ کشورها تا حدودی نمایانگر قدرت نظامی یک کشور می‌باشد.

به گزارش تراز، عوامل و مسائل مختلفی در قدرت نظامی یک کشور تاثیرگذار هستند. یکی از عوامل مهم داشتن ارتش بزرگ است که این امر سبب ایجاد روحیه در کشور و مردم می‌شود و در دید سایر کشورها نیز تاثیرگذار محسوب می‌شود. علاوه بر اندازه ارتش، فناوری و نوع سلاح در قدرت یک کشور حرف اول را می‌زند. در اینجا نام کشورهایی که بزرگترین ارتش‌های جهان را دارند، مشاهده می‌کنید:

۱.جمهوری خلق چین، ۲،۲۸۵،۰۰۰
ارتش چین بزرگترین ارتش جهان می‌باشد. خدمت سربازی برای مردان چینی طبق قانون، در سن ۱۸ سالگی اجباری می‌باشد اما به دلیل تعداد بالای داوطلبان در این کشور، این قانون هیچ‌گاه اجرا نشده‌است. چین بیش از یک میلیارد نفر برای محافظت از کشور دارد، بنابراین داشتن چنین ارتش بزرگی امری ضروری می‌باشد.

۲.آمریکا، ۱،۴۵۸،۲۱۹
ارتش ایالات متحده از میان داوطلبانی که حقوق دریافت می‌کنند، شکل می‌گیرد.
این کشور از سربازگیری اجباری در گذشته استفاده می‌کرد، اما این قانون از سال ۱۹۷۲ مورد استفاده قرار نگرفته‌است.
آمریکا سالانه بیش از نیم هزار میلیارد برای ارتش خود و ۱۶۰ میلیارد دلار برای عملیات احتمالی در خارج از کشور هزینه می‌کند که این مقدار معادل ۴۳ درصد از کل هزینه‌های نظامی جهان می‌باشد.

۳.هند، ۱،۳۲۵،۰۰۰
هند بزرگترین واردکننده سلاح‌های نظامی می‌باشد که هزینه‌ای آن معادل ۹ درصد از واردات جهان می‌باشد.
منابع اصلی تهیه اسلحه این کشور روسیه، اسرائیل و فرانسه هستند. این کشور با توجه به توسعه هواپیماهای نظامی، سعی در حفظ رابطه نزدیک خود با روسیه دارد. هند به دلیل رقابت با پاکستان و تنش‌های مرزی با کشور چین، همیشه در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.

۴.کره شمالی، ۱،۱۰۶،۰۰۰
ارتش این کشور ریشه در سال ۱۹۳۰ و زمانی که ژاپن هنوز کره را اشغال کرده‌بود، دارد. به مرور زمان کره به دو بخش تقسیم شد.بخش شمالی کره نیروی مسلحی با جمعیت حدود ۲۵۰۰ نفر داشت. ارتش این کشور در زمان جنگ سرد با کره جنوبی توانست به این مقدار رشد کند. حدود یک چهارم از بودجه ناچیز این کشور، برای ارتش آن محفوظ است و هزینه‌های آن تقریبا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

۵.فدراسیون روسیه، ۱،۰۲۷،۰۰۰
نیروهای مسلح این کشور در سال ۱۹۹۲ و پس از فروپاشی اتحادیه جماهیرشوروی تاسیس شد. این کشور نزدیک به ۷۲ میلیارد دلار برای نیروهای مسلح خود هزینه می‌کند.


ارتش ایران
بر اساس گزارشات منتشر شده، ایران هشتمین ارتش بزرگ دنیا را دارا می‌باشد. ارتش اولیه ایران در سال ۱۹۲۵ تاسیس شد و تحت دخالت‌های کشورهای آمریکایی و اروپایی بود. پس از انقلاب در سال ۱۹۷۹، ارتش ایران از نظارت و دخالت‌های آمریکا و کشورهای دیگر رها شد.
ایران در سال ۱۹۸۹ شروع به بازسازی ارتش خود، پس از جنگ با عراق کرد. اکنون ارتش ایران نه تنها یکی از قوی‌ترین ارتش‌های خاورمیانه و جهان محسوب می‌شود.
 

داعش در سوریه منحل شد

 

فرمانده القاعده اعلام کرد گروه تروریستی داعش در سوریه منحل شده است و القاعده تحت عنوان جبهه النصره در سوریه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش فیلمی از ایمن الظواهری فرمانده القاعده پخش کرد که در آن وی اظهار داشت، امارت اسلامی عراق و شام (داعش) منحل شده است و تنها جبهه النصره شاخه ای از القاعده در سوریه خواهد بود.
وی همچنین می افزاید، "داعش" بانام "دوله العراق الاسلامیه" در عراق به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی در پایان بار دیگر تاکید کرد القاعده در عراق بانام دوله العراق الاسلامیه و در سوریه با نام جبهه النصره لاهل الشام به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد