سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز

 

ریزگردها، سیلاب و صنایع نفتی؛
همه آن‌چه که شهر اهواز را تهدید می‌کند
اجتماعی  14:49:4 1392/08/15

928-8514-5 کد خبر
 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: شهر اهواز در منطقه کم‌خطر از لحاظ وقوع زلزله واقع شده است اما سه عامل ریزگردها، سیلاب و صنایع نفت و گاز و خطوط انتقال نفت و گاز که در محدوده شهر به وفور دیده می‌شود، از عوامل بحران‌ساز در این شهر به شمار می‌روند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- علی‌رضا عالی‌پور در حاشیه یازدهمین نشست ادواری مدیران بحران کلانشهرهای کشور که امروز، چهارشنبه (15 آبان ماه) در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این که این نشست تا فردا، پنج‌شنبه ادامه دارد، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای بلاخیز دنیاست و افزایش آمادگی مقابله با این بلایا از مهمترین اهداف برگزاری این نشست‌ها است.

 

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت در کنار مدیران بحران کلان‌شهرهای کشور که در این نشست حضور پیدا کرده‌اند، صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان نیز حاضر شوند که در این میان سازمان آب و برق با میل رغبت در این نشست حضور یافت.

 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: اداره‌کل حفاظت محیط زیست نیز در روز دوم این نشست حاضر شده و گزارش جامع از وضعیت پدیده‌ ریزگردها ارایه خواهد داد. متاسفانه صنایع بزرگی چون مناطق نفت‌خیز با توجه به حجم اقداماتی که در استان انجام می‌دهد، حاضر نشد.

 

عالی‌پور افزود: در بارندگی‌های اخیر شاهد انتشار آلودگی در هوای اهواز بودیم که تعداد زیادی از شهروندان به این دلیل دچار مشکلات تنفسی شد، بهتر بود شرکت ملی نفت‌خیز جنوب در این نشست حضور می‌یافت و گزارشی از راهکارهای ضروری برای جلوگیری از وقوع مجدد این حوادث و همچنین اقداماتی که بحث در مدیریت بحران نام داده‌اند، ارایه می‌داد.

 

وی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی یازدهمین نشست مدیران بحران کلان‌شهرهای کشور، بررسی طرح جامع مدیریت شهری در بخش مدیریت بحران است. همچنین تصمیمات جدید برای ارتقای آمادگی در جهت مقابله با بحران در این نشست اتخاذ خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد