سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شادگان

 

قیمت پیمانکاران فولاد شادگان تعدیل می شود/ انتشار آگهی استخدام طرح تا پایان سال
 
شادگان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: به علت افزایش ناگهانی قیمت های در دو سال اخیر، قرار شد قیمت قراردادهای ساخت فولاد شادگان مجددا به نرخ روز تعدیل شود.

عبداله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص شهرستان شادگان باید عنوان کنم که این شهر هم اکنون نه قطب صنعتی است و نه قطب کشاورزی و عقب ماندگی ها و محرومیتهای متعددی در این شهرستان به ارث رسیده گو اینکه به نظر می رسد کم کاری و سهل انگاری بسیاری در سالهای گذشته درباره آن اعمال شده و با کمال تاسف باید بگویم استفاده حداکثری و بهینه از بودجه نسبتا خوب دولتهای گذشته برای رشد و توسعه شادگان صورت نپذیرفته است.

وی افزود: مثلا اگر بخواهم به زبان ارقام حرف بزنم در دولتهای گذشته به جهت وجود بودجه مناسبی که قبلا ذکر آن آمد 100 درصد پروژه تامین اعتبار می شد اما در حال حاضر این رقم به 13 درصد رسیده است که البته امیدواریم با رایزنی و تعاملات ویژه و نزدیکی که به اجرا درآمده شاهد تامین اعتبار بیشتری برای پروژه ها باشیم.

تمیمی با اشاره به اینکه پروژه فولاد شادگان  جز یکی از طرحهای هشت گانه فولادی دولت قبل به حساب می آید که می بایست آنها را به بهره برداری می رساند، عنوان کرد: متاسفانه در پایان دولت احمدی نژاد اعلام شد که دولت توان تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های مذکور را ندارد. پیشنهاداتی نیز مبنی بر فروش این پروژه به بانکها یا مشارکت با بخش خصوصی و ... مطرح شد که نهایتا و در پی نشستهای متعددی که با کرباسچیان مدیر ایمیدرو داشتیم موافقت شد تا نسبت به تعدیل قیمت قراردادهای پیمانکارهای پروژه که به دلیل افزایش ناگهانی ارزش ارز قادر به ادامه کار نبودند اقدام شد.

نماینده شادگان در مجلس عنوان کرد: همچنین مقدر شد با ورود کشور چین در قالب فایناس در این پروژه تا یکی دو ماه دیگر پروژه فولاد شادگان به بهره برداری برسد. البته در این میان ما شروطی داشتیم که می بایست حتما رعایت شوند از جمله آنکه اعتبارات طرح می بایست در بانکهای شادگان نگهداری شوند و 100 درصد نیروهای استخدامی در پروژه، شادگانی باشند مگر آنکه مطمئن شویم تخصص مورد نیاز در منطقه نباشد ضمن آنکه نعمت زاده وزیر صنعت و معدن قول داده تا پایان سال 92 آگهی استخدام که تماما بومی خواهند بود را منتشر کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی در خصوص میزان پیشرفت این پروژه نیز تصریح کرد: پروژه فولاد شادگان در بخش احیا قریب به 73 درصد و در بخش ذوب نزدیک به 44 درصد پیشرفت داشته که امیدواریم با همت و پیگیری و همکاری همه مسئولان بتوان در آینده نه چندان دور شاهد آغاز به کار پروژه حیاتی و سرنوشت ساز فولاد شادگان باشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد