سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

 

پوشش گسترده‌ اظهارات نماینده افراطی در خارج:
قدوسی: صدها گردان از ایران در سوریه حضور دارند!
 
 
کد مطلب : 19927
گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در مراسمی با عنوان مبارزه با استکبار در مشهد گفته است که «صدها گردان از ایران در سوریه حضور دارند. هر چند خبر پیروزی‌های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری می‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند.
قدوسی: صدها گردان از ایران در سوریه حضور دارند!
 
سخنان این نماینده افراطی که با پوشش گسترده‌ رسانه‌های غربی و عربی همراه بوده است، عملا به سیاست خارجی و همچنین اظهارات مقامات ایران مبنی بر عدم حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه، لطمه جدی وارد ساخته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، کریمی قدوسی، تصریح کرد: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد، هر چند خبر پیروزی های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری می‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند. عضو گروه پایداری با اعتقاد به غیرواقعی بودن طرح موضوع خالی بودن خزانه گفت: خزانه سالی 12 مرتبه پر می‌شود و 12 مرتبه هم خالی می‌شود، 210 هزار میلیارد تومان بودجه 92 در مجلس تصویب شده و می‌تواند مورد استفاده دولت قرار گیرد.

کریمی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست های دولت در عرصه دیپلماسی خارجی و نپرداختن به حماسه اقتصادی بیان کرد: آقایان مدام مشکلات را ده برابر جلوه و آن را به تحریم ربط می‌دهند و تحریم را هم به مذاکره وصل می‌کنند. آقای ظریف می‌گوید سال ها در آمریکا زندگی کرده و با «جو بایدن»، رفت و آمد خانوادگی داشته است، هم چنین با «جورج سوروس» (که پدر انقلاب های مخملی در دنیاست)، نیز رفت و آمد می‌کرده، آقای ظریف که اینان را می‌شناسد، باید بهتر از این عمل کند.

نماینده مشهد در مجلس ضمن اشاره به لزوم مقاومت در مقطع کنونی جهت دسترسی به پیروزی بزرگ، یادآور شد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که با حفظ منافع ملی شان این پرونده را مختومه کنند، دلیل مهم آن این است که آمریکا برای تحریم ایران نیاز داشت تا موافقت هم پیمان خود را جلب کند. وی افزود: آمریکایی ها ادعا می‌کردند که اگر هم پیمانان اروپایی شان با آنها همکاری کنند، 6 ماهه ایران تسلیم خواهد شد، اما اکنون بیش از ده سال گذشته و این امر اتفاق نیفتاده است، به همین دلیل شرکای آمریکا برای برطرف کردن تحریم ها، او را تحت فشار قرار داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دلیل دوم ضرورت مقاومت در مرحله کنونی را ناکارآمد شدن سلاح تحریم دانست و ادامه داد: سلاح تحریم از سلاح های نظامی کشنده تر است، آمریکا این سلاح را هر جا به کار برده، نتیجه گرفته است مگر در مقابل ایران. اگر این سلاح شکسته شود دیگر در هیچ جای دنیا آمریکا نمی تواند از آن استفاده کند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه سخنان خود، دلیل سوم بر لزوم مقاومت وضعیت منطقه دانست و افزود: روز به روز منافع ایران در منطقه بیشتر می‌شود و حضور غرب و منافع او کاهش می‌یابد.

کریمی ادامه داد: روزی که همه سفارتخانه ها در دمشق تعطیل شده بود (هنگام اعلام حمله آمریکا به سوریه)، هیئت رسمی جمهوری اسلامی ایران، همراه با خانواده در آنجا حاضر بود و این باعث دلگرمی بشار اسد شده بود. وی در ادامه ضمن نقل خاطره دیدار خود با سیدحسن نصرالله، گفت: رهبر حزب الله به اسرائیل هشدار داده بود که اگر حمله را شروع کند، روز اول حمله در حیفا 400 هزار کشته روی دست اسرائیل خواهد گذاشت.

نماینده مشهد در مجلس، اضافه کرد: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد، هر چند خبر پیروزی های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری می‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به توضیحات عراقچی درباره سفر رییس جمهور به آمریکا گفت: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سفر آمریکا توضیح داد که آمریکایی ها از ما خواستند تا غنی سازی را متوقف کنیم، ما نیز ما به آنها گفتیم اگر شما تحریم ها را بردارید، ما قول می‌دهیم لایحه پروتکل الحاقی را تنظیم و به مجلس ارائه دهیم.

کریمی مدعی شد که روحانی حداکثر در مجلس صد نماینده دارد و پس از گذشت مدتی کوتاهی، این تعداد ریزش می‌کنند و به 80 یا 90 نماینده خواهند رسید. وی تاکید کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی صحبت های آقای ظریف بعد از سفر به آمریکا را گوش دادیم و متوجه شدیم تیتر کیهان درست است!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از تصمیمات دولت برای به دست آوردن اکثریت مجلس دهم خبر داد و خاطر نشان کرد: آنها به طور قطع برای مجلس دهم کمر بسته اند، آقای عارف برای ریاست مجلس بعدی ماموریت پیدا کرده است و آقای هاشمی نیز مجلس خبرگان رهبری را محور فعالیت خود قرار داده است.
 
 
 
 
 
در کمیسیون برنامه وبودجه مجلس؛
حذف‌3دهک‌ پردرآمد ازدریافت‌ یارانه تصویب‌ نشد
 
 
کد مطلب : 19837
گروه اقتصادی: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که سقف عمومی بودجه دولت با اصلاح قانون بودجه از 210هزار میلیارد تومان به 171 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد گفت که موضوع حذف سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی تا پایان سال 92 منتفی شده است و قانون هدفمندی به روال فعلی اجرایی می‌شود.
حذف‌3دهک‌ پردرآمد ازدریافت‌ یارانه تصویب‌ نشد
به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبه مجلس در مورد لایحه اصلاح بودجه 92 گفت: سقف بودجه عمومی دولت از 210 هزار میلیارد تومان به 171 هزار میلیارد تومان تبدیل شد یعنی با اصلاح قانون بودجه، سقف عمومی بودجه دولت 39 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. وی افزود: دولت در لایحه اصلاحیه پیشنهاد کاهش سقف 60 هزار میلیارد تومان را به مجلس داده بود که با این وضعیت سقف عمومی بودجه دولت 153 هزار میلیارد تومان می‌شد اما مجلس تصویب کرد که سقف بودجه عمومی دولت 171 هزار میلیارد تومان باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین به موضوع پیشنهاد این کمیسیون در مورد حذف سه دهک بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی اشاره و اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد حذف 30 درصد افراد پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی را مطرح کرد. اما در جلسه امروز تمام بندهای الحاقی به لایحه بودجه 92 رای نیاورد و تصویب نشد این بدان معنا است که بحث حذف سه دهک پردرآمد جامعه یا همان 30 درصد از دریافت یارانه نقدی تصویب نشد. در نتیجه ما چیزی تحت عنوان حذف 30 درصد از افراد جامعه از دریافت یارانه نقدی نداریم.

کاتب تاکید کرد: تا پایان سال 92 همان قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا خواهد شد حال این سوال مطرح است آیا دولت اختیار حذف دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی را دارد یا خیر؟ دولت طبق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اختیار دارد و می‌تواند میزان پرداخت یارانه نقدی به بخشی از اقشار با درآمد بالا را کم کند چون میزان پرداخت یارانه نقدی از اختیارات دولت است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: چون دولت اطلاعات و ساز و کار کامل برای انجام این پروسه را ندارد، خود دولت نیز در این رابطه تا پایان سال 92 اقدامی نخواهد کرد. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به سایر اصلاحات انجام شده در قانون مصوب لایحه اصلاح بودجه سال 92 اشاره و اظهار کرد: طبق قانون سیاست‌های اصل 44 باید 20 درصد از فروش منابع نفت به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود که مجلس در قانون بودجه مصوب کرده بود که 26 درصد از محل فروش منابع نفتی به حساب صندوق واریز شود به همین دلیل دولت در لایحه اصلاحیه درخواست کرده بود که 6 درصد مازاد از واریزی به صندوق برای طرح‌های تملک دارایی هزینه شود.

وی افزود: مجلس به این پیشنهاد دولت رای نداد و تصویب کرد که این 6 درصد صندوق توسعه ملی به عنوان سپرده نزد بانکهای دولتی پس‌انداز شود تا بانکها دو برابر مبلغ سپرده را به عنوان تسهیلات فاینانس داخلی یا خارجی به دولت برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی بدهد که تضمین بازپرداخت نیز با خود دولت است. مجلس با این راهکار به دولت کمک کرد تا دوبرابر مبلغ درخواستی‌اش را از بانکها وام بگیرد تا تحت عنوان فاینانس داخلی در اختیار طرح‌های تملک دارایی بدهد پولی که صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد شد این بزرگترین کار است که مجلس برای اتمام طرح‌های تملک دارایی کرده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس همچنین به مصوبه دیگر مجلس در مورد اجازه به دولت برای جابه‌جایی اعتبارات جهت تامین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر حقوق و مزایا اشاره واظهار کرد: در لایحه بودجه 92 میزان افزایش حقوق کارکنان 20 درصد پیش‌بینی شده بود اما مصوبه هیات وزیران دولت دهم این میزان افزایش حقوق و مزایا را تعیین کرد. در این شرایط دولت نمی تواند حقوق و مزایا کارکنان را با سقف افزایش 20 درصدی پرداخت کند به همین دلیل از مجلس مجوز خواست تا اعتبارات را برای تامین هزینه های اجتناب‌ناپذیری پرسنلی جابه‌جا کند.

کاتب افزود: مجلس اجازه جابه‌جایی بیشتر از 10 درصد اعتبارات را به دولت داد تا بتواند کسری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای تامین حقوق و مزایا را جبران کند کسری که به دلیل مصوبه هیات وزیرا ن در دولت دهم مبنی بر افزایش حقوق و مزایا 25 درصدی به وجود آمده است که برخلاف قانون بودجه 92 در مورد افزایش 20 درصدی است.

سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس همچنین گفت: دولت در لایحه اصلاح بودجه تقاضا کرده بود که اجازه جابه‌جایی اعتبارات بیشتر از 10 درصد برای اجرای طرح‌های تملک دارایی را داشته باشد که مجلس تصویب کرد دولت برای 15 درصد از پروژه‌های عمرانی اجازه جابه‌جایی تا سقف 20 درصد را داشته باشد و مابقی پروژه‌ها می‌تواند اعتبارات را بیشتر از 20 درصد یعنی حتی تا 100 درصد جابه ‌جا کند.
 
 
 
 
چرا هاشمی مورد اعتماد اعراب است؟
 
 
کد مطلب : 20056
گروه سیاسی: تحلیلگر سیاسی آیت ا... هاشمی از سویی دارای ارتباطات گسترده بین‌المللی و از سوی دیگر دارای حکمت و تجربه بسیار در ابعاد مختلف سیاست بین‌المللی می‌باشد که این موضوع در دوران ریاست جمهوری وی، ثبات سیاسی لازم را در عرصه بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.
 
 
چرا هاشمی مورد اعتماد اعراب است؟
 
آقای هاشمی رفسنجانی در داخل ایران نیز به عنوان شاخص حمایت کننده از طبقه متوسط جامعه در میان عموم مردم و همچنین حامی جریان‌های اصلاح طلب و بخشی از اصول گرایان معتدل در بدنه سیاسی کشور مطرح است. آیت ا... هاشمی به عنوان چهره‌ای مذهبی و پرنفوذ هرگز مخالف جریان مذهبی در ایران نبوده و نیست، ولی به اعتدال اسلامی بسیار مقیّد است و از همین رو، در طی سال گذشته در تقابل با جریان‌های افراطی مذهبی قرار داشته و دارد و بر روش اعتدال برای وحدت امت اسلامی پافشاری می‌کند.

هاشمی رفسنجانی در بین سیاسیون ایران نیز یک چهره فراجناحی ‌ست، بدین شکل که در مقابل دو جریان عمده اصلاح طلب و اصول‌گرا، هیچ گاه نه در مقام مخالفت کامل و نه در مقام موافقت کامل یا بر عکس آن قرار نمی‌گیرد و این اصلاح طلب‌ها و اصول گرایان هستند که در مقاطع مختلف به وی دور یا نزدیک می‌شوند و شاید به همین دلیل است که آقای هاشمی هرگز ترسی از مواجه با تایید صلاحیت‌ها در 30 سال گذشته نداشته و امروز نیز ندارد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دارای قدرت پایدار منطقه‌ای، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور دو جریان سیاسی اصلی در صحنه سیاسی خود بوده است که هر دوی آن‌ها دارای اهداف مشترک برای خدمت به کشورشان هستند، ولی باید توجه داشت که ایران مهم‌ترین نقش آفرین‌های خود در منطقه و جهان را در زمانی ایفاء کرده که شاهد پرواز با هر دو بال سیاسی خود بوده است.

آقای هاشمی رفسنجانی در گذشته نه چندان دور در دهه 90 میلادی نه تنها موفق به ایجاد روابط بسیار گرم با کشورهای همسایه و عربی ایران شد، بلکه با کشورهای غربی نیز در شیب مناسبی تنش‌زدایی کرد. مهم‌ترین سوالی که امروز در داخل و خارج ایران مطرح است، این است که آیا روابط گرم اعراب و ایران دوباره با سفر احتمالی آیت ا... هاشمی به عربستان احیاء می‌شود؟
 
 
 
 
گذشت عمر و به دل عشوه می‌خریم هنوز!
شعاری که فرجامش، یک چماق سیاسی شد!
 
 
کد مطلب : 20125
گروه سیاسی: امام (ره) پس از واقعه آتش‌سوزی که حجاج ما را در عربستان به خاک و خون کشید، فرمودند که "اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت‌های امریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت." واتفاقاً در زمان حیات امام راحل، از آل سعود گذشتیم و با آنها رابطه صلح و دوستی برقرار کردیم.
 
 
شعاری که فرجامش، یک چماق سیاسی شد!
محمد احمدیان

در زمان نبینا، محمد المصطفی (ص)، حضرت بر آن می‌شوند که پیمان صلحی با قریش ببندند که به پیمان صلح حدیبیه مشهور است، اتفاق جالبی که آنجا رخ می‌دهد، این است که پیامبر اکرم چند بار از مواضع خود (به دلیل حفظ منافع اسلام و مسلمین) عدول می‌فرمایند بدین صورت که" پیامبر به امیر مومنان فرمود بنویس: بسم ا... الرحمن الرحیم و ایشان نوشت.

سهیل (که از قریش بود) گفت: من با این جمله آشنایی ندارم و رحمن و رحیم را نمی‌شناسم؛ بنویس: باسمک اللهم یعنی به نام تو ای خداوند. پیامبر موافقت کرد و سپس فرمود: بنویس؛ هذا ما صالح علیه محمد رسول الله...: یعنی این پیمانی است که محمد پیامبر خدا با سهیل نماینده قریش می‌بندد. سهیل گفت: ما رسالت و نبوت تو را به رسمیت نمی شناسیم اگر معترف به رسالت و نبوت تو بودیم که با تو جنگ نمی کردیم. پیامبر نیز موافقت کرد." در جایی دیگر از تاریخ مردی آب بر امام ما، حسین (ع) و خاندان پاکش بست، هم امام او را بخشید و هم خدا!

اگر قرار بر مرور تاریخ و کندوکاو دشمنان باشد، روا نیست که این نکته را از قلم بیندازیم و حتی شرط انصاف نیست که از یاد ببریم، کسانیکه باعث ریخته شدن خون سرخ جوانان وطن، تجاوز و خُسران ایران شدند، کشور هایی که گاهن ما دوست، برادر، هم کیش، هم آیین هم زبان میدانیم، از قلم بیفتند و اگر بنا را بر سیاست چشم در برابر چشم بگذاریم (که قالباً برای توجیه مخالفت ما و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، این رویکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و غالباً دوستان مخالف با طرح صلح با آمریکا مطرح می‌فرمایند که آمریکایی‌ها باعث ضرر زدن به کشور ما و خواهان عقب ماندگی ایران هستند) خطاب به این دوستان باید یاد آور شوم که:

1. افغانستان دشمن است، زیرا افیون و مواد مخدر تولیدی این کشور، خانواده‌های ایرانی را ازهم می‌پاشد، علاوه بر آن، نفوذ طالبان تا نزدیکی‌های مشهد و شهادت مرزبانان ما در این منطقه مذموم بوده و معلول دولت افغانستان است. از سویی افغانستان، علی رقم هشدار‌های چندین باره مسؤلین ایرانی، اقدام به شروع سد سازی بر روی رود هیرمند نموده که عملاً با اتمام کار این سد، شرق کشور با مشکل بی آبی شدید مواجه می‌شود.

2. کشور آذربایجان دشمن است! این کشور دوست و برادر، بر خلاف منافع ملی ایران، به صورت مستقیم و علنی به همکاری با رژیم صهیونیستی اسرائیل پرداخته و با دادن رانت‌های اطلاعاتی، ضربه سنگینی به کشور ما وارد می‌کند، علاوه بر آن با تخریب نماد‌های ایرانی در آثار تاریخی کشور خود (جمهوری آذربایجان) به دزدی فرهنگی روی آورده و تاریخ ما را خدشه دار می‌کند.

3. پاکستان دشمن است، دولت پاکستان به دلیل عدم مقابله جدی با اشرار، که از سالیان دور و دراز گذشته این راهبرد را در پیش گرفته است، باعث شهادت بسیاری از سربازان و نظامیان عزیز کشورمان شده و مثال بارز آن شهادت اخیر بالغ بر 17 نفر از مرزبانان عزیز ما در سراوان به دست گروهک جیش العدل که به پاکستان متواری شده است.

4. کشور‌های عربی حوضه خلیج فارس و خاورمیانه منجمله مصر، بحرین، کویت، لبنان، قطر ( علی الخصوص امارات و عربستان) دشمن هستند، زیراکه در خفا و آشکارا به بیان دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران و کارشکنی‌های عدیده می‌پردازند، و حتی با پرداخت هزینه‌های سنگین به لابی گری در آمریکا (که لابی قدرتمند این کشورها دست کمی از لابی صهیونیست‌ها همچون اِیپک ندارد) بر علیه منافع ملی ایران و تضعیف روند مذاکرات ایران-آمریکا می‌پردازند.

5. ترکیه دشمن است، زیرا تاریخ نشان داده که از دیر باز و از زمان امپراتوری عثمانی و صفویه، به دنبال تضعیف ایران بوده است. مصداق این اعمال خصمانه را می‌توان اینگونه بر شمرد: جنگ‌های چالداران، جنگ کنونی سوریه، کمک به تحریم ایران، فروش کالاهای تحریمی به چندین برابر قیمت، رقابت ناجوانمردانه اقتصادی در عراق و منطقه خودمختار کردستان عراق و موارد دیگر.

6. عراق به حق که دشمن ماست، تجاوز به خاک کشور ما، تحمیل خسارت‌های سنگین مالی و فرهنگی، به شهادت رساندن صدها هزار هموطن و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بر علیه ایران در گذشته و سیاست‌های دولت کنونی عراق که در صدد پر کردن جای ایران در بازار نفت است و می‌کوشد تا در صورت تشدید تحریم‌ها و حذف ایران از بازار جهانی، به پر کردن خلأ بوجود آمده ناشی از غیبت ایران برآید.

7. انگلستان دشمن است! به هزار و یک دلیل که در حوصله این متن نمی‌گنجد!

8. روسیه که به حق و به جد و به اصل و به فرع دشمن مسلم این خاک و بوم است، کار شکنی‌ها و خیانت‌های روسیه بر هیچ ایرانی پوشیده نیست، مانند جنگ‌های ایران و روسیه، کلاهبرداری عظیم از ملت ایران در نیروگاه بوشهر، خیانت و عدم وفای به عهد چندین و چند باره، به عنوان مثال در جریان تحویل موشکهای اس 300 و رای بر علیه ایران در شورای امنیت و هزاران مورد ناگفته دیگر...

9. چین دشمن است! فروش چندین ساله مواد اولیه، محصولات و خدمات بی کیفیت به ایران و سؤاستفاده حداکثری از موقعیت ایران در چندین سال اخیر برای فشار به ایران و بلوکه کردن بیش از 22 میلیارد دلار دارایی‌های ایران.

10. هند دشمن است! به دلیل ضربه سنگینی که به کشاورزی کشور ما وارد آورد و اینکه به جای پرداخت بدهی ها، بی شرمانه پیشنهاد مبادله کالا به کلا (نفت در برابر غذا) و پرداخت بدهی‌های کشور خود به روپیه (و نه دلار) را نمود و هزار افسوس که ایران و ایرانی نیز از سر ناچاری و فلاکتِ ناشی از مدیریت جهان شمول دکتر احمدی نژاد به این خواسته تن داد! این است عزت و غرور ملی.
11. کشور‌های اروپایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و غیره هم دشمن هستند! زیراکه هم شریک جنگ عراق بر علیه ایران بودند و هم در تحریم‌ها عرصه را بر ما تنگ کردند.

12. کشور‌های کانادا، استرالیا و مالزی که رفتار خصمانه با اتباع ایرانی داشته و سیاست‌های خارجی خود را در راستای مخالفت با ایران تنظیم می‌کنند.

هر چند به شدت مخالف دشمنی با هر کشوری هستم اما این 12 مورد را نوشتم تا بگوییم که اگر بنا بر دشمنی باشد، این کشور‌ها نیز واجد شرایطند، و اینکه چرا به دشمنی با آمریکا چسبیده ایم و به همین دلیل تن به هر خفتی می‌دهیم؟

آیا تا بحال شده از خود بپرسیم که ما را چه می‌شود که تمام کشور‌های دنیا سر جنگ با ایران دارند؟ تا بحال به خود نهیب زده اید که شاید مشکل از آن 200 کشوری که با ما مشکل دارند نیست، شاید مشکل خود ما و کشور ما باشد! بکوشیم که به اصلاح خود بپردازیم و بر خلاف ریاست جمهوری سابق، داعیه مدیریت جهان را از سر بیرون کنیم و فکری به حال این خاک و بوم مغموم نماییم.

برای من جای سوأل است که مناقشه با آمریکا، تا کنون چه قدم مثبتی برای ما به ارمغان آورده است؟ یا اینکه باعث چه خیری در این مملکت شده؟ سی و اندی سال صدای لعن و نفرین ما آسمان را خراشید و چه حاصل؟ اکنون که رویکرد دولت و سیاست نظام عوض شده و رهبری هم تاکید بر این داشته اند که " اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می‌باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند»."

چه اصراری بر ادامه روند تقابل با دولت و خواست ملت در برخی از جریان‌های سیاسی که داعیه ولایت پذیری شان گوش فلک را کر کرده است ولی همیشه جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند، وجود دارد؟ کجا بودند این عزیزان پوسترچی که دکتر احمدی نژاد را یادآور صداقت آمریکایی بشوند – عجیب است که پس از انتخاب دکتر روحانی اینان سر از خاک بدر کرده و شمشیر دشمنیشان را از رو بسته اند، و از دولت انتظار دارند طی همین مدت کوتاه، مملکت را به گونه ای سامان بخشد که دولت فخیمه پیشین در 8 سال نتوانست آن را به سرانجام برساند!

و جالبتر اینجاست که حتی 80 روز هم تاب و تحمل دولت جدید را نداشته و با بمباران شدید رسانه ای و شانتاژ خبری از رسانه ملی (که از درجه ملی بودن ساقط شده و آلت دست یک جریان سیاسی خاص است)، تریبون های نماز جمعه، سایت‌های خبری و روزنامه‌های زردشان، چماق سیاسی ساخته‌اند برای کوبیدن و زدن تیشه به ریشه این دولت منتخب اکثریت مردم.

امروز در کوچه و هر کجای ایران و برآمده از گوشت و پوست و سلولهای هر ایرانی، این نغمه به گوش می‌رسد که دشمن اصلی، رانت خوار‌های داخلی هستند که از وضع موجود سالیان دراز است سود می‌برند و برای ادامه این روند از هیچ عملی دریغ نمی کنند و همدست مستقیم دشمنان ایرانند.

و حیف است با واژه صلح و دوستی بیگانه باشیم، سی و اندی سال تخم نفرت پاشیدیم و از کِشته خود رنج مردم درو کردیم، آیا وقت آن نرسیده که قدمی برداریم به سوی تبیین نگرش صلح و دوستی؟!
گذشت عمر و به دل عشوه می‌خریم هنوز، که هست در پی شام سیاه صبح سپید! باشد که دست در دست هم دهیم، فلک را سقف بگشاییم و طرحی نو در اندازیم.
 
 
 
 
پیش‌بینی روحانی افراطی در مصاحبه با بی بی سی فارسی!
روحانی در مراسم 13‌آبان شرکت نکند، مردم کله‌پایش می‌کنند!
 
 
کد مطلب : 19982
گروه سیاسی: شیخ جعفر شجونی در یک مصاحبه تلفنی با خبرنگار بی بی سی به سئوالات او پاسخ داد و مدعی شد که اگر روحانی در مراسم 13‌آبان شرکت نکند، مردم کله‌پایش می کنند! (گفتنی اینکه امروز آقای روحانی در این مراسم شرکت نکرده است)
روحانی در مراسم 13‌آبان شرکت نکند، مردم کله‌پایش می‌کنند!
خبرنگار شبکه فارسی بی بی سی در این باره نوشته است: قرار بود با جعفر شجونی از خاطراتش درباره انقلاب حرف بزنیم اما او هنوز دو جمله نگفته، انقلاب را با ذات " آمریکا ستیزی" اش معرفی کرد و به وقایع روز پرداخت. نشان به آن نشان که وقتی از او درباره شرایط تازه سوال کردم و حرف گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا را به میان آوردم، خندید و از آیت الله خمینی نقل‌قولی کرد: "امام فرمود رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ و میش است. این آمریکایی که شما دارید می گویید که رئیس جمهور ما آقای روحانی، با ایشان صحبت کرده، اینها مسایل سیاسی است. یک تلفن مشکلات مملکت را حل نمی کند عزیز من. یک تلفن، که چی؟ بعد فردایش آمد و گفت که گزینه نظامی و جنگ هم روی میز ما هست. آخر آمریکا کیه؟ امام آمده به مردم دنیا بگوید که بدون آمریکا زندگی کنند، آمریکا به ما خیانت کرده، مورد اطمینان نیست و روز ۱۳ آبان هم مردم غیرت خودشان را اعلام می کنند؛ چه معنا دارد یک تلفن؟

به اعتقاد شجونی قرار نیست در رابطه دو کشور اتفاق تازه‌ای بیفتد. همه چیز "سر همان جایی است" که قبلا بوده. برای اینکه مطمئن شود متوجه منظورش شده‌ام، در توصیف رابطه فعلی ایالات متحده و جمهوری اسلامی مثالی هم می‌زند: "اینها مثل این است که بنده، هزار متر زمین از جنابعالی طلبکارم، در یک عروسی اتفاق افتاد با هم دست دادیم، سلام کردیم! ولی پرونده ما در دادگاه باز است."

از همان روزی که صحبت از رویکرد تازه دولت ایران شد، از همان روزی که گفتگوی تلفنی بین روسای جمهوری دو کشور انجام شد و صحبت از حسن نیت، تنش زدایی و انعطاف به میان آمد، این سوال مطرح شد که دولت تازه با شعار مرگ بر آمریکا، با نمایش‌ها و همایش‌های ضد آمریکایی و با سالگرد اشغال سفارت آمریکا چه می‌کند.

از آقای شجونی سوال کردم آیا به نظرش حسن روحانی در تظاهرات ضدآمریکایی امسال شرکت می‌کند؟ پاسخش، مثبت بود: "بله که می‌کند، اگر شرکت نکند، فردا مردم کله‌پایش می‌کنند. آمدن او، نیامدن او، چیزی را عوض نمی‌کند. رئیس جمهور است، هزار تا کار دارد، ممکن هست نیاید. ۱۳ آبان در خون مردم است، اصل وجود مردم است. مردم از بن روان و اصل جان، مرگ بر آمریکا می‌گویند."
شجونی برای چندمین بار تاکید می‌کند که گفتگوی تلفنی چیزی را حل نکرده: "پسرم، ای جوان، ای که در خارج زندگی می‌کنی، تو هم مثل من ایرانی هستی. این آمریکا با دست چدنی می‌خواهد دست بدهد. قبول نیست. شرط و شروط یادت نرود. تلفن کرده که کرده."

از او، درباره نقل قول هایی که این روزها از بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌شود سوال کردم؛ همان نقل‌قول‌هایی که سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر کرد از خاطرات او؛ درباره اینکه گفته می‌شود آیت الله خمینی هم می‌خواسته فتیله "مرگ بر آمریکا" گفتن پایین کشیده شود.

آقای شجونی دل خوشی از اکبر هاشمی رفسنجانی نداشت: "امام فرمود آنچه نوار من است درست است، آنچه نوشته من است درست است. بقیه نقل‌قول‌های هاشمی رفسنجانی است که امام مرگ بر آمریکا را دوست نداشت. حالا داشت یا نداشت، بود یا نبود، الان مردم و دنیا خواهند دید که مردم چگونه فریاد "مرگ بر آمریکا" را در روز سیزدهم آبان، دوباره جاری می‌کنند." شجونی، اینجا هم مثالی زد: "باری! مردم می‌روند و در تظاهرات ۱۳ آبان شرکت می‌کنند و حرف خودشان را، مرگ بر آمریکا را می‌گویند. همانطور که دو هفته قبل، مردم غیور کرمانشاه، پای منبر هاشمی رفسنجانی فریاد مرگ بر آمریکا کشیدند."

در پایان گفتگویی که قرار نبود به اینجاها بکشد، جعفر شجونی آنچه این روزها رخ می‌دهد را نه تغییری اساسی می‌داند نه مغایر اصل نظام. با لحنی دو پهلو، همه آنها را "سیاست" می‌بیند و اصرار من را بی فایده می‌گذارد که چه کسی "سیاستمدار" این بازی است: "اینها سیاست است آقا، سیاستِ کلک همین است. مردم ایران چشمشان به دهان رهبری است، آن را عمل می کنند. رئیس جمهور هم عزیز و محترم است و کار سیاسی می‎کند. اما مگر با یک تلفن مشکلات حل می‌شود؟"
  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد