سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

 

فارس خبر می‌دهد
خودزنی شیرهای پارک دزفول / قاتل میاز نبود 

بر اساس اتفاقی نادر و نزاع، یک قلاده شیر در پارک بعثت دزفول بر اثر شدت جراحات تلف شد و جان خود را از دست داد.

خبرگزاری فارس: خودزنی شیرهای پارک دزفول / قاتل میاز نبود 

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، از ساعتی پیش خبر تلف شدن یک قلاده شیر در پارک بعثت دزفول ذهن همه دوستداران محیط زیست را به خود متوجه کرده و احتمال بروز مجدد بیماری مهلک مگس میاز را تقویت کرده است.

در این زمینه مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: خبر تلف شدن شیر پارک بعثت این شهرستان توسط مگس میاز را تکذیب می‌کنم.

علیرضا چیت‌زن اضافه کرد: کشته شدن یک قلاده شیر به علت حمله به همدیگر بر سر شیر ماده بوده که شیر نر به علت سن و شدت جراحات تلف شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در شمال خوزستان هیچگونه اسلحه بیهوشی برای استفاده در این مواقع وجود ندارد و همیشه مواردی این چنینی ما را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دزفول از نبود امکانات زیست محیطی در پارک بعثت این شهرستان گلایه کرد و گفت: متاسفانه حیوانات موجود هزینه‌های فراوانی دارند و فضاهای استفاده شده برای آنها در حال حاضر پاسخگو نیست.

چیت‌زن ادامه داد: پس از تماس‌ها و پیگیری‌های فراوان امروز تفنگ بیهوشی، موقتا همراه با اکیپی از اهواز وارد پارک بعثت می‌شوند تا برای تحقیقات بیشتر و بررسی سلامت حیوانات به این سازمان کمک کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پارک بعثت، شرایط نگهداری از لحاظ زیست محیطی این حیوانات را ندارد و باید برای این مشکلات فکری اساسی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سه سال پیش زمینی در پارک لاله دزفول به وسعت 7 هزار متر از زمین‌های ملی توسط دولت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت تا محیطی به‌منظور نگهداری و بسترسازی حیوانات فوق و فضاسازی مناسب برای پارک وحش و... ساخته شود ولی تاکنون جز یک حصار گرداگرد این زمین اتفاق خاصی رخ نداده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد