سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

در نمونه‌برداری از طلافروشی‌های خوزستان مشخص شد
عیار پایین اغلب طلاهای خوزستان از حد تعیین شده 

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 207 مورد بازرسی از مراکز عرضه طلا از سطح بازار استان انجام شده است.

خبرگزاری فارس: عیار پایین اغلب طلاهای خوزستان از حد تعیین شده 

علی رکابی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بر اساس نتایج آزمون دریافتی، 18 نمونه با استاندارد ملی مربوطه به شماره 2132 «مصنوعات تزئینی ـ عیارهای رسمی آلیاژ فلزات گرانبها» مطابقت داشته و 151 نمونه نیز مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناخته شده و دارای عیار کمتر از 750 بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب نمونه‌های مغایر با استاندارد، عیارشان از حد تعیین شده مقدار ناچیزی کم بوده است که با تذکرات و پیگیری‌های انجام شده این موضوع در حال بررسی و رفع شدن است.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان عنوان کرد: همچنین هفت نمونه نیز توقیف و برای انجام سایر مراحل قانونی به واحد حقوقی این اداره کل ارجاع شده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب صورت می‌گیرد، استانداردسازی آن را برای صیانت از حقوق مصرف کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتنا‌ب‌ناپذیر می‌سازد.

رکابی‌زاده تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع انگ‌گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در ایران بوده و آزمایشگاه این اداره کل نیز تنها آزمایشگاه عیارسنجی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران در استان خوزستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی، کارشناسان اداره کل استاندارد خوزستان از طریق نمونه‌برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانبها می‌پردازند تا از تقلبات در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری شده و حقوق مصرف کننده رعایت شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد