سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

 

مسجدسلیمان ،شهر ساخت وسازغیر اصولی

 سازه نیوز: معاون فرماندار مسجدسلیمان  در ارتباط با بحث شهردار مسجدسلیمان گفت: این جزء اختیارات شوراست که شهردار خود را انتخاب کند که آن ها نیز مهندس ورناصری را انتخاب کردند. پس از انتخاب ایشان فرمانداری مسجدسلیمان نیز آقای ورناصری را به استانداری معرفی کرد اما نامه ای از استانداری آمد که به علت مشکل مدرکی که ایشان داشتند یعنی عدم تطابق مدرک وی با سمت شهرداری از سوی استانداری تأیید نشدند.

اصرار اعضای شورای شهر باعث شد که پرونده به شورای حل اختلاف برود و آنگونه که من شنیده ام شورای حل اختلاف نیز رأی استانداری را تأیید کرده است. وی گفت: در صحبتی که با رییس شورای شهر داشتم ایشان گفتند به فکر گزینه های جدید هستند و انشالله تا پایان هفته تکلیف انتخاب شهردار مشخص خواهد شد.

معاون فرماندار مسجدسلیمان گفت: مسجدسلیمان احتیاج به شهرساز دارد نه شهردار، کسی که با تخصصش بتواند مشکلات عدیده این شهر را برطرف سازد. خیلی از کارها باید از صفر شروع شوند مثل بحث فضای سبز، مبلمان شهری و… مهندس صالحی در قسمت دیگری از سخنان خود به بحث ساخت و سازهای غیر مجاز در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای استان خوزستان به اندازه مسجدسلیمان ساخت و ساز غیر اصولی و غیر مجاز وجود ندارد در بسیاری از شهرها اگر یک متر تخلفی صورت بگیرد سریعاً حکم تخریب صادر می شود و تخریب می شود وی ادامه داد: بیشتر مشکلات حال حاضر مسجدسلیمان به خاطر همین ساخت و سازهای غیر اصولی است.

ایشان در ارتباط با جاده پنج بنگله نیز گفتند: ما از پیمانکار خواستیم هر چه سریع تر این مشکل را حل کنند اما به دلایلی این کار به تعویق افتاد و در مقطعی هم مردم جلو کار را گرفتند. مهندس صالحی ادامه داد: این یک واقعیت است اختیاراتی که یک شهردار دارد به هیچ وجه سرپرست شهرداری ندارد. اگر مشکل شهردار حل می شد قطعاً این مشکلات نیز با سرعت بیشتری برطرف می گردید. ایشان ادامه دادند: نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای محترم شورای شهر و فرمانداری هدفشان انجام کار اصولی ست.

صالحی در پاسخ به این سؤال که شنیده ایم لوله هایی که پیمانکار استفاده کرده است از لحاظ اینچ بسیار کمتر از استاندارد آن می باشد گفت: کارشناسان دفتر فنی فرمانداری لوله هایی را که پیمانکار انداخته است تأیید کرده است و مشکلی ندارد. ایشان در ارتباط با وضعیت نامناسب فاضلاب بازار چشمه علی که اعتراضاتی را نیز به دنبال داشته است گفتند:این مسئله پیگیری شده است و قطعاً طی چند روز آینده این مشکل حل خواهد شد.

صالحی در ارتباط با تأخیر واگذاری آپارتمان های ۱۴۰۰ واحدی مسکن نیز گفت: مشکلی میان شرکت نفت و ارتش در رابطه با مالکیت زمین ها وجود داشت که خوشبختانه این مسئله حل شد. در حال حاضر ۳۱۰ واحد آن با حضور مسئولین قرعه کشی و مالکین آن مشخص شده است  ۶۹۰ واحد دیگر حدود ۹۰ درصد آماده شده است که قرار است به اهالی مناطق آلوده پشت برج واگذار شود. وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری با تلاش همه مسئولین و مردم شاهد آبادانی مسجدسلیمان باشیم.

مرجع:باشگاه روزنامه نگاران مسجد سلیمان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد