سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

آیپک،سازمان شیطانی  

 

کد خبر: ۱۵۹۸۱۳
وزیر خارجه اسبق انگلیس اعتراف کرد که لابی صهیونیستها در آمریکا موسوم به "آیپک" مهم‌ترین مانع رسیدن به صلح در خاورمیانه است. جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس در سخنرانی مجلس عوام انگلیس تاکید کرد پول‌های کلانی در اختیار آیپک قرار می‌گیرد و این تشکیلات با این پول‌های به خوبی اهدافش را پیش می‌برد. 

این نکته که تشکیلات صهیونیستی "آیپک" به عنوان پاتوق و پایگاه رژیم صهیونیستی در آمریکا، منبع توطئه، منشأ فتنه و مانع صلح در منطقه و بلکه در سطح بین‌المللی است واقعیتی است که از دیرباز مورد وثوق بوده است و ناظران آنرا تأیید کرده‌اند ولی اینکه یک سیاستمدار کهنه کار انگلیسی به این موضوع اعتراف می‌کند، نکته تازه‌ای است و نشان از آن دارد که حتی غربی‌ها و متحدان سنتی رژیم صهیونیستی نیز از نقش گسترده و نفوذ روزافزون این شبکه شوم و جنگ افروز خشمگین هستند و این مسئله که غربیها نیز مجبور هستند تاوان اقدامات "آیپک" را تحمل کنند آنها را به ستوه آورده است. 

نفرت از "آیپک" در داخل جامعه آمریکا نیز به شکل روزافزونی جریان دارد و بسیاری از مردم آمریکا، به خصوص قشر دانشگاهی و فرهنگی از اقدامات و سیاستهای آیپک منزجر هستند ولی به دلیل سلطه و نفوذ فوق‌العاده این شبکه صهیونیستی، به اعتراض آنها ترتیب اثر داده نمی‌شود. 
تشکیلات "آیپک" با نام کمیته امور عمومی آمریکا - اسرائیل، در دهه 1330، چند سال پس از ایجاد غیرقانونی رژیم صهیونیستی تأسیس شد و از همان ابتدای کار، تلاش سازمان یافته‌ای را برای نفوذ در ارکان سیاسی و اقتصادی آمریکا آغاز کرد. آیپک را می‌توان پیچیده‌ترین تشکیلات در جهان قلمداد کرد که ملغمه‌ای از فعالیت‌های لابی گری سیاسی، جاسوسی و فعالیت‌های اقتصادی را درهم آمیخته است. 

"آیپک" همچون اختاپوس در صحنه سیاسی و اقتصادی آمریکا حاضر است و به دلیل امکانات و نفوذی که از آن برخوردار است عمده سیاستمداران و احزاب سیاسی امریکا را در دام خود قرار داده است. 

این سازمان به منظور پشتیبانی از سیاست‌های تجاوزکارانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی، دولتمردان آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد و از سوی دیگر، برای فریب افکار عمومی آمریکا، چنین وانمود می‌کند که رژیم صهیونیستی، حامی منافع آمریکا در خاورمیانه و رژیمی دمکراتیک است درحالی که همسایگان آن، حکومت‌های عقب مانده و غیردموکراتیک هستند. 

اغراق نیست اگر گفته شود دولت آمریکا به طور کامل تحت سیطره آیپک قرار دارد. آیپک که حتی از پرداخت مالیات در آمریکا نیز معاف است و هزینه‌اش را به مردم آمریکا تحمیل کرده است کنترل سیاست‌های خارجی و حتی داخلی آمریکا را در سطح کلان دردست دارد. این اعمال نفوذ به شکلی رذیلانه و از طریق هدف قرار دادن سیاستمداران آمریکایی صورت می‌پذیرد به این صورت که سیاستمداران تنها درصورتی می‌توانند محبوبیت و مقبولیت داشته باشند که از حمایت‌های این تشکیلات برخوردار باشند و رسانه‌های خبری نیز از این سیاستمداران حمایت می‌کنند اما سیاستمدارانی که مورد غضب این سازمان قرار می‌گیرند شکست آنها حتمی است. 

این سازمان تقریباً به همه کاندیداهای مورد نظرش که قصد ورود به مجالس آمریکا را دارند کمک مالی می‌کند و به این شکل ضمن اینکه ضریب موفقیت آنها را بالا می‌برد، آنها را مدیون و سرسپرده خود می‌سازد. 

آیپک دارای 54 کمیته است که مهمترین آن‌ها "کمیته فعالیت‌های سیاسی" است. آیپک هر ساله نشستی برگزار می‌کند که در آن هزاران نفر از صهیونیست‌ها و مقامات آمریکائی شرکت می‌کنند و بسیاری از خط مشی‌های مورد نظر این سازمان در این نشست ترسیم می‌شود. آیپک در دانشگاه‌های آمریکا نیز فعال است و از این طریق تلاش می‌کنند دانشجوها را به طرفداری از رژیم صهیونیستی سازماندهی کنند. 

نزدیک ساختن یهودیان به مسیحیان نیز از برنامه‌های مهم این سازمان است و جریان مسیحیت صهیونیستی در واقع محصول این برنامه است. پرفسور "کول" استاد دانشگاه میشیگان در کتاب "عملیات آشکار و پنهان آیپک" می‌نویسد: "موسسه سیاست‌های خاور نزدیک واشنگتن"، به عنوان زیرمجموعه‌ای از آیپک بسیار در سیاست‌های آمریکا مؤثر است و کارمندان وزارت خارجه آمریکا و همچنین نیروهای ارتش جهت آشنایی با مسائل خاورمیانه به این موسسه اعزام می‌شوند و مسئولان این مؤسسه نیز اساتید حرفه‌ای اسرائیلی هستند." 

این استاد دانشگاه با خطرناک خواندن فعالیت‌های آیپک، تاکید می‌کند: عده‌ای قلیل، در آمریکا نظرات خود را بر کنگره دیکته می‌کنند، در زمینه مسئله خاورمیانه، آیپک موفق شده است سانسور کاملی را بر هر دو مجلس کنگره اعمال کند و به همین دلیل هیچ یک از نمایندگان جرأت ابراز سخنی در انتقاد از سیاست‌های اسرائیل را ندارند و در مواردی نادر که نماینده‌ای به اقدامات غیرقانونی اسرائیل انتقاد می‌کند از کنگره بیرون انداخته و از دایره قدرت حذف می‌شود. 

این استاد منتقد آمریکایی اضافه می‌کند: 60 هزار یهودی ساکن آمریکا به نمایندگی از رژیمی که کمتر از پنج میلیون تبعه دارد اداره دولت و ارتش آمریکا را با جمعیت 300 میلیون نفری در قبضه دارد و این مسئله بسیار خطرناک است چرا که در راستای تأمین منافع اسرائیل، می‌تواند حتی جنگ‌های خونباری را بر مردم آمریکا و جهان تحمیل کند. 

به عبارت دیگر، آیپک با تکیه بر ابزارهای قدرت خود، سیاستمداران و مقامات آمریکا را در گروگان خود دارد و آنها را در جهت حفظ منافع نامشروع و همسویی با سیاست‌های شوم و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی هدایت می‌کند. 

با توجه به این مسائل است که می‌توان گفت بسیاری از جنگ‌ها، بی‌عدالتی‌های حاکم بر مجامع بین‌المللی و بحران‌های بین المللی، از وجود این سازمان شیطانی و تسلط آن بر حکومت آمریکا ناشی می‌شود و تا زمانی که مردم آمریکا و جهان نتوانند مقدرات خود را از اراده و نفوذ این سازمان پلید خلاص سازند امیدی به حل جامع بحران‌های جهانی، از جمله بحران خاورمیانه نمی‌رود. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد