سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز

 

متاسفانه هیچکدام از مسولان استانی به جز چند تن از اعضای شورای شهر اهواز در این مراسم حضور نیافت.
همه آمده بودند تا اراده خود را در مبارزه با سرطان نشان بدهند، حرف‌های کودکانه‌شان را با زبان شیرین بگویند و بگویند که ما می‌توانیم و می‌خواهیم زنده بمانیم.

 همایش "شکرانه شفا" شامگاه گذشته به مناسبت بهبود تعدادی از بیماران سرطانی از سوی بیمارستان شفا و موسسه‌های حمایت از کودکان سرطانی محک و مشک برگزار شد.

 در این همایش که در نیوساید اهواز برگزار شده بود، کودکان سرطانی بهبودیافته و تحت درمان همراه با خانواده‌های خود در کنار یکدیگر نشستند و برای ساعتی درد بیماری را در میان شادی در کنار هم بودن به فراموشی سپردند.

 متاسفانه هیچکدام از مسولان استانی به جز چند تن از اعضای شورای شهر اهواز در این مراسم حضور نیافت.

 کودکان سرطانی بیش از نیاز مالی نیاز عاطفی دارند. حضور در چنین مراسمی می‌تواند قوت قلبی برای دل‌های رنج کشیده بیماران سرطانی و همدردی با خانواده‌هایشان باشد.

 دل‌خوشی کودکان سرطانی، خندیدن و محبت کردن است، تنها خواسته‌ای که از دیگران دارند توجه و دست نوازشی است که مهر و امید به زندگی را به آنها منتقل کند تا بتوانند همچون همسن و سالان خود با شادی بازی کنند. این کودکان طعم شیرین کودکی را به دلیل دردهای تلخ بیماری، خوب نچشیده‌اند.

 خنده‌های کودکان بیماران سرطانی در یک تخت و چهار دیواری خلاصه شده؛ بیماری، روزهای شاد کودکی را از آنان گرفته و آرامش در کنار خانواده را تجربه نکرده‌اند.

 وقتی با آنها حرف می‌زنیم نگاه‌هایی را می‌بینیم که سال‌ها درد و رنج را تحمل کرده است.

 سارا دختر 13 ساله‌ای است که سال‌هاست از درد بیماری سرطان خون رنج می‌برد. این کودک با وجود بیماری روحیه خیلی خوبی دارد و به زندگی امیدوار است.

 سارا می‌گوید: زندگیم را مدیون خدا و پدر مادر و پزشکم هستم.آنها و دعاهای مردم زندگی تاریک من را روشن کردن و امید دوباره به ادامه زندگی را به من بخشیدند.

 سارا می‌گوید: بیماری سرطان برای من غیرمنتظره بود اما با آن کنار آمدم و هرچقدر طولانی هم باشد با امید به خدا تحمل می‌کنم.

پدر یکی از این بیماران که در این برنامه حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: داشتن بیمار سرطانی در خانه خیلی سخت است زیرا هزینه‌های در مان خیلی زیاد است علاوه بر این، تامین داروها به دلیل کمیاب بودن مشکلات درمان را دوچندان کرده است.

 این پدر اظهار داشت: متاسفانه نگاه برخی از پزشکان به بیماران نگاه ریالی است. گران بودن هزینه‌های درمان و تامین دارو از یک سو و بالابودن ویزیت پزشکان از سوی دیگر، تحمل بیماری را برای بیمار و خانواده اش دشوار کرده است.

 از سوی دیگر دکتر بیژن کیخوایی، رییس بیمارستان شفا اهواز نیز در حاشیه این جشن، در خصوص حمایت‌هایی که از بیماران سرطانی می‌شود، اظهار کرد: درمان بیماران سرطانی هزینه‌های زیادی دارد و بیشتر خانواده‌های بیماران سرطانی توان تامین هزینه‌های درمان بیماران خود را ندارند.

 وی افزود: موسسه‌های حمایت از کودکان سرطانی محک و مشک تاکنون کمک های فراوانی را در تامین دارو و درمان بیماران کرده اند.

 رییس بیمارستان شفا اهواز تصریح کرد: بالغان در مقایسه با کودکان بیشتر مبتلا به سرطان می‌شوند و از سویی نیز بیشتر موسسه‌های حمایتی ویژه کودکان است ولی متاسفانه بالغان با وجود آمار بالای ابتلا به سرطان کمتر حمایت می‌شوند.

 کیخوایی بیان کرد: برای خدمات‌رسانی بیشتر به بیماران سرطانی در صدد هستیم ساختمان فوق‌تخصصی جدید با ظرفیت بالایی برای این بیمارستان احداث شود که علاوه بر بیماران خوزستانی، بیماران استان‌های دیگر را نیز پوشش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایشی در روحیه بیماران سرطانی تاثیر بسیار خوبی دارد زیرا این کودکان بیش از هر چیز نیاز به محبت دارند.

کودکان این جشن توان راه رفتن ندارند؛ لنگ‌لنگان برای گرفتن عکس یادگاری روی سن می‌روند، جسم ضعیف و نحیفی دارند و بیماری بعضی‌هایشان را از پا در آورده، آنها از سن واقعی‌شان کوچکتر به نظر می‌رسند.

 درد بیماری در نگاه‌هایشان دیده می شود ولی لبخند شیرینی بر لب دارند. عکس یادگاری را با ژست‌های کودکانه می‌گیرند. آنها به این فکر نمی‌کنند که شاید فردایی نباشد و تنها خاطره‌ای از این روز بماند و این عکس‌های یادگاری.

 گزارش از فاطمه خاکجسته/ ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد