سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی خوزستان

 

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان اعلام کرد:

یگان حفاظت خوزستان برای مقابله با حفاران غیر مجاز تجهیز می‌شود  

پس از حفاری‌های گسترده استان خوزستان مدیر کل میراث فرهنگی این استان اعلام کرد که یگان حفاظت از آثار تاریخی به‌سرعت تجهیز می‌شود. طبق گفته این مسئول تجهیز یگان حفاظت از آثار تاریخی تاکنون بی‌سابقه بوده و برای نخستین بار در خوزستان صورت می‌گیرد.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ پس از تخریب‌های گسترده و حفاری‌های غیرمجاز سودجویان اشیاء عتیقه بالاخره یگان حفاظت از میراث‌فرهنگی تجهیز شد.
 
 «افشین حیدری» مدیر اداره کل میراث‌فرهنگی خوزستان اعلام کرد: تجهیز یگان حفاظت از آثار تاریخی خوزستان یکی از اولویت‌هایی است که برای حفاظت از آثار در مبارزه با سودجویان ضروری است و باید کوشید تا در این زمینه گامی اساسی برداشته شود.
 
وی با اشاره به تنگناهای یگان حفاظت از آثار تاریخی خوزستان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی یگان حفاظت در استان خوزستان از نظر خودرویی در تنگناست و تنها یک خودرو دارد ولی در تلاش هستیم تا با افزایش 500 درصدی امکانات و تجهیزات  موتوری در بخش خودرو و تجهیز یگان حفاظت در سایر شهرهای خوزستان گامی موثر در این بخش برداریم.
 
حیدری تاکید کرد: برای این تجهیز اعتبار ویچه‌ای در نظر گرفته شده است و باید تلاش کرد تا این اقدامات در اسرع وقت به نتیجه برسد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باید کوشید تا مبارزه با سودجویان در این بخش بازدارنده باشد و در این بخش 5خودروی جدید برای یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان خریداری می‌شود و این در تاریخ یگان حفاظت خوزستان بی‌سابقه است.
حیدری تاکید کرد: خوزستان آثار تاریخی بسیار زیادی دارد و بسیاری از آثار تاریخی خوزستان در معرض دید مردم و روباز هستند و حفاظت از این آثار در استان کاری دشواری است.
 
وی خاطر نشان کرد: وجود تپه‌های متعدد باستانی در خوزستان حفاری غیرمجاز را تشدید می‌کند و مبارزه با این نوع حفاری‌ها نیازمند اعتبار و امکانات است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد