سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از آلودگی آبهای سطحی در خوزستان

 

هشدار محیط زیست خوزستان به وزارت نیرو؛
معضل انتقال آب شور سد گتوند بایدهرچه سریعترتعیین تکلیف شود
 
اهواز-مدیر کل سازمان محیط زیست استان خوزستان ضمن هشدار به وزارت نیرو و شرکت آب و نیرو(متولی ساخت سد گتوند) در خصوص وضعیت انتقال آب شور سد گتوند خواستار تعیین تکلیف و تسریع در اجرای این پروژه ،پیش از شروع بارندگی های فصلی در خوزستان شد.
 
احمد رضا لاهیجان زاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در صورت تعلل در اجرای پروژه انتقال آب شور سد گتوند،با شروع فصل پاییز و بارندگی های فصلی در دریاچه سد، شاهد اتفاقات ناگوار درسد و شوری بیشتر آب خروجی گتوند خواهیم بود .
وی با بیان اینکه دولت باید از لحاظ تامین اعتبار از طرح انتقال آب شور سد گتوند حمایت کند گفت: شوری آب سد گتوند که حاصل انحلال گنبد های نمکی موجود در بستر سد است ،از زمان آبگیری مشکلاتی را برای رودخانه کارون به وجود آورده و کشاورزی و محیط زیست استان را دچار مشکل کرده است.
لاهیجان زاده با بیان اینکه یکی از راهکارهای ارایه شده برای حل این مشکل انتقال آب شور سد به شرکت های پترشیمی ماهشهر است بیان داشت: این طرح قرار است از طریق خطوط لوله اجرا و آب شور به پتروشیمی منتقل شود.
وی گفت: همچنین یکی از طرح های دیگر برای کاهش تاثیرات نمک موجود ، انتقال آب شور به خلیج فارس است که به دلایلی همچنان به تعویق افتاده است.
لاهیجان زاده گفت: آنچه مسلم است طرح انتقال آب شور سد گتوند که در ابتدای سال جاری نیز موجب افزایش شوری آب رودخانه کارون شده بود، با کندی پیش می رود .
مدیر کل محیط زیست خوزستان اظهار داشت:از دست دادن زمان و تعلل در اجرای پروژه انتقال آب شور سد گتوند می تواند به ضرر این پروژه ، رودخانه کارون ، کشاورزی و محیط زیست استان خوزستان باشد.
وی گفت: از جمله مشکلات عدم اجرای این طرح تامین اعتبار است که بهتر آن است دولت و وزارت نیرو هرچه سریعتر اعتبارات لازم را فراهم کنند.
گفته می شود وزارت نیرو تنها قادر به تامین 10 درصد از اعتبار طرح انتقال آب شور سد گتوند است و باقی اعتبارات باید از طرف دولت تعین شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد