سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان (اهواز)

 

انفجارهای گاز ناشی از بی‌احتیاطی ساکنان بوده است/مشکل از لوله کشی گاز نیست
اجتماعی  13:48:35 1392/07/28

927-17814-5 کد خبر

 

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با اشاره به تعدد انفجارهای گاز خانگی و صدمات آن به واحدهای مسکونی در سطح شهر گفت: لوله‌های گاز اهواز کاملا سالم بوده و انفجارها ناشی از فرسودگی لوله‌ها نیست.

 

احمد باورساد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: لوله‌های گاز اهواز علیرغم قدیمی بودن، کاملا ایمنی ساخته شده‌اند.

 

وی توضیح داد: لوله‌های گاز شهری وقتی که در شهر کشیده می‌شوند و در زیر زمین قرار می‌گیرند به وسیله چسب‌های راپید چسب می‌شوند تا هیچگونه راهی برای خوردگی لوله وجود نداشته باشد.

 

این عضو شورای شهر اهواز در مقایسه لوله های آب و گاز شهر اهواز تصریح کرد: درست است که هم لوله‌های آب و هم لوله­های گاز شهر اهواز قدیمی هستند ولی نکته اینجاست که لوله‌های گاز به دلیل حساسیتی که در ساخت آنها وجود دارد بر اساس استاندارد تعبیه شده و برخلاف لوله‌های آب شهر اهواز دچار فرسودگی نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: انفجارهایی که در اهواز اتفاق افتاده همگی ناشی از بی‌احتیاطی ساکنان بوده است.

 

باورساد عنوان کرد: هنگامی که گاز از طریق شرکت گاز و یا خود ساکنان منزل قطع می‌شود پس از وصل دوباره آن، گاز جریان پیدا کرده و تراکم آن در محیط بالا می‌رود که در صورت ایمن نبودن وسایل گازسوز منزل با یک جرقه کوچک حتی در حد روشن و خاموش شدن ترموستات یخچال، انفجار رخ می‌دهد.

 

وی افزود: انفجار ساختمان شهرداری منطقه 2 در سال گذشته نیز ناشی از عیب لوله گاز خود ساختمان شهرداری و سیستم اتصالات داخلی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد