سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز خوزستان

 

علی میلاسی در خصوص انتخاب مجدد مقتدایی گفت:

مقتدایی از مدیران سوخته است  

 

زیاد خوشبین نیستم که بتواند تغییرات ایجاد کند، این ها مدیران سوخته ای هستند و هر تفکری که داشتند، اجرایی کردند.با چه تفکری می خواهد مشکلات خوزستان را حل کند، مقتدایی در یکی دو سالی که به عنوان استادار خوزستان بود تغییرات خاصی ایجاد نکرد

یک فعال رسانه ای  در گفت و گو با وحدت در خصوص حضور مجدد مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان گفت: زیاد خوشبین نیستم که بتواند تغییرات ایجاد کند، این ها مدیران سوخته ای هستند و هر تفکری که داشتند، اجرایی کردند.

علی میلاسی تصریح کرد:  با چه تفکری می خواهد مشکلات خوزستان را حل کند، مقتدایی در یکی دو سالی که به عنوان استادار خوزستان بود تغییرات خاصی ایجاد نکرد که حال با دوباره آمدنش بخواهد کاری را از پیش ببرد.
سردبیر هفته نامه ندای جنوب در پاسخ به این سوال که آیا حضور مجدد مقتدایی بر مسند استانداری خوزستان می تواند راه گشای برون رفت خوزستان از مشکلات موجود باشد، گفت: استان خوزستان با توجه به مشکلات خاصی که دارد بایستی یک  نیروی جوان و با انگیزه بر مسند استانداری بنشیند، باید گنجینه ی  رو نشده و پری داشته باشد تا بتواند خوزستان را از این شرایط خارج کند.
میلاسی در ادامه افزود: در زمانی که شرایط کار مناسب بود و اعتبارات فراوانی روانه این استان می شد، استانداران گذشته نتوانستند کاری از پیش ببرند و این ها کسانی هستند که امتحان خودشان را پس داده اند.  این فعال فرهنگی تصریح می کند: ریشه مشکلات فعلی به خاطر کم کاری استانداران گذشته بوده  و مشکلات روی هم انباشته می شدند تا این وضعیت امروز خوزستان باشد.
این فعال فرهنگی در ادامه و در پاسخ به این که آیا این حضور مجدد وی منجر به عقب گرد خوزستان نخواهد شد، گفت: اگر در شرایط ایده آل و دلخواه دولت باشد و دولت اعتبارات ویژه ای را برای خوزستان در نظر بگیرد شاید عقب گرد نداشته باشد، البته پیشرفتی هم قابل پیش بینی نیست که تغییرات خاصی به وجود بیاید. میلاسی در پایان در خصوص اولویت های اصلی و اساسی که استاندار جدید باید در نظر بگیرد، گفت: اشتغال جوانان خوزستانی، مشکل ریزگردها،  مشکل انتقال آب کارون که باید جلوی این کار گرفته شود، چرا که آب از سرشاخه های کارون به استان های دیگر انتقال داده  می شود و در استان های دیگر نمایده ها به دنبال این هستند که پروژه انتقال آب از سرشاخه ها عملی کنند، همچنین نشاط اجنماعی بایست در استان باشد اما با توجه به مشکلات گذشته، مردم عصبی و اخمویی داریم و شادی خیی کم است، لذا باد به این موضوع پرداخته شود 

 

 

 

صندوقی که مهرش را دریغ می کند!

اعتراض خوزستانی هابه صندوق مهر رضا

الهه زنی حدودا 30 ساله و خیاط است که پس از مراجعه به صندوق، این بار هم پوشه زرد رنگش را با خود برمی گرداند. به او گفتم شما هم می خواهید وام بگیرید؟ انگار که نا امید شده باشد، می گوید: فایده ندارد، شش ماه است که همین جور می آیم و می روم، می گویند هرچندوقت یک بار سر بزنید، ( به صندوق مراجعه کنید) شاید اعتبار برایمان بیاید، من هم چون به این وام احتیاج دارم، مرتب می آیم که حداقل نگویند ثبت نام تمام شده است، کلی کرایه می دهم اما انگار بی فایده است و اگر کرایه هایم را روی هم می گذاشتم، بخشی از این وام را جمع ...

گروه گزارش/ثـریا زندیارصندوق مهر امام رضا(ع) از جمله موسساتی است که به زوج های جوان و  افرادی که گواهی نامه ی سازمان فنی و حرفه ای را دارا هستند  و قصد ایجاد شغل دارند، تسهیلات ارائه می دهد. مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) نیز وعده ی پرداخت وام های 15 میلیون تومانی به صنوف با نرخ سود پایین را داد.

این مدیرعامل گفته بود:  برای احزار مهارت نیز داشتن مدرک فنی، حرفه‌ای یا علمی، کاربردی و یا اختراعات ثبت شده و افتخارت مستند و یا تجربه استاد شاگردی و گذراندن دوره‌های کارآفرینی ضروری است. مهدی حسین‌نژاد همچنین از پرداخت وام بدون نوبت به زنان سرپرست خانوار در بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی خبر داده بود و گفته بود: وام در چند مرحله پرداخت می‌شود و در هر مرحله، طی یک بازرسی باید اطمینان حاصل کنیم که کار در دست اجرا است. اما صدای این طبل از دور خوش است، و این موضوعات در حد وعده هایی است که عملی نمی شود، چرا که مدت هاست که مردم خوزستان پس از مراجعه به این صندوق، دست خالی برمی گردند.
به گزارش وحدت؛ در پی تماس های تلفنی برخی از هم استانی ها با دفتر نشریه در خصوص سخت گیری های بی مورد و بی احترامی های متعدد برخی از کارکنان صندوق مهر امام رضا(ع) در صدد برآمدیم تا با حضور در محل این صندوق و مصاحبه با افراد، از صحت و سقم این موضوع  باخبر شویم. 
الهه زنی حدودا 30 ساله و خیاط است که پس از مراجعه به صندوق، این بار هم پوشه زرد رنگش را با خود برمی گرداند. به او گفتم شما هم می خواهید وام بگیرید؟ انگار که نا امید شده باشد، می گوید: فایده ندارد، شش ماه است که همین جور می آیم و می روم، می گویند هرچندوقت یک بار سر بزنید، ( به صندوق مراجعه کنید) شاید اعتبار برایمان بیاید،  من هم چون به این وام احتیاج دارم، مرتب می آیم که حداقل نگویند ثبت نام تمام شده است، کلی کرایه می دهم اما انگار بی فایده است و اگر کرایه هایم را روی هم می گذاشتم، بخشی از این وام را جمع کرده بودم. این خانم که متقاضی وام سه یا چهار میلیونی است می افزاید: قصد دارم خیاطی ام را گسترش دهم تا بتوانم خرج دخترم را دربیاورم، همه مدارکم هم کامل است اما  6 ماه است که می گویند بودجه نداریم. الهه ادامه می دهد: یا ما را امیدوار نکنند یا تکلیفمان را روشن کنند، هم به وام احتیاج دارم، هم از بلاتکلیفی خسته شدم. ضمن این که برخی کارکنان این صندوق، ارباب رجوع را تکریم نمی کنند و با رفتاری ناشایست و با بی حوصلگی پاسخ ارباب رجوع را می دهند. خانمی که به همراه همسرش برای دریافت وام ازدواج آمده با ناراحتی می گوید: چقدر از برنامه ریزی ام عقب می افتم، این طور که معلوم است، باید فعلا فکر این وام را از سرم بیرون کنم.
دیگری که زنی تقریبا 60 ساله بود و با ذوق وشوق خود را به صندوق رسانده است، توجهم را جلب می کند، از او می پرسم می خواهی وام بگیری، می گوید: 8 ماه پیش به احمدی نژاد نامه نوشتم که نه خودم سرپرست دارم و نه دخترم که مطلقه است و یک دختر 5 ساله دارد، 8 ماه آمدم و رفتم و پرسنل با برخورد های نا به جا جوابمان را می دادند، اما اگر ایرادی به ضامن نیاورند، خوشبختانه وام دخترم،  به مرحله ی پرداخت می رسد.
مدارک برایشان پذیرفتنی نیستدیگری که دختری 29 ساله است می گوید: از یکی از همکاران شنیده بودم که صندوق مهر امام رضا با مگواهی نامه ی فنی حرفه ای وام می دهد، یک سال پیش مدرک فنی حرفه ای ام را به همان همکار دادم و شرایطم که  یکی داشتن گواهی نامه مهارت فنی حرفه ای و یکی نداشتن پدر بود را اعلام کردم که بتوانم تسهیلات خود اشتغالی بگیرم، گفتند که می توانی از تسهیلات برخوردار شوی اما پس از مدتی که مراجعه کردم تا مراحل تکمیلی را بگذرانم  در اوج امیدواری ام بدون این که دلیلش را بگویند؛ گفتند که نمی توانیم به شما تسهیلات بدهیم وقتی دلیلش را پیگیر شدم متوجه شدم که اصلا این مدارک برایشان پذیرفتنی نیست و هر چه می گویند به نظرم برای این است که سرِ مردم را گرم کنند.
مردی 30 ساله که برای دریافت وام خوداشتغالی آمده و نزدیک به 30 میلیون تومان برای زیر ساخت های طرحش هزینه کرده است می گوید: اگر نمی خواهید تسهیلات را از طریق این صندوق بدهید، تبلیغ نکنید و یا اگر بودجه ندارید، بگویید نداریم و یا درِ آن را ببندید و برای مردم توقع ایجاد نکنید. مردم که بیکار نیستند تمام وقتشان را  برای این موضوع بگذارند!
مردی تقریبا 40 ساله هم در این خصوص گفت: من هم برای دریافت وام اشتغال به این صندوق مراجعه کردم اما پس از گرفتن مدارکم، گفتند بودجه نداریم. اگر بودجه ندارند این صندوق برای چه در این استان فعال است؟ ما از رسانه ها آمارهای دیگری را می شنویم، اگر واقعا بودجه ندارند، چرا مسئولان حرکتی انجام نمی هند، مگر یادشان رفته که برای پیشبرد همین کارها، مسئول شده اند!
مردی تقربا 45 ساله که در حال پایین آمدن از پله هاست با خودش غر غر کنان می گوید: اگر کسی از افراد متصدی این صندوق، نمی تواند به وظیفه خود عمل کند، کنار برود و فردی اهل فکر و باسواد و مسئولیت پذیر جای او انجام وظیفه کند، پابرهنه وسط حرف هایشدویدم و گفتم: چه شده آقا؟  ادامه می دهد: برای وام اشتغال زایی که مسئله بسیار مهمی است مردم برنامه ریزی می کنند اما هر جوانی برای اینکه این وام را دریافت کند باید ماهها در صف انتظار بماند و من شاهد بودم که برخی از خانواده ها به راحتی و بدون هیچ مشکلی وام خود رادریافت کرده اند، آیا این عدالت است که یکی وام را دریافت کند و دیگری ماه ها منتظر بماند؟
مردم از صندوق مهر امام رضا(ع) گلایه دارندنماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با وحدت با بیان این که هدف و فلسفه ی وجودی این صندوق، اعطای وام ازدواج و وام خود اشتغالی است، می گوید: متاسفانه این صندوق در یک سال اخیر در بحث اعطای تسهیلات به متقاضیان، دچار یک افت شدید شد که به دلیل کمبود اعتبارات استان و عدم تلاش مسئولان این بخش است که در جلسه ای با صندوق مهر امام رضا(ع) در تهران، این موضوعات ذکر شد و مدیر عامل این صندوفق در تهران بخشی از مشکلات را پذیرفتند و قرار شد یک لایحه به مجلس بدهند و مجوز بگیرند.  سید محمد سادات ابراهیمی با بیان این که تا به حال چنین لایحه ای که بتواند مصوبه ای برای افزایش تسهیلات باشد، به مجلس ارائه نشده است، می افزاید: مدیر عامل این صندوق معتقد است، مشکلات این استان را به تدریج حل خواهیم کرد. سادات ابراهیمی با بیان این که بسیاری از مردم که به این صندوق مراجعه می کنند گلایه دارند، اظهار می کند: این موضوع واقعیت دارد و بایستی برای رفع این دغدغه، هر چه سریعتر اقدام شود چرا که نیازمندترین افراد برای دریافت تسهیلات کم بهره به این صندوق مراجعه می کنند و مرتب جواب منفی می شنوند. بایستی حرکتی در این خصوص صورت بگیرد. این که مسئول صندوق پشت میز بنشیند و بگوید اعتبار نداریم، این کافی نیست.  صورت مسئله را به طور کلی پاک کرده اندوی با اشاه به ایجاد اشتغال که یکی از بحران های کشور است،  می افزاید: با توجه به شرایط کنونی که نه دولت و نه بخش خصوصی نسبت به ایجاد صنایع عظیم و طرح های بزرگ ورود نمی کنند، لازم است کارگاه های کوچکی از طرف مردم ایجاد شود تا ایجاد اشتغال صورت بگیرد. سادات ابراهیمی تصریح می کند: درست است انحرافاتی هم در زمینه دادن تسهیلات صورت می گیرد اما مسئولان ما به این دلیل، تمام صورت مسئله را پاک کرده اند،  چون بخش زیادی از اقشار جامعه به این تسهیلات نیاز دارند بهتر است با دقت و توجه بیشتری، این تسهیلات به درخواست کنندگان داده شود نه این که صورت مسئله را به طورکلی پاک کنیم. نماینده مردم شوشتر و گتوند در ادامه می افزاید: دولت جدید موظف است که توجه جدی به این مطلب داشته باشد تا حداقل با این کار بخشی از نگرانی های مردم برطرف شود.  وی در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص شکایت مردم به دلیل رفتار ناشایست کارکنان این صندوق با مردم و تکریم ارباب رجوع می گوید: این موضوعات بوده و اگر کسی نسبت به کارکنان اعتراضی دارد، قطعا باید این قصور و رفتار ناشایست به مسئولان مافوق کشوری گزارش داده شود.مسئولان خوزستانی به وظیفه شان عمل کنندهمچنین نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با وحدت می گوید: بحث اشتغال و بیکاری در خوزستان مشکل اول و آخر این استان است که این موضوع نیز از دغدغه های نمایندگان مجلس است.  ناصر صالحی نصب  با اشاره به ثروت های خوزستان اظهار می کند: با توجه به این که حدود 90 درصد از صادرات کشور و 13 درصد حجم محصولات صادراتی از خوزستان است با اشاره به منابع کشاورزی، صنایع و پتروشیمی و بازارچه های مرزی، تصریح می کند: متاسفانه خوزستان به جز آلاینده های نفتی و ریزگردها، سهمی از این همه ثروت ندارد و مضاف بر شرایط نا مساعد و اقلیمی و هوای گرم، چیزی نصیب استان نشده است. صالحی نصب در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان های مسجدسلیمان و شادگان عنوان می کند: این دو شهر رتبه اول را از نظر بیکاری به خود اختصاص داده اند و این شایسته نیست و انتظار می رود که ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت، بانک ها و موسساتی که برای رفع بیکاری و معضلات مردم از طرف دولت بسیج شده اند، در کار خود تسریع ایجاد کنند. این نماینده مجلس در ادامه می افزاید: با مدیر عامل صندوق مهر رضا در تهران ملاقاتی داشتیم که این کاستی ها و کمبود اعتبارات خوزستان مطرح شد که (آقای حسین نژاد مدیر عامل این صندوق) قول مساعد دادند که اعتبارات  را در حدی که شایسته مردم خوزستان است، افزایش دهند اما با گذشت دو ماه از این جلسه و قول مساعد، اقدامی صورت نگرفته است. وی با بیان این که به همراه جمعی از نمایندگان خوزستان از طریق مدیرعامل این صندوق در خوزستان نیز مکاتباتی  داشتیم، می افزاید: متاسفانه نتیجه قابل لمسی مشاهده نشد و اعتبارات، همان اعتبارات قدیمی و ناچیز است و انتظار می رود مسئولان مربوطه در خوزستان بنا به وظیفه ای که دارند، حرکتی در این خصوص انجام دهند.
وی با بیان این که مردم خوزستان، انسان های با منش اما مظلومی هستند، ادامه می دهد: این مردم از تسهیلاتی که برخی موسسات دولت ارائه می دادند و ارائه می دهند، محروم هستند و از مسئولان این بخش می خواهیم که سهم مردم خوزستان از تسهیلات دولت را بدهند. صالحی نصب در خصوص برخوردهای برخی عوامل این صندوق با مردم تصریح می کند: این شایسته مردم استان نیست که برخوردهای بد ببینند، وی با اشاره به نام امام معصوم بر این صندوق و با بیان این که هدف صندوق مهر امام رضا(ع)، کمک به مردم و حفظ شخصیت مردم است، می افزاید: شاید هر چیزی برای انسان قابل تحمل باشد اما اهانت و کم کردن افراد در بین مردم شایسته نیست و به شدت این موضوع را محکوم می کنیم. وی در پایان اظهار می کند: با پیگیری هایی که انجام داده ایم و با قول مسئولان این بخش، تا پایان آبان ماه اعتبارات جدید به این صندوق داده می شود.
 به گزارش وحدت، مسئولان این صندوق که حرفی از اعتبارات دریافت شده نمی زند، همچنان بدون هیچ تلاشی برای جذب اعتبارات همچنان پاسخ ( بودجه نداریم ) را به مردم تحویل می دهند تا زبانم لال در راس مدیرانی نباشد که پاسخگو نیستند اما آیا این پاسخ، برای مردمی که از تمام امکانات و رفاهیات لازم بی بهره اند و در شرایط سخت زندگی، مهربانانه برخورد می کنند؛ نه همچون پرسنل این صندوق که حداقل از شغل آبرومندانه و رفاه نسبی برخوردارند اما رفتارشان، شان و شخصیت مردم را زیر سوال می برد. با توجه به این که یکی از اهداف این صندوق ارائه ی تسهیلات خود اشتغالی است و در مقابل استان خوزستان با بحران بیکاری مواجه است، انتظار می رود مسئولان این صندوق در خوزستان، حداقل از کاغذبازی های اداری بپرهیزند و کمی هم به فکر رفع مشکلات مردم باشند و قدمی برای رفع مشکلاتشان بردارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد