سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

 

قایقرانان دزفولی با پاروی شکسته و قایق سوراخ افتخار آفرینی می کنند

 
دزفول-بانوان قایقران دزفولی در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی با پاروی شکسته و قایق سوراخ افتحار آفرینی می کنند.
 
به گزارش ایرنا شهرستان دزفول با وجود جوانان مستعد و علاقه مند ، از ظرفیت های بسیار خوبی در رشته های مختلف ورزشی از جمله ورزش قایقرانی برخوردار است.
همراهی تیم ملی در مسابقات آسیایی و کسب مقام از جمله پتانسیل های ورزش قایقرانی در دزفول است که به رغم کمبود امکانات ورزشی در این شهرستان حاصل شده است.
بانوان دزفولی عضو تیم ملی قایقرانی کشور با انتقاد از ضعف و کمبود امکانات ورزشی لازم برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات ملی و آسیایی اظهار داشتند:تنها امکانات ما برای تمرین و حضور در مسابقات رودخانه دز است.
به گفته بانوان ورزشکار عضو تیم ملی قایقرانی این ورزشکاران در حالی در مسابقات آسیایی حاضر می شوند که از حداقل امکانات ورزشی لازم در این شهرستان محروم می باشد.
هانیه کاکاحاجی عضو تیم ملی قایقرانی گفت:بدون هیچ امکاناتی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده و در صورتیکه از سوی مسوولان حمایت می شدم و پاروی مناسب و استاندارد داشتم قهرمان آسیا می شدم.
وی که از ناداوری در مسابقات انتخابی تیم ملی قایقرانی بانوان گله مند است گفت:ورزشکاران قایقران دزفول که 50 نفر می باشند از توانایی و استعداد زیادی برخوردار بوده که بسیاری از این ورزشکاران به رغم استعداد بالا به دلیل بی توجهی به این رشته و عدم حمایت مسوولان تاکنون نتوانسته اند در مسابقات ملی حضور یابند.
کاکاحاجی افزود:قایقرانان دزفولی توانایی حضور در مسابقات ملی و حتی جهانی و کسب مقام را داشته و بارها موفق به کسب مقام در مسابقات کشوری نیز شده اند ولی از کمترین امکانات قایقرانی از جمله قایق و پارو محروم اند.
وی گفت:قایقرانان دزفولی با پاروی شکسته و قایق سوراخ در مسابقات کشوری افتخار آفرینی می کنند.
عضو تیم ملی قایقرانی کشور افزود:مسوولان ذیربط تاکنون بارها قول حمایت از ورزشکاران و تامین امکانات داده اما به قولشان عمل نمی کنند.
کاکاحاجی با بیان اینکه برای شرکت در مسابقات کشوری ورزشکاران قایقران ناچارند با هزینه شخصی بلیت رفت و برگشت تهیه کنند گفت: در مسیر رفتن به یکی از این مسابقات کشوری تصادف کرده و از شرکت در مسابقات باز ماندم.
وی نبود اسکله مناسب را از جمله کمبودهای قایقرانی دزفول دانست و گفت:قایقرانان دزفولی بارها به دلیل نبود اسکله در رودخانه سقوط کرده و دچار مشکلات جسمی شده اند.
این عضو تیم ملی قایقرانی اظهار داشت:مسوولان ذیربط در تخصیص امکانات توجه جدی به شهرستانها نداشته و امکانات را فقط در اختیار ورزشکاران مرکز استان قرار می دهند در صورتی که ورزشکاران دزفولی بیش از دیگر ورزشکاران افتخار آفرینی کرده اند.
وی که دارای عنوان قهرمانی کشور در رشته قایقرانی بانوان است گفت: هنگامیکه قهرمان کشور شدم هیچگونه تقدیری از من صورت نگرفت حتی هنگام ورود به زادگاهم استقبال نشد که این عوامل باعث شده افراد دیگری که به این ورزش علاقه دارند انگیزه خود را از دست داده و تمایلی برای ورود به این رشته ورزشی نداشته باشند.
وی افزود:در حالیکه کمتر از یک ماه به مسابقات قهرمانی آبهای آرام کشور در تهران باقی نمانده هنوز حتی یک پاروی مناسب و استاندارد برای تمرین ندارم.
این بانوی عضو تیم ملی قایقرانی گفت:تقسیم تیم قایقرانی استان خوزستان به دو گروه الف وب یکی از اتفاقاتی است که اگر انجام شود پیامدهای خوبی برای قایقرانان دزفول داشته و امکانات بیشتری به این شهرستان اختصاص می یابد.
وی حمایت هیات قایقرانی دزفول را قابل تقدیر دانست اما خواستار حمایت هیات قایقرانی استان خوزستان از ورزشکاران قایقران شد.
هانیه کاکاحاجی عضو تیم ملی قایقرانی شهرمان اسکی روی آب کشور در سال 87 و نایب قهرمانی کشور در سال 92 را در کارنامه خود دارد.
یکی دیگر از اعضای تیم قایقرانی دزفول نیز که در سال 91 عضو تیم ملی بوده با اشاره به کمبودها و مشکلات این ورزش گفت:به دلیل عدم رسیدگی و حمایت مسوولان از راهیابی به اردوی تیم ملی باز ماندم .
مهسا کهنسال افزود:به اردوی تیم ملی دعوت شده اما به دلیل اینکه نامه ای برای رفتن به اردو از سوی هیأت قایقرانی استان برای من صادر نشد از حضور در اردوی تیم ملی باز ماندم .
وی گفت:پاروهایی که در اختیار دارم چند بار تعمیر شده و استاندارد نیستند از سویی قایق های نامناسبی که در اختیار داریم به صورت مشترک توسط آقایان و بانوان استفاده می شود.
کهنسال اظهار داشت:این کمبود امکانات موجب شده تا علاقه مندان به ورزش قایقرانی انگیزه خود را برای پرداختن به این رشته ورزشی را از دست بدهند.
رییس هیأت قایقرانی دزفول نیز با تایید کمبودها و مشکلات قایقرانان دزفول گفت:قایقرانان دزفول تاکنون بارها در مسابقات کشوری قهرمان شده و در اردوی تیم ملی حضور یافته اند اما از کمترین امکانات ورزشی بی بهره اند.
محمدحسین روغنی افزود:قایقرانان دزفول از داشتن یک اسکله مناسب که حق آنان است نیز محروم بوده و اداره کل ورزش و جوانان تنها برای ورزشکاران قایقران مرکز استان اسکله مناسب احداث کرده است.
وی کمبود بودجه را عامل اصلی این مشکلات و کمبود امکانات عنوان کرد و افزود:در مسابقات استانی که حدود یک ماه پیش در دزفول برگزار شد نیز هیچ گونه بودجه ای برای برگزاری مسابقات تأمین نشد.
روغنی اظهار داشت:هیات قایقرانی استان خوزستان در تقسیم امکانات ورزشی توجهی به دزفول نداشته در صورتی که عناوین قهرمانی استان خوزستان در مسابقات ملی و کشوری توسط قایقرانان دزفولی کسب شده است.
وی گفت:تمرکز امکانات ورزشی در خوزستان معطوف به مرکز استان بوده و مسوولان ذیربط در تخصیص امکانان هیچگاه مرکز استان را به خاطر شهرستان ها دچار مشکل نمی کنند.
روغنی افزود:مشکل کمبود بودجه برای تامین امکانات در شهرستان دزفول به قدری حاد است که ورزشکاران و مربیان را نیز خسته کرده است.
رییس هیأت قایقرانی با بیان اینکه رودخانه دز برای پرداختن به این رشته ورزشی بسیار مستعد و مناسب است گفت:با وجود رودخانه دز علاوه بر قهرمان پروری می توان اردوهای تیم ملی را نیز در دزفول برگزار کرد.
روغنی اظهار داشت:باید با سرمایه گذاری در دزفول از ظرفیت رودخانه دز برای تقویت رشته قایقرانی استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد