سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

 

ترکیه هویت ۱۰ جاسوس موساد را به ایران داد

 

کد خبر: ۳۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰ - 17 October 2013
یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی نوشت که ترکیه طی اقدامی هویت 10 جاسوسی را که برای موساد فعالیت می‌کردند به ایران داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیوید ایگناتیوس» ستون نویس ارشد واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه سال گذشته اطلاعاتی را به ایران داد که طی آن هویت 10 ایرانی را که برای افسران اسرائیلی موساد فعالیت می‌کردند و با آنها در ترکیه دیدار کردند فاش کرده است.

ایگناتیوس به نقل از منابعی نوشت که این اقدام ترکیه خسارت چشمگیری را به سرویس اطلاعاتی ترکیه وارد کرد و این اقدام تلاشی برای ضربه زدن به اسرائیل بود.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، درز این اطلاعات به دلیل امتناع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در عذرخواهی به دلیل حادثه کاروان آزادی در سال 2010 است که طی آن کماندوهای اسرائیلی به کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه حمله کرده و طی آن 9 شهروند ترکیه‌ای کشته شدند.

نتانیاهو در مارس 2013 و پس از سفر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به ترکیه اقدام به معذرت‌خواهی از ترکیه به دلیل حادثه کاروان آزادی کرد.

ایگناتیوس نوشت اگر چه اسرائیل از ترکیه معذرت‌خواهی کرده است اما روابط میان تل‌آویو و آنکارا متشنج باقی مانده است.

وی افزود که مقامات اسرائیلی به «هاکان فیدان» رئیس اطلاعات ترکیه مظنون هستند و معتقدند که وی با وزارت اطلاعات ایران در ارتباط است.

با وجود شکایت‌های اسرائیل، آمریکا با اقدام ترکیه در فاش کردن هویت جاسوسان اسرائیلی مقابله نکرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که موساد برای بیش از 50 سال است که با ترکیه همکاری می‌کند و بنابراین نباید فکر کنیم که ترک‌ها عوامل اسرائیلی را به کشور متخاصم می‌فروشند.
 
 
 
 
 
«فارن پالیسی» بررسی کرد:
برای نخستین بار پس از چندین سال، مذاکرات هسته‌ای دو روز اخیر در ژنو با استقبال همه طرف‌ها روبه‌رو شده و بحث از ‌پیشرفت و چشم‌انداز توافق در آن، به ترجیع‌بند موضع‌گیری‌های همه طرف‌ها تبدیل شده است. در این میان، به نظر می‌رسد آمریکا ‌یکی از اصلی‌ترین ستون‌های گروه ۱+۵، با موانعی جدی در راه عملی کردن توافقات احتمالی با ایران روبه‌روست.
کد خبر: ۳۵۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴ - 17 October 2013
دو چالش مهم اوباما برای توافق هسته‌ای با ایران
برای نخستین بار پس از چندین سال، مذاکرات هسته‌ای دو روز اخیر در ژنو با استقبال همه طرف‌ها روبه‌رو شده و بحث از ‌پیشرفت و چشم‌انداز توافق در آن، به ترجیع‌بند موضع‌گیری‌های همه طرف‌ها تبدیل شده است. در این میان، به نظر می‌رسد آمریکا ‌یکی از اصلی‌ترین ستون‌های گروه ۱+۵، با موانعی جدی در راه عملی کردن توافقات احتمالی با ایران روبه‌روست.

به گزارش «تابناک»، نشریه «فارن پالیسی» در مطلبی به بررسی موانع داخلی باراک اوباما برای رسیدن به توافقی هسته‌ای با ایران پرداخته و می‌نویسد، اعضای دمکرات‌ اما مخالف دولت در کنگره و همچنین لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک)، مهم‌ترین چالش‌های دولت آمریکا در این مسیر هستند.

فارن پالیسی اشاره می‌کند‌، هم‌اکنون یک بلوک پرشمار از نمایندگان دمکرات در کنگره آمریکا وجود دارد که به صراحت اعلام می‌کنند در موضوع ایران‌ در مقابل کاخ سفید قرار دارند و در برابر هر تلاشی برای کاهش تحریم‌های کنونی علیه ایران خواهند ایستاد.

این در حالی است که موضوع آینده تحریم‌های ایران، موضوعی کلیدی در مذاکرات جدید با ایران به شمار می‌رود. در همین راستا، گفته می‌شود در پیشنهاد‌ روز سه‌شنبه از سوی ایران به گروه ۱+۵، اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای این کشور در مقابل کاهش تحریم‌های آمریکا مطرح شده است.

کاخ سفید پیش از این موافقت اصولی خود را با چنین توافقی اعلام کرد، اما صف طویلی از دمکرات‌های قدرتمند، از جمله اعضای اصلی کمیته‌های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان، به شدت با برداشته شدن تحریم‌های فعلی مخالفند و می‌گویند اقدامات ایران باید بسیار فرا‌تر از آن چیزی برود که در مذاکرات ژنو از سوی محمد جواد ظریف پیشنهاد شده است.

افزون بر این، لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) که یکی از قدرتمند‌ترین لابی‌ها در واشنگتن به شمار می‌رود، وعده داده که از هیچ تلاشی برای حفظ تحریم‌های موجود فروگذار نکند.

‌«استیو اسرائیل»، از نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا می‌گوید: «اگر رئیس جمهور درخواست برداشته شدن تحریم‌های موجود را مطرح کند، حمایت از آن در مجلس نمایندگان و سنا بسیار سخت خواهد بود. من مایل به شنیدن هستم، اما فکر می‌کنم درخواست از کنگره برای کاهش تحریم‌های موجود، با استقبال مواجه نخواهد شد».

سناتور «باب کیسی» نیز در پاسخ به پرسشی در این زمینه می‌گوید: «من می‌گویم نه. آن‌ها راه درازی در پیش دارند تا چنان اعتباری ‌به ما نشان دهند که متقاعد شویم باید در مسیر آشتی‌جویانه حرکت کنیم. تحریم‌ها‌‌ همان چیزی است که موضع دولت را تقویت کرده است».

مخالفت نمایندگان دمکرات، چیزی بیش از یک دردسر صرف برای دولت است. کنگره این قدرت را دارد که بی‌توجه به نظر دولت، اقدام به وضع، اصلاح و یا برداشتن تحریم‌ها کند و در گذشته نیز نشان داده که می‌تواند دولت را نادیده بگیرد؛ برای نمونه، در سال ۲۰۱۱ سناتورهای دمکرات و جمهوری خواه تحریم‌های شدیدی ‌علیه بانک مرکزی ایران وضع کردند که دولت با آن مخالف بود.

در اوضاع کنونی نیز مدتی پیش، وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکایی از سنا خواست ‌در صورتی که ایران در مذاکرات پیش رو حاضر به برداشتن گام‌های معتبر و مشخص باشد، بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور کاهش یابد. وی همچنین از نمایندگان خواست از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کنند.

اما این درخواست‌ با مخالفت شدید جمهوری خواهان و دمکرات‌ها در کنگره مواجه شد و این افراد، دولت را به تسلیم و سازشکاری در مقابل ایران متهم کردند. این افراد همچنین مدعی هستند باید تحریم‌های شدیدتری علیه ایران وضع کرد تا این کشور مجبور به تعطیلی کامل برنامه هسته‌ای خود شود.

افزون بر این، در شرایط کنونی، دمکرات‌هایی که موضع نرم‌تری در موضع ایران داشته و با دولت همسو‌تر هستند نیز راه سکوت در پیش گرفته‌اند. برخی از این افراد، سکوت خود را به موضوع تعطیلی دولت آمریکا نسبت می‌دهند. «دیوید پرایس»، از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان می‌گوید: «ما بر سر موضوع تعطیلی در چنان وضعیت عجیب و غریبی هستیم که همه توانمان صرف مبارزه در این حوزه می‌شود».

به هر حال، موضوع تحریم‌های ایران، یکی از معدود موضوعاتی است که دمکرات و جمهوری‌خواهان کنگره در مورد آن اتفاق‌نظر دارند. به همین دلیل، «آیپک» کار چندان دشواری برای پیشبرد اهداف خود در این زمینه ندارد و ‌گاه اصلاً دلیلی نمی‌بیند که وارد لابی‌گری شود!
ترکیه درز اطلاعات در مورد حضور یک شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران را تکذیب کرد و آن را غیرواقعی خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ترکیه درز اطلاعات در مورد حضور یک شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران را تکذیب کرد و آن را غیرواقعی خواند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، واشنگتن پست روز گذشته به نقل از منابع مطلع نوشت که ترکیه 10 جاسوس اسرائیلی در ایران را به منظور بی آبرو کردن دولت تل اویو در سال 2012 لو داده است.

احمد داوداغلو وزیر خارجه ترکیه در واکنش به این گزارش گفت: این ادعا غیرواقعی است و نمونه ی تبلیغات سیاه است.

وی افزود: کمپین های گوناگونی در داخل و خارج از کشور علیه ما شروع به کار کرده اند.

داوداغلو اضافه کرد: در این 3-4 ماهه اخیر سعی کرده اند که تجربه 10 سال گذشته ما را بی اعتبار کنند. آنها می خواهند شاهد بازگشت ترکیه قدیم باشند.
 
رونمایی از طرح پیشنهادهای ایران که به صورت پویانما نمایش داده شد، از نقطه نظرهای متفاوت بسیار جالب بود....سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا طرح ایران را دارای آن سطحی از جدیت و استحکام می‌بیند که پیش از این سابقه نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد طرح ارائه شده از طرف ایران در ژنو بسیار مفید است

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ وی همچنین گفته است: دولت آمریکا طرح ایران را دارای آن سطحی از جدیت و استحکام می‌بیند که پیش از این سابقه نداشته است.

کارنی تاکید کرده است که یک شبه همه چیز حل نخواهد شد و کسی نباید چنین توقعی داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفت پیشنهاد ایران تازه بود.

او جزئیاتی در این مورد ارائه نکرد.

جی کارنی می‌گوید موضوعات پیچیده است. مسائیل فنی مختلفی وجود دارد و همان‌طور که رئیس‌جمهوری گفته است پیشینه بدگمانی عمیق است.

قابل ذکر است، برای نخستین بار پس از این مذاکرات، وزیر خارجه ایران و مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نماینده گروه ۵+۱ است، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

روسیه: پیشنهادهای جدید ایران به گروه ۱+۵ جالب بود

 سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور اعلام کرد: پیشنهادهای جدیدی که ایران در نشست با گروه ۱+۵ در ژنو اعلام کرد، جالب بود.

ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: رونمایی از طرح پیشنهادهای ایران که به صورت پویانما نمایش داده شد، از نقطه نظرهای متفاوت بسیار جالب بود.

وی افزود: این طرح رویکرد جدید به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ را منعکس می کند و همه شرکت کنندگان در نشست ژنو به این واقعیت اشاره کردند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه برای نتیجه گیری نهایی در باره این طرح نیاز به زمان وجود دارد، ادامه داد: با این وجود شرکت کنندگان در نشست ژنو طرح پیشنهادهای ایران را مشخص خواندند که برای نتیجه گیری از تلاش ها سودمند است.

ریابکوف گفت: بدیهی است که پیشنهادهایی که بدین صورت مطرح می شودف نمی تواند کلید حل تمامی مسائل باشد و نمی توان با آن همه مشکلات را حل کرد اما از اینکه نیروی بالقوه سازنده ای در این پیشنهادها نهفته است استقبال می کنیم.

اعضای گروه ۱+۵ سعی کردند به این عزم ایران توجه کنند و به پیشنهادهای این کشور بصورتی پاسخ دهند که در آینده بخت یافتن راهکار لازم را برای حل مساله هسته ای ایران افزایش دهد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در باره موضع کشورش در قبال نشست ژنو گفت: مسکو در مجموع از این نشست رضایت دارد.

وی با بیان اینکه نشست ژنو برای روسیه موفقیت آمیز بود، افزود: بسیاری از پیشنهادها و ایده هایی که از طرف روسیه در این نشست مطرح شد، مورد توجه قرار گرفت.

ریابکوف گفت: ادعای حق مالکیت ذهنی بر ایده ها نداریم و هدف اصلی ما این است که نتایجی که در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ به دست می آید پایدار و متوازن باشد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه، آهنگ مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ را بی سابقه خواند و اضافه کرد: برای اولین بار در تاریخ مذاکرات دو طرف، آنها توانستند بیانیه مشترکی برای ارائه به رسانه های خبری صادر کنند.

وی گفت: سرعت مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ افزایش می یابد و این امر نشان می دهد که دو طرف می توانند در مسیر حل مسایل موجود حرکت کنند.

ریابکوف گفت: ما می توانیم به جست و جوی راهکار برای حل مسایل بپردازیم و به پیش بینی مواضع یکدیگر اکتفا نکنیم بلکه با واقع بینی گامهای لازم را برای حل و فصل گام به گام مسایل مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده محل و تاریخ برگزاری نشست کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ که قبل از دیدار هیات های دو طرف برگزار می شود، مشخص می شود.

ریابکوف گفت: دو طرف علاوه بر توافق در باره دیدار هیات های ایران و گروه ۱+۵ در روزهای هفتم و هشتم ماه نوامبر آینده، برای تشکیل گروه کاری در سطح کارشناسان به توافق رسیدند.

نشست آینده کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ امکان تعیین مجموعه ای را از توافق هایی که دو طرف می توانند به دست آورند، فراهم خواهد ساخت.

در این گروه نمایندگانی از دیپلمات ها، کارشناسان هسته ای، متخصصان امور مالی و حقوقدانان عضویت خواهند داشت و در نشست آن همه مسایل مورد بررسی قرار می گیرد و کارشناسان می توانند مقدمات دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ را فراهم آورند.
 
 

رئیس دیوانعالی کشور:

مصلحت نیست پرونده 3هزار میلیاردی بیش از این باز شود

گروه اقتصادی: رئیس دیوان عالی کشور گفت: اجرای حکم محکومان پرونده 3 هزار میلیاردی به صورت آشکارا و علنی کار صحیحی نیست.


اجرای احکام پرونده 3 هزار میلیاردی به صورت علنی به صلاح نیست

آیت الله محسنی گرکانی در خصوص علت تاخیر در اجرای حکم متهمان اصلی پرونده 3 هزار میلیاردی اظهار داشت: این طور نیست که این احکام اجرایی نشود بلکه اجرای احکام به صورت علنی و آشکار صحیح نیست. وی ادامه داد: احکام اجرا می شود و اموال از کسانی که اختلاس کرده اند و میلیونها تومان از بیت المال به جیبشان رفته است پس گرفته می شود اما به مصلحت نیست که این موضوع در جامعه بیش از این باز شود.

رئیس دیوان عالی کشور به موضوع اعمال ماده 18 اشاره کرد و گفت: وقتی پرونده ای به دیوان عالی کشور می آید و تایید هم می شود محکومان سراغ اعمال ماده 18 می روند که این موضوع یکی از عواملی است که اجرای احکام را به تاخیر می اندازد. اعاده دادرسی گاهی به دیوان عالی کشور ارجاع و گاهی از سوی رئیس قوه قضائیه مور بررسی قرار می گیرد.

آیت الله محسنی گرکانی خاطرنشان کرد: پرونده های مختلفی در دیوان عالی کشور وجود دارد که از نظر رسیدگی اهمیت ویژه ای دارد. مهمترین پرونده هایی که دستگاه قضائی به اخلاص و جدیت تمام به دنبال رسیدگی و مختومه کردن آن است، پرونده های مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دستگاه قضائی یکی از عوامل مهم امنیت اقتصادی و اجتماعی در کشور است.

رئیس دیوان عالی کشور درباره آخرین وضعیت پرونده قضات کهریزک نیز گفت: ما نمی خواهیم زیاد روی یک پرونده خاص تکیه کنیم زیرا تمام پرونده هایی که در رابطه با اجحاف، ظلم و ستم به مردم است برای دیوان عالی کشور اهمیت دارد.

وی درباره پرونده 3 هزار میلیاردی نیز گفت: رسیدگی به این پرونده تقریباً رو به اتمام است. در این پرونده تعدادی از متهمان محکوم و تعدادی دیگر تبرئه شده اند که احکام آنها بزودی اعلام خواهد شد. یکی از پرونده های با اهمیت برای دیوان عالی کشور پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری بود که دیوان عالی کشور به دنبال رسیدگی سریع به این پرونده بود. در شعبه 32 دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی شد که برخی مسئولان محکوم و برخی دیگر تبرئه شدند.


کد مطلب: 18362

 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احتمال از سرگیری روابط ایران و آمریکا همواره با این امیدواری همراه بوده است که چشم انداز خاورمیانه بزرگتر به نحوی تغییر کند که امنیت و ثبات بیشتری در این گوشه از جهان حاکم شود. باوجود طولانی و دشوار بودن این راه، بسیاری امیدوارند از دل توافق تهران - واشینگتن، خاورمیانه‌ای بهتر بیرون آید. ترکیه در زمره کشورهایی قرار دارد که احیای روابط ایران - آمریکا،چه از نظر اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی می‌تواند به نفع آن باشد و آنکارا نیز باید به این منظور سیاست خارجی خود را مورد بازبینی قرار دهد. البته این چشم انداز زمانی به تصویر کشیده می‌شود که توافق ایران و آمریکا فراتر از مساله هسته‌ای باشد و موضوعات امنیتی منطقه که دغدغه ترکیه به شمار می‌رود را نیز شامل شود.

در دهه اخیر، حزب عدالت و توسعه ترکیه که دولت را در دست دارد، سیاست خارجی را در خاورمیانه دنبال کرده که مبنای آن پل زدن بر اختلافات جبهه مقاومت - ایران، سوریه، حزب‌الله و حماس - با کشورهای غربی‌تر منطقه - مصر، اردن، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی - است.
به این منظور ترکیه همواره تلاش کرده طرفیت را به سوی یک راه حل دیپلماتیک سوق دهد. متاسفانه، تلاش‌های میانجی گرایانه برای تعدیل تنش‌ها در خاورمیانه - شامل مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل - سوریه و مساله ایران - به نتیجه نرسیده است.

ترکیه تلاش برای بهبود روابط تجاری با کشورهای منطقه را از سال 1383 به طور جدی آغاز کرد. زمانی که ترکیه با اغلب کشورهای خاورمیانه روابط اقتصادی نزدیکی برقرار کرد و قوانین صدور ویزا را برای کشورهای عربی آسان‌تر کرد تا از این طریق روابط تجاری نیز تسهیل شود.
اما بهار عربی و به خصوص آغاز بحران در سوریه، تلاش‌های ترکیه را به چالش کشید. به این ترتیب الگوی ترکیه برای خاورمیانه با بی‌ثباتی و عدم امنیت، مخدوش شد. جنگ شهری در سوریه، میانجی گری ترکیه در منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. از سوی دیگر ترکیه برای کشورهایی مانند مصر آرزوهای دیگر داشت و امیدوار بود اخوان المسلمین در رأس قدرت باقی بمانند. اما مداخله آمریکا موجب روی کارآمدن ارتش شد که با آنچه آنکارا از حاصل بهار عربی انتظار داشت، در تناقض بود.

به موازات ناتوانی ترکیه برای تبدیل منطقه به الگوی مورد نظرش و افرایش تهدید القاعده در منطقه، تعامل مستقیم آمریکا و ایران، می‌تواند خبری خوشی برای آنکارا باشد. بنابراین، آنکارا باید به طور سیاسی، از روند تشنج زدایی تهران - واشینگتن، حمایت کند. به بیان دیگر، تبدیل کردن ایران به یک بازیگر سازنده در منطقه، فرقه گرایی را در موضع ضعف قرار می‌دهد. البته ایران دلیل تمامی مشکلات منطقه‌ای نیست، همانگونه که نمی‌تواند راه حل همه مشکلات باشد. اما می‌تواند بخشی از مشکل و بخشی از راه حل باشد.

آنچه در این بین اهمیت زیادی دارد، محتوا و ماهیت توافق احتمالی ایران - آمریکا است. آمریکا باید در جریان مذاکرات با ایران به فهرستی از نگرانی‌های متحدان‌اش در منطقه نیز اشاره کند. از سوی دیگر واشینگتن باید تهران را به ایفای نقشی سازنده‌تر در منطقه - به ویژه در عراق و سوریه - ترغیب کند. با کاهش بی‌ثباتی‌ها و تنش‌ها در منطقه، آنگاه ترکیه نیز می‌تواند تلاش برای تحقق اهداف خود در منطقه را از سر بگیرد.

با این حال همواره این نگرانی وجود دارد که آمریکا تنها به دنبال یک راه میان بر برای توافق هسته‌ای با ایران باشد و چشم خود را به روی نگرانی‌های امنیتی متحدان‌اش ببندد. در چنین شرایطی این ریسک وجود دارد که گمان شود تهران از موضع قدرت با آمریکا مذاکره می‌کند، چرا که واشینگتن متحدان‌اش را نادیده می‌گیرد و به این ترتیب چشم انداز عمیق‌تر شدن بحران در خاورمیانه دور از ذهن نخواهد بود. در چنین شرایطی ترکیه به جای اینکه در فهرست حامیان مذاکره ایران و آمریکا باشد، به گروه اسرائیل و عربستان سعودی ملحق می‌شود که مذاکره ایران - آمریکا را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند.

برای جلوگیری از چنین نتیجه ای، دولت آمریکا باید ترکیه را در دستور کار مذاکرات احتمالی با ایران، قرار دهد. ترکیه امروز مشکلات اقتصادی و سیاسی متعددی دارد که بخشی از آن ناشی از بحران منطقه‌ای است. از سوی دیگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز تا حدودی پیامدهای اقتصادی برای آنکارا به همراه داشته است.

به همین دلیل آنکارا باید نقشی فعال در از سرگیری روابط تهران - واشینگتن ایفا کند. عبدالله گل، رئیس‌جمهور و احمد داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه تا کنون به صورت شفاهی از تعامل ایران - آمریکا حمایت کرده‌اند و اکنون باید این حمایت را عملی کنند.

منبع: دیپلماسی ایرانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد