سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

مقتدایی: نفوذناپذیر اما بی نهایت رفیق باز هستم/ فهرست سفارشی برای تغییر مدیران را نمی پذیرم
افرادی که من را می شناسم می دانند من به هیچ گروه یا دسته و یا جریان سیاسی باج نمی دهم. باید همدیگر را تحمل کنیم و به همدیگر فرصت بدهیم.
اختصاصی شوشان / عبدالله نژاد: راهی جز قبول پذیرش استانداری خوزستان برایم باقی نمانده بود. دکتر مقتدایی استاندار خوزستان در جمع اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان با بیان این مطلب گفت: نبود تشکیلات و احزاب منسجم سیاسی و عدم تربیت افراد برای مناصب مدیریتی در کشور یکی از ضعف های حاکمیتی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مقتدایی یادآور شد: تاکنون روند انتخابات در کشور بدین شکل بوده است که فردی که خود را اصلح از سایر کاندیداها می داند به صحنه می آمد آنگاه احزاب و گروه ها و اشخاص بانفوذ از آن حمایت می کردند که این مکانیسیم باید معکوس شود و احزاب سیاسی باید شخصیت های خود را به جامعه در همان ابتدای امر معرفی کنند تا دولتی پاسخگوتر شکل بگیرد.


مقتدایی ادامه داد: در کشوری که اساس کار خود را بر انتخابات و حضور سرنوشت ساز مردم بنا نهاده است باید نقش احزاب در آن پررنگ تر ، باصلابت تر و تعیین کننده تر شود. وی به تعارض بوجود آمده میان احزاب و اشخاص سیاسی همفکر و اعضای ستاد دکتر روحانی در استان در زمینه انتصاب استاندار اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی است که افرادی که خود را در معادلات سیاسی استان تاثیرگذار می دانند و به نوعی در ساختار قدرت نفوذ بیشتری دارند به خود این حق را می دهند که برای استانداری فرد یا افرادی را به مرکز معرفی کنند و اینگونه است که تعارض میان این افراد و اعضای ستادی انتخاباتی پیرور بوجود می آید. این درحالی است که فعالان و اعضای ستاد روحانی در استان از آبرو و حیثیت خود مایه گذاشته اند و ریسک بالای کردند.

وی ادامه داد: اگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جز این بود آنها حالا می بایست همانند سال های گذشته عزلت نشینی و شماتت دیگران را تحمل می کردند. عقل و منطق نیز حکم می کند که آنها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری دخالت داده شوند.

استاندار خوزستان گفت: منطق و عقلانیت باید در تصمیم گیری ها دخیل باشد. استاندار خوزستان بیان داشت: در چنین شرایطی است که افراد شاخص و محوری در انتخابات تعیین کننده هستند.

استاندار خوزستان استفاده از مدیران باتجربه و ضریب سنی بالا را در شرایط کنونی کشور یک ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: اما باید کشور را به سمت تربیت مدیران جوان ، انقلابی و متعهد سوق داد. مقتدایی ادامه داد: برای نظام مدیریتی خوشایند نیست که از نیروهای با معدل سنی بالا استفاده کند اما شرایط کنونی کشور جای آزمون و خطا را در عرصه مدیریتی کشور باقی نگذاشته است.

نماینده عالی دولت در خوزستان یادآورشد: تربیت نیروهای کارآمد باید در دستور کار قرار گیرد. اگر تشکلات سیاسی و اجتماعی و نهادهای غیردولتی در جامعه گسترش نیابد دیری نخواهد گذشت که کشور در عرصه مدیریتی زمین گیر شود.

استاندار خوزستان به پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردو گفت: مردم با انتخاب شخصیتی آزموده و باتجربه در نظام خواستار فضای بازتر و تلطیف شده در کشور شدند که استان خوزستان باتوجه به آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری به این سمت و سو پیش خواهد رفت.

مقتدایی یادآورشد: نباید احزاب در استان و کشور قائم به افراد شاخص آن باشد. خط قرمز فعالیت سیاسی همه باید قانون باشد.قانون فصل خطاب همه گروه ها و جریان سیاسی قرار گیرد.

مقتدایی ادامه داد: تاثیرگذاری افراد شاخص احزاب و گروه ها در انتصابات مدیریتی تا آنجایی مورد قبول است که قانون و عدل حکمفرما باشد. تا زمانی که بین قانون و گروه های سیاسی تعارض وجود داشته باشد کشمکش های سیاسی و دلخوری ها ادامه خواهد داشت.

استاندار خوزستان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مردم در این انتخابات به فردی شناخته شده و باسابقه ای روشن رای دادند.

استاندار خوزستان بیان داشت: عدم توفیق در عرصه مدیریت کشور نارضایتی را بوجود خواهد آورد که همان شکست با تاخیر در انتخابات است. استاندار خوزستان به تغییرات مدیریتی در استان اشاره کرد و گفت: تغییرات در عرصه مدیریتی در جایی ارزش دارد که مدیری قوی تری منصوب شود. تغییرات باید وجاهت قانونی داشته باشد.

مقتدایی گفت: ارائه فهرست سفارشی برای تغییر مدیران از سوی هیچ گروه و افرادی را نمی پذیرم. چرا که قائل به ساختار و چارچوب خاصی در انتصاب مدیران در استان هستم. اما انتصاب نیروهای بومی و محلی را در استان مگر در موارد خاص را در اولویت قرار خواهم داد.

وی به ارجحیت انتصاب نیروهای بومی نسبت به غیربومی اشاره کرد و گفت:افرادی که من را می شناسم می دانند من به هیچ گروه یا دسته و یا جریان سیاسی باج نمی دهم. استاندار خوزستان ادامه داد: باید همدیگر را تحمل کنیم و به همدیگر فرصت بدهیم. باید ساختار و مکانیسم مدیریتی در کشور تغییر یابد.

وی بار پذیرش مسئولیت در کشور را سنگین عنوان کرد و گفت: هر کس در مصدر امور قرار می گیرد از همه طرف مورد هدف قرار می گیرد و سیبل می شود. بنابراین برای اینکه ضعیف تر نشویم باید هم افزایی داشته باشیم. استاندار خوزستان بیان داشت: باید با همفکران سیاسی خود تعامل سازنده داشته باشیم. سعی من بر این است که آرامش در استان را حکمفرما کنم و در این راستا به کسی باج نمی دهم.

 

استاندار خوزستان گفت: عدالت و راستگویی را محور کار خود قرار خواهم داد . استانداری یک شرکت سهامی نیست که به همه سهمی داده شود. باید توقعات خود را از استاندار منطقی کنیم.

وی گفت: مدیران توانمند و کارآمد در استان ابقا و نیروهای ناکارآمد و ضعیف تغییر خواهندیافت. وی به ضرورت شناخت مدیران توانمند در استان اشاره کرد و گفت: مدیران کارآمد را بر مصدر امور دستگاه های اجرایی قرار خواهم داد.

استاندار خوزستان گفت: نفوذناپذیر اما بی نهایت رفیق باز هستم. استاندار خوزستان به فرآیند انتصابش به این مسئولیت اشاره کرد و گفت: استانداری پاسخگو خواهم بود. باید در آخر کار عملکرد قابل دفاعی از خود به جای بگذاریم و در این مسیر به یاری همگان نیازمندم. استاندار خوزستان خواستار دقت در اظهارنظرهای سیاسی در استان شد و گفت: باید صبر وحوصله خود را در وجود تغییرات ارتقا دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد