سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شورای شهر اهواز

 

یک منبع موثق خبرداد شورای شهر دریک مصوبه عجیب ازاختیارات قانونی خودبرای رفاه حال اعضای شورای شهر که تاکنون پیاده تاسالن شوراطی طریق می کردند! با اکثریت آراءدر صحن غیرعلنی رای به کمک 500 میلیون ریالی به هرعضوبرای خریدیک دستگاه خودروتحت عنوان وام مصوب نموده است که اگراین رقم رادر تعداداعضا ضرب کنیم رقمی بالغ بر یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان درمی آید . شایان ذکراست همتایان قبلی اینان درشورای سوم نیز هر یک وامی 14میلیونی گرفتند و هنوز خبری از برگشت آن مبلغ به صندوق شهرداری نشده است
خوزنیوز: روزنامه کارون نوشت: «یک منبع موثق خبرداد شورای شهر دریک مصوبه عجیب ازاختیارات قانونی خودبرای رفاه حال اعضای شورای شهر که تاکنون پیاده تاسالن شوراطی طریق می کردند! با اکثریت آراءدر صحن غیرعلنی رای به کمک 500 میلیون ریالی به هرعضوبرای خریدیک دستگاه خودروتحت عنوان وام مصوب نموده است که اگراین رقم رادر تعداداعضا ضرب کنیم رقمی بالغ بر یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان درمی آید . شایان ذکراست همتایان قبلی اینان درشورای سوم نیز هر یک وامی 14میلیونی گرفتند و هنوز خبری از برگشت آن مبلغ به صندوق شهرداری  نشده است!»

پس از آن یکی از اعضای شورا در گفت و گو با رسانه ها این اقدام را به طیف اکثریت شورای شهر منتسب کرد و گفت: هفت نفری که از ابتدا با اکثریت موافق نبودند در خصوص مصوبه  اعطای وام 50 میلیونی به اعضای شورا جهت خرید خودرو مخالفت کردند ولی اکثر افرادی که موافق شهردارمنتخب بودند موافق این وام بودند که به همین دلیل تصویب شد هرچند که برخی از آن گروه نیز اعلام مخالفت کردند. در همان جلسه متاسفانه یکی از اعضای شورا که ذکر نام وی معذورم اعتراض می کند که نباید از این مبلغ کاسته شود و دیگر تصویب شده است.

1- شما محاسبه کنید که با این پول چه کارهایی را می توان در شهرداری انجام داد؛ چند پارک محله ای، آسفالت چند خیابان، لایروبی چقدر کانال دفع آبهای سطحی، چند دوربرگردان، چقدر جدولگذاری، پرداخت حقوق چند منطقه شهرداری، کاشت چند نهال و ....

2- در شرایطی که با وجود تحریم های دشمنان، مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و از آن به عنوان روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور یادکردند و همچنین توصیه مکرر ایشان از پرهیز از تجملگرایی مسئولین، باید دید برخی اعضای شورای شهر با خود چه فکری کرده اند که به جای اینکه به عنوان ناظر سعی در کاستن هزینه ها و بهبود شرایط خدمات دهی به شهروندان باشند، با تصویب چنین مصوبه ای باری بر روی دوش سازمان پرمشکل شهرداری می افزایند.

3- یکی از خصوصیات مسلمان و مومن این است که راه تهمت و افترا بر خود را ببندد. اعضای شورا شهر خود را به جای مردم بگذارند و فکر کنند سوار شدن ماشین 50 میلیونی در حالی که اکثریت مردم از داشتن یک خودروی پراید محروم هستند، از آنان چه چهره ای در ذهن شهروندان ساخته می شود؟

پرانتز باز: (نگارنده چند بار علی ناصری، یکی از اعضای شورای شهر اهواز را در فلکه ساعت دیده است که همراه سایر شهروندان در اوج گرما منتظر تاکسی ایستاده است.)

در پایان چون در آستانه عید غدیر قرار داریم، گوشه ای از زندگی مولای متقیان جهت یادآوری خودمان و دیگر دوستان ذکر می شود:

وسایل زندگی حضرت علی (ع)

- چه شد «سوید»؟ چرا سر در گریبان داری؟

- از خانه علی می آیم؟ به خدا سوگند او را دیدم در حالیکه بر روی حصیری ساده و کوچک نشسته بود. به او گفتم: بیت المال در دست توست و من چیزی از آن در خانه ات نمی بینم؟!

فرمود: اثاثیه این خانه را به خانه دیگر انتقال داده ایم و به زودی به آنجا کوچ خواهیم کرد. این اثاث را هم پس از مرگ نمی توان به همراه برد.

- به خدا سوگند ، به یاد دارم که روزی گفت :

با این جامه ها به سرزمین شما آمدم و باروبنه ام همین است که می بینید.

اکنون اگر از بلاد شما ، با  چیزی جز آنچه با آن آمده بودم ، بیرون روم،‌ از خیانتکاران خواهم بود.


لباس و کفش علی (ع)

روزی او را بر منبردیدم که در حال صحبت، لباسش را تکان می داد. بعدها از وی پرسیدم که دلیل این کار چه بود؟

پاسخ داد که فقط همین یک لباس را در اختیار داشته است و چون آن را شسته و در حال خیس در بر کرده بود تکان می داده تا زودتر خشک شود.

او در لباس هم بسیار قانع بود. به لباسهای گوناگون و رنگارنگ بی توجه بود. لباس و کفش ساده ای داشت که خود می شست و خود وصله می زد.


غذای علی (ع)

 روزی از جلوی قصابی می گذشت. قصاب به ایشان پیشنهاد کرد از این گوشت بخرید. امام فرمود: پول همراه ندارم. قصاب گفت: نسیه می دهم. امام فرمودند: برخوردن گوشت صبر می کنم و نسیه نمی خرم.

امام بر غذا صابر بود و هرگز در یک وعده دو خورشت مصرف نکرده و از بین دو خورشت ساده ترین را بر می گزید و می فرمود : هیچ کس نیست که خوراک و نوشیدنی و پوشاک او نیکو ولذت بخش باشد مگر اینکه در فردای قیامت ایستادن او در برابر خدای عزوجل طولانی شود. در حلال دنیا  حساب است و در حرام آن عقاب.

علی (ع) مردی است که با نان جویی می سازد تا مرم را سیر دارد و نخلستانهای احداث شده با دست خود را وقف مستمندان نماید. با چنین اوصاف آنکس که نان جوین علی (ع) را می دید گمان می کرد در او قدرت و توان مبارزه کافی نیست اما آنگاه که مبارزه او را می دید درحیرت بود که چگونه با چنین نان خشنی آن همه قدرت و جرأت از او بر می خیزد غافل از اینکه علی (ع) خود در این باره می فرماید : آگاه باشید ه درختان بیابانی چوبشان محکمتر است و آتششان شعله ورتر و پردوام تر اما بوته های سرسبز (که همواره در کنار آب قرار دارند) پوستشان نازکتر و کم دوامترند.

 حضرت علی (ع) در نامه به عثمان بن حنیف می نویسند : بدان که امام شما از دنیایش به این دو جامه کهنه و از غذاها به دو قرص نان اکتفا کرده است. آگاه باش! شما توانایی آن را ندارید که چنین باشید، اما مرا با ورع ، تلاش، عفت،‌پاکی و پیمودن راه صحیح یاری دهید.

آب دریا را اگر نتوان کشید          هم به قدر تشنگی باید چشید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد