سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

 

یک مقام نظامی سابق در ارتش اسرائیل در مصاحبه روزنامه جورزالم پست اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در زمینه اهداف خاص خود درباره حمله نظامی به ایران در صورت ادامه فعالیت های هسته ای این کشور جدی است.

به گزارش "هشت صبح" این مقام ارشد نظامی سابق اسرائیل که خواست نامش فاش نشود؛ افزود: برآوردهای سازمان های جاسوسی اسرائیل بیان می کنند در صورتی که ایران به سلاح هسته ای دست یابد عربستان سعودی  یک دقیقه هم برای برای خرید یا تولید بمب اتمی درنگ نخواهد کرد. این وضعیت ثبات در جهان را به خطر خواهد انداخت. چنین روندی بیان کننده مسابقه تسلیحات هسته ای در جهان است.

وی افزود: سعودی ها دارای فناوری موشکی هستند البته اگر کلاهک های جنگی موشک ها را از پاکستان به دست نیاورده باشند. سعودی ها حتما هزینه این کلاهک های موشکی را به پاکستان پرداخت کرده اند.

این مقام اسرائیلی  درباره اهمیت تحریم های فعلی علیه ایران هم  گفت: ایران تلاش می کند با ارائه حداقل امتیازها، فشارهای مالی را کاهش دهد.

او که به صورت کلی از سیاست نخست وزیر اسرائیل درباره ایران حمایت می کند اما گفت: سران دستگاه های اطلاعاتی امنیتی اسرائیل بارها به نتانیاهو درباره حمله نظامی به ایران هشدار داده اند آنها همچنین به نتانیاهو گفته اند که لحن سخنرانی اخیر وی در سازمان ملل متحد درباره ایران و پرونده هسته ای اش نیز نیز اشتباه بود.

 

 

وزیر خارجه سابق اسرائیل مطرح کرد:
یک ماه قبل از آغاز ناآرامی ها در سوریه ، تلاش هایی را برای گفتگو با بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره منطقه جولان آغاز کردیم.
وزیر خارجه سابق اسرائیل گفت اسرائیل آمادگی داشت جولان را به اسد پس بدهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، افیگیدور لیبرمن وزیر خارجه سابق اسرائیل و رهبر حزب افراط گرای" اسرائیل بیتنا" گفت: تعدادی از اعضای کابینه سابق اسرائیل موافقت خود را با پس دادن بخشی از منطقه جولان به حکومت سوریه در مقابل دور شدن این کشور از محور ایران و حزب الله لبنان اعلام کرده بودند.

به گفته لیبرمن، این موضوع تنها چند هفته قبل از آغاز ناآرامی ها در سوریه در مارس 2011 در کابینه اسرائیل مطرح شده بود.

لیبرمن که در جمع ساکنان شهرک کتسرین در منطقه اشغالی جولان سخن می گفت ادامه داد:  یک ماه قبل از آغاز ناآرامی ها در سوریه ، تلاش هایی را برای گفتگو با بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره منطقه جولان آغاز کردیم.

وی افزود: برخی از مقامات اسرائیلی تمایل داشتند باب مذاکرات را با اسد درباره بازگرداندن منطقه جولان به سوریه باز کنند. آنها اسیر تفکرات اشتباه شده بودند و آماده بازگردندن منطقه جولان و حتی دریاچه طبریا در مقابل دور شدن اسد از محور شر بودند.

محور شر اصطلاحی است که اسرائیلی ها برای محور اسرائیل، حزب الله لبنان و حکومت بشار اسد به کار می گیرند.

رسانه های اسرائیلی نوشته اند که در آن مقطع، دولت آمریکا تلاش می کرد مذاکرات صلح را میان اسرائیل و دولت سوریه ازسربگیرد. از کابینه وقت اسرائیل، ایهود باراک وزیر دفاع وقت این رژیم مسؤولیت مذاکرات با سوریه را برعهده داشت. افیگیدور لیبرمن در این کابینه وزیر خارجه بود.

لیبرمن در عین حال گفت که بازگرداندن جولان به سوریه غیرممکن است.
وی افزود:  تا زمانی که حزب "اسرائیل بیتنا" در کابینه اسرائیل حضور دارد موضوع بازگرداندن منطقه جولان به سوریه حتی در برنامه کابینه اسرائیل هم مطرح نخواهد شد.

یک مقام مسؤول آمریکایی نیز قبل از این گفته بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل معتقد بود سوریه در زنجیره ایران و حزب الله لبنان، ضعیف تر است و می توان آن را از این محور خارج کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد