سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی به خوزستانیهای محترم

 

علوی بیان کرد:
50 درصد زنان دچار کاهش تراکم استخوان هستند
 
اهواز- خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 50 تا 40 درصد زنان در سنین بالای 49 سالگی دچار کاهش تراکم استخوان می‌شوند.

سید محمد علوی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در جامعه ایرانی عدم تحرک زنان بیشتر از مردان است و 15 درصد زنان در جامه در سنین بالای 49 سال به پوکی استخوان دچار می شوند. پوکی استخوان با تغییر و بهبود سبک زندگی قابل پیشگیری است و سبک زندگی ناسالم یکی از علل پوکی استخوان است.

وی تصریح کرد: بانوان نقش پررنگی در تامین سلامت جامعه دارند که به همین خاطر هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) برای اولین بار به ابتکار وزارت بهداشت مطرح شد که معیار ارزشیابی فعالیتهای سلامت در حوزه بانوان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه زنان نقش عمده را در تربیت فرزندان در خانواده دارند، اضافه کرد: مدیریت خانواده و اقتصاد به دوش بانوان است که سفره خانواده را به همت آنان رنگین می شود. اگر غذاها با  استاندارد تهیه می شوند در سلامتی و تحکیم بنیان خانواده موثر هستند.

علوی افرود: استعداد در رژیم غذایی تحقق پیدا می کند که در صورت تامین نشدن غذای مورد نیاز کندذهنی رخ می‌دهد.

وی محقق شدن تکامل و تعالی را در سایه رژیم غذایی استاندارد دانست و ادامه داد: جامعه‌ای که شکوفا و پویا است آینده آن تامین می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه درصد بالای از فرهنگیان و آموزگاران زن هستند، گفت: خود مراقبتی در زنان نقش مهمی در تامین سلامت زنان دارد که در صورت انجام آن خیلی از بیماری های خطرناک در کشور کشف می شود.

به گفته علوی، عدم آشنایی با مهارتهای زندگی یکی از علل عمده طلاق و ناسازگاری های زوج های ایرانی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: مرکز بهداشت در صدد آموزش مهارتهای زندگی به زوجهای ایرانی با هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط است.

وی اعتیاد را دومین عامل جدایی والدین برشمرد و عنوان کرد: اگر این مهارتها خوب آموزش داده شود و توانمندی ها مورد استفاده قرار گیرد کار به طلاق کشیده نمی شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد