سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار جدید خوزستان:
استانداری شرکت سهامی نیست/ توقعات را منطقی‌تر کنیم 

استاندار خوزستان گفت: استانداری یک شرکت سهامی نیست که به همه سهمی داده شود، باید توقعات خود را از استاندار منطقی کنیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی شامگاه دوشنبه در جمع اعضای ستاد انتخاباتی روحانی اظهار کرد: نبود تشکیلات و احزاب منسجم سیاسی و عدم تربیت افراد برای مناصب مدیریتی در کشور یکی از ضعف‌های حاکمیتی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی ادامه داد: تاکنون روند انتخابات در کشور بدین شکل بوده است فردی که خود را اصلح‌تر از سایر کاندیدا‌ها می‌داند به صحنه می‌آمد آنگاه احزاب و گروه‌ها و اشخاص بانفوذ از آن حمایت می‌کردند که این مکانیسم باید معکوس شود.استاندار جدید خوزستان در این خصوص اضافه کرد: یعنی احزاب سیاسی باید شخصیت‌های خود را به جامعه در‌‌ همان ابتدای امر معرفی کنند تا دولتی پاسخگو‌تر شکل بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: در کشوری که اساس کار خود را بر انتخابات و حضور سرنوشت‌ساز مردم بنا نهاده است، باید نقش احزاب در آن پررنگ‌تر، باصلابت‌تر و تعیین کننده‌تر شود.

مقتدایی به تعارض به وجود آمده میان احزاب و اشخاص سیاسی همفکر و اعضای ستاد روحانی در استان در زمینه انتصاب استاندار اشاره کرد و گفت: در این شرایط افرادی که خود را در معادلات سیاسی استان تاثیرگذار می‌دانند و به نوعی در ساختار قدرت نفوذ بیشتری دارند، به خود این حق را می‌دهند که برای استانداری فرد یا افرادی را به مرکز معرفی کنند.

وی افزود: اینگونه است که تعارض میان این افراد و اعضای ستاد انتخاباتی پیروز به وجود می‌آید، این در حالی است که فعالان و اعضای ستاد روحانی در استان از آبرو و حیثیت خود مایه گذاشته‌اند و ریسک بالایی کردند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جز این بود، آن‌ها حالا باید همانند سال‌های گذشته عزلت نشینی و شماتت دیگران را تحمل می‌کردند.

وی با بیان اینکه منطق و عقلانیت باید در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد اشاره کرد: استفاده از مدیران باتجربه و ضریب سنی بالا در شرایط کنونی کشور یک ضرورت انکارناپذیر است و در کنار آن باید کشور را به سمت تربیت مدیران جوان، انقلابی و متعهد سوق داد.

مقتدایی اظهار کرد: برای نظام مدیریتی خوشایند نیست که از نیروهای با معدل سنی بالا استفاده کند، اما شرایط کنونی کشور جای آزمون و خطا را در عرصه مدیریتی کشور باقی نگذاشته است.

وی با اشاره به اینکه تربیت نیروهای کارآمد باید در دستور کار قرار گیرد تصریح کرد: اگر تشکلات سیاسی و اجتماعی و نهادهای غیردولتی در جامعه گسترش نیابد دیری نخواهد گذشت که کشور در عرصه مدیریتی زمین‌گیر شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان به پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: مردم با انتخاب شخصیتی آزموده و باتجربه در نظام خواستار فضای باز‌تر و تلطیف شده در کشور شدند که استان خوزستان باتوجه به آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری به این سمت و سو پیش خواهد رفت.

مقتدایی با بیان اینکه خط قرمز فعالیت سیاسی همه باید قانون باشد، یادآوری کرد: نباید احزاب در استان و کشور قائم به افراد شاخص آن باشد و قانون فصل خطاب همه گروه‌ها و جریان سیاسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری افراد شاخص احزاب و گروه‌ها در انتصابات مدیریتی تا آنجایی مورد قبول است که قانون و عدل حکمفرما باشد، عنوان کرد: تا زمانی که بین قانون و گروه‌های سیاسی تعارض وجود داشته باشد، کشمکش‌های سیاسی و دلخوری‌ها ادامه خواهد داشت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: عدم توفیق در عرصه مدیریت کشور نارضایتی را به وجود خواهد آورد که‌‌ همان شکست با تاخیر در انتخابات است.

وی تاکید کرد: ارائه فهرست سفارشی برای تغییر مدیران از سوی هیچ گروه و افرادی را نمی‌پذیرم، چرا که قائل به ساختار و چارچوب خاصی در انتصاب مدیران در استان هستم و انتصاب نیروهای بومی و محلی را در استان مگر در موارد خاص را در اولویت قرار خواهم داد.

مقتدایی به ارجحیت انتصاب نیروهای بومی نسبت به غیربومی اشاره کرد و گفت: افرادی که من را می‌شناسند می‌دانند من به هیچ گروه یا دسته و یا جریان سیاسی باج نمی‌دهم.

وی ادامه داد: باید همدیگر را تحمل کنیم و به همدیگر فرصت بدهیم و ساختار و مکانیسم مدیریتی در کشور تغییر یابد

استاندار خوزستان پذیرش مسئولیت در کشور را سنگین عنوان کرد و گفت: هرکس در صدر امور قرار می‌گیرد از همه طرف مورد هدف قرار می‌گیرد و سیبل می‌شود، بنابراین برای اینکه ضعیف‌تر نشویم باید هم‌افزایی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید با همفکران سیاسی خود تعامل سازنده داشته باشیم، سعی من بر این است که آرامش در استان را حکمفرما کنم و در این راستا به کسی باج نمی‌دهم.

مقتدایی با بیان اینکه عدالت و راستگویی را محور کار خود قرار خواهم داد، عنوان کرد: استانداری یک شرکت سهامی نیست که به همه سهمی داده شود، باید توقعات خود را از استاندار منطقی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران توانمند و کارآمد در استان ابقا و نیروهای ناکارآمد و ضعیف تغییر خواهند یافت، تصریح کرد: مدیران کارآمد را بر مصدر امور دستگاه‌های اجرایی قرار خواهم داد.

استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: استانداری پاسخگو هستم و باید در آخر کار عملکرد قابل دفاعی از خود به جای بگذاریم و در این مسیر به یاری همگان نیازمند هستم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد