سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

 

فولادی هایی که پشت خط تیم ملی مانده اند؛
ملاک، حضور در زمین است یا نیمکت نشینی؟!
ورزشی  13:19:13 1392/07/17

927-15581-5 کد خبر
 

نگاهی به سالیان نه چندان دور تیم ملی نشان می دهد هر زمان که بازیکنی از فوتبال خوزستان در تیم ملی حضور داشته است، باتوجه به توانمندی ها و ارزش هایی که داشتند، به تیم ملی کمک کرده اند؛ با این وجود از زمانی که مرد پرتغالی هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته است، اعتقاد خاصی به بازیکنانی که در تیم های خوزستانی توپ می زنند، نداشته است.

 چندی پیش لیست جدید کارلوس کی روش اعلام شد و در حالی که انتظار می رفت حداقل یک بازیکن از تیم فوتبال فولاد به تیم ملی دعوت شود، بازهم این اتفاق نیفتاد؛ اما این بار باشگاه فولاد ساکت ننشست و صدای اعتراض شدید آن به فدراسیون هم رسید.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، پس از اعلام لیست اخیر کی روش، مسوولان باشگاه فولادخوزستان که پیش از این علی رغم گله مندی خود از دعوت نشدن بازیکنان فولاد به تیم ملی سکوت اختیار کرده بودند، این بار کتبا اعتراض خود را به فدراسیون اعلام کردند.

 به نظر می رسد این گله مندی باشگاه فولاد خیلی هم نا به جا نیست؛ چرا که فولادی که سال گذشته موفق شد آسیایی شود و امسال هم تا این جای رقابت ها با ارایه بازی هایی زیبا، صدرنشین لیگ است، این حق را دارد که حداقل یک بازیکن در تیم ملی داشته باشد.

 در این لیست نام بازیکنانی دیده می شود که به دلیل آسیب دیدگی یا کنار گذاشته شدن از سوی تیم های شان، در برخی از مسابقات لیگ پا به میدان نگذاشته اند و نیمکت نشین بوده اند. حتی برخی لژیونرهای دعوت شده به تیم ملی هم در تیم های شان شرایط خیلی خوبی ندارند، این در حالی است که در تیم فولاد بازیکنانی نظیر بختیار رحمانی، اسماعیل شریفات و مهرداد جماعتی، فیکس تیم خود بوده و تاثیرگذاری شان در تیم کاملا مشهود است.

 حسین فرکی سرمربی تیم فولاد که نسبت به این لیست بسیار گله مند و معترض است، اعتقاد دارد که «با این نحوه انتخاب، کادر فنی تیم ملی نگاهی به بازی های لیگ نداشته است، در حالی که بازی های لیگ یک اصل برای انتخاب نفرات تیم ملی است.» در این جا این سوال پیش می آید پس چه چیزی برای انتخاب بازیکن از سوی کادر فنی تیم ملی اهمیت داشته است؟ لیگ و بازی کردن در آن یا نیمکت نشینی؟!

 اگرچه دیگر مانند گذشته تنها نام بازیکنان استقلال و پرسپولیس، لیست تیم ملی را پر نمی کند و به بازیکنان تیم های شهرستانی هم توجه می شود اما از آن جا که در انتخاب یک بازیکن، شایستگی او مورد توجه قرار می گیرد، اعضای کادر فنی باید در این زمینه و انتخاب بازیکنان لایق، دقت بیشتری به خرج دهند.

 به هر حال تمام انگیزه و هدف یک بازیکن این است که سرمربی تیم ملی زحمات و تلاش های او را ببیند و بتواند جایی در تیم ملی پیدا کند و قطعا دقت نداشتن در انتخاب بازیکنان و دعوت نشدن بازیکنانی که حق شان پوشیدن پیراهن تیم ملی است، باعث بی انگیزگی آن ها می شود.

 در این بازار داغ انتقادها به داوری، مدیریت، امکانات و ... شاید اگر هر مربی دیگری جای حسین فرکی بود، عکس العمل شدیدتری نسبت به این موضوع نشان می داد ولی او اگرچه نسبت به این موضوع گله مند است، همچنان مانند گذشته می گوید «از تیم ملی حمایت کرده ام و در ادامه نیز خواهم کرد.»

 کدخبرنگار: 17028

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد