سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بهداشت و سلامتی

 

اگر از بوی بد دهانتان رنج می‌برید مراجعه به دندانپزشک یکی از موثرترین روش‌ها برای یافتن راهی برای حل این مشکل است.
 دکتر کاهر متخصص دهان و دندان از آمریکا افزود: حضور نوعی باکتری در دندان‌های کرم خورده یکی از علت‌های این مشکل آزاردهنده است.

عوامل متعددی باعث بوی بد دهان می‌شوند که شامل:

- حضور باکتری‌ها در دندان کرم خورده؛ این باکتری‌ها فقط توسط متخصص زدوده می‌شوند.

- مشکلات بینی؛ ممکن است بوی بد ناشی از ترشحات بد بوی داخل بینی باشد که به علت مشکلات سینوسی به وجود می‌آید. برای رفع این مشکل می‌توان از محلول آب نمک برای شست‌وشوی بینی استفاده کرد. اما برای برطرف کردن دائم این مشکل باید به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کرد.

- سنگ لوزه؛ گاهی اوقات لوزه که در انتهای گلو قرار دارد شکل طبیعی ندارد و مانند یک آلو شیاردار است. این شیار محل تجمع باکتری‌هاست. هنگامی که باکتری‌های جمع شده در این شیار زیاد شوند خود تشکیل یک سنگ را می‌دهند که بوی بسیار بدی از خود تراوش می‌کند.

سنگ لوزه را می‌توان در مراکز تخصصی توسط دستگاهی به نام waterpik از بین برد. در این روش سنگ لوزه را با فشار آب از بین می‌برند.

- رژیم غذایی نامناسب؛ در سیر و پیاز موادی وجود دارد که از طریق گلبول‌های قرمز به ریه منتقل می‌شوند. این مواد بوی بسیار بدی دارند که نه تنها خود فرد از این بو احساس ناراحتی می‌کند بلکه اطرافیان هم از این بو معذب هستند. تنها روش از بین بردن این بو استفاده از ماسک‌های خوشبوکننده و شستن دهان است.

- مشکلات معده؛ اگر علت بوی بد دهان شما هیچ کدام از موارد بالا نیست به پزشک خود مراجعه کنید چون گاهی اوقات مشکلات معده نیز می‌تواند باعث بوی بد دهان شود. رسوب کردن اسید معده و محتویات آن در مجرای ورودی باعث رفلاکس اسید به سمت مری می‌شود که این مشکل را هم می‌توان به کمک آنتی اسیدها و داروهای دیگر برطرف کرد.
 
 
متخصص پوست و مو گفت: کشیدن سیگار موها را سفید می‌کند و سرعت سفید شدن مو در سیگاری‌ها 4 برابر افراد غیرسیگاری است.
 تیره یا روشن بودن مو به مقدار رنگدانه ملانین موجود در آن بستگی دارد، با بالا رفتن سن به تدریج سلول‌های رنگدانه فولیکول(ریشه)مو می‌میرد و موها به رنگ خاکستری، نقره‌ای یا سفید رشد می‌کنند، البته خاکستری یا سفید شدن مو ممکن است در هر سنی روی دهد و در بیشتر موارد سفید شدن موها از 30 تا40 سالگی آغاز می‌شود.

حسن موسوی‌شفق امروز در پاسخ به این سئوال که آیا زمان سفید شدن موها به ژن بستگی دارد، اظهار کرد: زمان سفید شدن موها به وسیله ژن‌ها تعیین می‌شود و این یعنی موهای بیشتر ما در همان زمانی آغاز به سفید شدن می‌کنند که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌هایمان، نخستین‌بار موهای سفید را در سر خود دیده‌اند، عده‌ای تصور می‌کنند که یک شوک یا ضربه روحی بزرگ می‌تواند یک شبه موهای یک فرد را خاکستری یا سفید کند، اما پژوهشگران این موضوع را قبول ندارند.

وی در مورد کشیدن سیگار نیز گفت: کشیدن سیگار می‌تواند موها را سفید کند، سرعت سفید شدن مو در سیگاری‌ها 4 برابر افراد غیرسیگاری است و به احتمال زیاد علت این امر کاهش رسیدن اکسیژن به ریشه موها است.

متخصص پوست و مو در مورد میانگین سنی سفید شدن مو، افزود: در سفیدپوستان میانگین سنی سفید شدن مو 34 سالگی است و در سیاه‌پوستان میانگین مزبور به 42 سالگی می‌رسد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه سفید شدن زودرس مو به چه معنی است؟ بیان کرد: چنانچه موی سر در فرد سفیدپوست زودتر از 20سالگی و در فرد سیاه‌پوست زودتر از 30سالگی سفید شود به آن سفید شدن زودرس می‌گویند.

موسوی‌شفق در مورد درمان سفید شدن مو اذعان داشت: در حال حاضر درمان اثبات‌شده‌ای برای سفید شدن موها وجود ندارد و برای مقابله با این پدیده تنها می‌توان از رنگ کردن مو استفاده کرد.

وی درپایان در مورد درمان تغذیه‌ای تاکید کرد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند که کمبود فلزاتی مانند آهن، روی، منگنز و مس از عوامل اصلی سفید شدن موها هستند، کارشناسان تغذیه عقیده دارند که افراد مبتلا به سفیده مو باید میوه‌هایی مثل سیب، گلابی و هلو که حاوی املاح گوناگون هستند و سبزیجاتی مانند سیر، پیاز، موسیر تازه و تره که منگنز زیادی دارند را در رژیم غذایی خود بگنجاند.
پژوهشگران معتقدند که میگرن می تواند سلامتی قلب خانم ها را به خطر بیاندازد و موجب بروز حمله قلبی و لخته شدن خون در عروق شود.
مدیکال هلت نیوز، پژوهشگران دریافتند ارتباط معناداری میان میگرن و حملات قلبی و سکته مغزی وجود دارد.
 
بررسی ها نشان می دهند، این سردرد مزمن پیش از دیابت، سیگار کشیدن، چاقی و داشتن سابقه خانوادگی برای ابتلا به بیماری ها قرار گرفته است.
 
گفتنی است، افرادی که از میگرن رنج می برند با مصرف نکردن دخانیات، نگه داشتن فشار خون پایین ، کاهش وزن و انجام ورزش احتمال ابتلا به مشکلات و سکته قلبی را تا حد بسیار زیادی پایین آورند.
 
 
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند که شغل مکان افراد رابطه ی مستقیمی با گروه خونی آنها دارد.
 افراد دارای گروه خونی o معمولا با محیط و شرایط کاری خود را وفق می دهند و تقریبا کار در تمام محیط ها برایشان راحت و امکان پذیر است.

افراد دارای گروه خونی A و B معمولا افرادی هستند که علاقمند به کارهای سخت و پیچیده بوده از رشته های انسانی خوششان نمی آید و معمولا سخنرانان و نویسندگانی خوبی نیستند.

گفتنی است افراد دارای گروه خونی B معمولا افرادی با عاطفه و احساساتی هستند که به کارهای هنری علاقه ی خاصی دارند و قادرند هنر را به بهترین نحو انجام دهند.

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند افراد اگر با توجه به کارها و اقدامات خود شغل و کار مورد نظر خود را بیابند می توانند رهبران عالی باشند.

شغل افراد اگر با توجه به گروه خونی آنها انتخاب شود افراد با توجه به استعدادها و توانایی های خود می توانند به درجات و اهداف بالایی برسند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد