سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

 

محمد موسوی: آسیا برای والیبال ایران کوچک شده است
ورزشی  0:26:51 1392/07/17

927-15081-5 کد خبر
 

تیم ملی والیبال ایران پس از درخشش در لیگ جهانی موفق شد با بازیکنان ارزنده و توانمندی ازجمله سیدمحمد موسوی قهرمان آسیا شود. این والیبالیست خوزستانی که چندی پیش در لیگ جهانی به عنوان بهترین مدافع روی تور شناخته شده بود، در رقابت های قهرمانی آسیا هم این عنوان را تکرار کرد تا بازهم ارزش های خود را ثابت کند.

 

خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان با موسوی، سرعتی زن والیبال ایران به گفت و گو پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید.

 

* پس از درخشش در لیگ جهانی این بار در آسیا با اقتدار قهرمان شدید، درباره این رقابت ها صحبت کنید.

 

به نظرم نتیجه ای که در این رقابت ها به دست آوردیم، گویای عملکرد خوب مان است. عملکرد ما باعث شد تا آن دلشوره و نگرانی هایی که قبل از این مسابقات به خاطر این که کشورهای آسیایی مقابل ما با انگیزه خاصی بازی می کنند و چیزی برای از دست دادن ندارند و با قدرت حاضر می شوند، از بین برود.

 

ما برای این رقابت ها آماده بودیم و می دانستیم حریفان مان مقابل ما هر چه در چنته دارند، رو می کنند و اگر هم موفق نشدند برای شان مهم نیست چرا که به ایران باخته اند و چیزی را از دست نداده اند. خدا را شکر آن قدر محکم و با قدرت بازی کردیم که حریفان مان مقابل ما حرفی برای گفتن نداشتند و خوشبختانه توانستیم درنهایت هم قهرمان شویم.

 

* سخت ترین بازی تیم ملی برابر کدام تیم بود؟ اصلا دیداری بود که برای شما سخت باشد؟

 

من فکر می کنم ما واقعا بازی سختی نداشتیم و بازی ها را راحت تمام می کردیم. فقط یک گیم به کره دادیم و به نظرم سخت ترین دیدارمان هم با این تیم بود که بازی در گیم سوم گره خورد. درکل به نظرم بازی های آن چنان سختی نداشتیم.

 

* در این رقابت ها نیز مانند مسابقات لیگ جهانی به عنوان بهترین مدافع روی تور شناخته شدید، نظرتان درباره کسب این عنوان چیست؟

 

این عنوان برای من افتخار بسیار بزرگی است. من یکی، دو بار دیگر هم در آسیا این عنوان را به دست آورده بودم. این که می توانم در پست خودم در آسیا و جهان بهترین باشم، انرژی و حس بسیار خوبی به من می دهد ولی به هر حال همیشه هم گفته ام، مقام های انفرادی در ورزش های گروهی ملاک نیست؛ چرا که در این موفقیت کمک تمام تیم تاثیرگذار است. ما هم کار تیمی مان واقعا خوب بود و توانستیم افتخار کسب کنیم.

 

* علاوه بر شما که بهترین مدافع روی تور شناخته شدید، امیر غفور بهترین اسپکر، فرهاد ظریف بهترین توپ گیر و سعید معروف هم بهترین پاسور و ارزشمندترین بازیکن شناخته شد، نظرتان درباره این افتخارات چیست؟

 

وقتی تیم ملی ما می تواند چنین نتیجه ای را به دست آورد، قطعا تک تک بازیکنان مان هم می توانند مقام های انفرادی آسیا را به خود اختصاص دهند. این بسیار خوب است و این مقام ها در خور والیبال کشورمان بود. در گذشته یک و یا دو بازیکن ما در جمع بهترین ها بودند ولی اکنون پنج عنوان برتر ازآن ایران می شود که این افتخاری برای ما است.

 

* فکر می کنید بازی ها و درخشش ایران در لیگ جهانی چقدر در این موفقیت تاثیرگذار بود؟

 

به نظرم اگر در لیگ جهانی ام آن نتایج را به دست نمی آوردیم، بازهم قهرمان آسیا می شدیم ولی نه با این اعتماد به نفسی که اکنون داشتیم. معتقدم این اعتماد به نفس و شخصیتی که تیم ملی والیبال ایران پیدا کرده است، مدیون لیگ جهانی و بازی کردن با تیم های بزرگ می باشد.

 

به نظرم ما تا با تیم های بزرگ بازی نکنیم، بزرگ نمی شویم و در حد همان آسیا می مانیم. خوشبختانه توانستیم در لیگ جهانی مقابل تیم های بزرگ بازی کنیم و متوجه شویم والیبال ما خیلی هم با تیم های بزرگ دنیا فاصله ندارد. پس باتوجه به این موضوع ما قطعا راحت تر می توانیم تیم های آسیایی را شکست دهیم. به هر حال حضور در لیگ جهانی بسیار به ما کمک کرد تا در این رقابت ها با اقتدار قهرمان شویم. اکنون والیبال ایران فراتر از آسیا است.

 

* پس از عملکرد خیره کننده ایران در لیگ جهانی، کشورهای آسیایی با چه دیدی به تیم ملی ما نگاه و مقابل آن بازی می کردند؟

 

نوع برخورد حریفان این را نشان می داد که ما برای آن ها قابل احترام و یک تیم بزرگیم. در بازی ها هم باتوجه به حرکات بازیکنان حریف، این موضوع مشخص بود.

 

* برخی معتقدند که حریفان آسیایی ایران صلابت و اعتبار قبلی را ندارند و از دست دادن تنها یک گیم در این مسابقات از سوی ایران، تایید این نکته است، نظرتان در این خصوص چیست؟

 

به نظرم وقتی تیمی نتیجه می گیرد برخی ها نظرتنگی می کنند و به عنوان مثال نمی گویند این تیم ایران است که پیشرفت کرده است و حریفان خود را شکست می دهد. ما وقتی می توانیم ایتالیا را شکست دهیم، پس قطعا می توانیم کره، ژاپن و چین را هم ببریم. نمی دانم برخی ها روی چه حسابی این حرف ها را می زنند؛ شاید می خواهند در بازار داغ والیبال حرفی زده باشند تا صحبت های شان تیتری شود در روزنامه!

 

به نظرم سطح این رقابت ها هیچ فرقی با گذشته نداشت و شاید بهتر هم شده بود. تیم کره هم بهتر از قبل بازی می کرد ولی به نظر من اقتدار تیم ملی ایران بالاتر رفته بود. ما دو سال پیش دو گیم به چین و کره دادیم و شاید سطح والیبال آن موقع ما به اندازه سطح فعلی مان نبود. یعنی واقعا فرق تیم ما از دو سال پیش تاکنون یک گیم کمتر باختن نسبت به آن موقع هم نبود؟

 

* پیشرفت والیبال ایران کاملا مشهود است، به نظرتان این پیشرفت چگونه حاصل شده است؟

 

به نظرم شاید والیبال ما دو، سه پله را با هم بالا رفته است و معتقدم ما این مهم را مدیون دو، سه موضوع می باشیم؛ یکی این که به خوبی در حال کار کردن روی تیم های پایه مان هستیم و مهم تر این که ما لیگ بسیار پویا و خوبی داریم که قهرمان و حتی چهار تیم برتر آن هم از قبل مشخص نیستند در حالی که در گذشته به این صورت نبود. اکنون تمام تیم ها خوب هستند و ما بازیکنان با کیفیت و در سطح بالایی در کشور داریم.

 

* به نظرتان برای این که والیبال ایران بتواند علاوه بر حفظ شرایط فعلی خود، روند خوبش را هم ادامه دهد، باید چگونه برنامه ریزی و کار کند؟

 

به نظرم باید کار روی تیم های پایه و پویا بودن لیگ مان ادامه داشته باشد و علاوه بر آن هم باید مربیان بزرگی را به تیم های مان اضافه کنیم. اکنون تیم های پایه و حتی تیم نونهالان ما نیاز به مربیانی دارند تا بتوانند سطح کیفی والیبال ایران را بالا ببرند. البته ما مربیان ایرانی بسیار خوبی هم داریم اما قطعا اگر مربیانی باشند که بتوانیم توسط آن ها، علم روز را هم به ایران بیاوریم، در آینده جواب های بسیار بهتری خواهیم گرفت.

 

* تیم ملی خود را برای مسابقات بین قاره ای آماده می کند، در این باره هم صحبت می کنید؟

 

بله، همین طور است. من فکر می کنم انگیزه بازیکنان ما برای این رقابت ها هم بسیار بالا باشد، چرا که آسیا برای تیم ملی ایران کوچک شده است. البته باید بگویم ما با انگیزه در بازی های آسیایی شرکت کردیم اما قطعا آن انگیزه ای که مقابل تیم های بزرگ داریم، جلوی تیم های آسیایی نداریم. به نظرم نسبت به چهار سال پیش که در این رقابت ها شرکت کردیم، سطح تیم های حاضر در این مسابقات بالاتر رفته است و تیم هایی ازجمله روسیه، ایتالیا، برزیل، آمریکا، ایران و ژاپن در آن حضور دارند.

 

به هر حال روسیه، ایتالیا، برزیل و آمریکا که جزو تیم های درجه یک دنیا هستند در این مسابقات شرکت می کنند و به نظرم این موضوع نشان می دهد که رقابت ها از سطح کیفی خوبی برخوردار خواهد بود. فکر می کنم کار سختی را باتوجه به خستگی ای که اکنون داریم، پیش رو داریم. ضمن این که چند روز دیگر هم باید وارد بازی های لیگ کشور شویم و اگر این خستگی و شرایط بدنی مان به ما اجازه دهد، فکر می کنم بازهم بازی های زیبایی را انجام دهیم.

 

کدخبرنگار: 17028

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد