سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

 

اشتباه تاریخی نمایندگان/
نمایندگان آبادان و خرمشهر وزیر سابق میرحسین و هاشمی را رد کردند
 

فیدوس: اگر آنگونه که گفته شده است مخالفت نمایندگان آبادان و خرمشهر باعث کناره گیری  غلامرضا فروزش از نامزدی مدیرعاملی منطقه آزاد اروند شده باشد باید گفت که یک اشتباه تاریخی از سوی نمایندگان صورت گرفته است. رد کردن شخصیتی چون فروزش که به مدت ده سال وزیر جهاد دولت های میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی  بوده است تنها از کسانی بر می آید که منافع قطعی و بلندمدت حضور یک مدیر قوی در سطح ملی را  قربانی منافع زودگذر می کنند. بهانه این اقدام توجیه ناپذیر نمایندگان، این بار نیز  بحث کلیشه ای و نخ نماشده مدیر بومی و غیر بومی است که متاسفانه نمایندگان آبادان و خرمشهر رویکرد دوگانه ای نسبت به آن دارند. حال آنکه بیش از 50 درصد ادارات مهم شهری آبادان مدیران غیربومی دارند و هیچ صدای مخالفتی از نمایندگان محترم شنیده نمی شود. آیا نمایندگان بومی دوست ما تاکنون نسبت به بومی نبودن فرماندار، شهردار، رییس آبفا، رییس اداره ورزش و جوانان، رییس اداره کار و امور و اجتماعی و چندین اداره دیگر این شهر اعتراضی کرده اند؟

چرا فقط وقتی قرار است یک مدیر قوی به منطقه بیاید بحث بومی یا غیر بومی بوده مطرح می شود. چرا وقتی مدیران ضعیف از شهرهای دست چندم استان را به آبادان می فرستند صدای نمایندگان آبادان به اعتراض شنیده نمی شود؟ آیا این شائبه که بعضی نمایندگان خودشان به دنبال آوردن مدیران ضعیف دست چندم می روند تا بهتر بتوانند بر آنها کنترل داشته باشند صحت دارد؟

این رفتار دوگانه برخی نمایندگان در استفاده ابزاری از بحث مدیران بومی و غیر بومی، کم کم افکار عمومی را نسبت به صداقت برخی نمایندگان منطقه شبهه دار می کند. نکته اساسی اینجاست که مدیر غیربومی اما قوی بهتر از بومی ضعیف است. آیا کسی در این مورد تردیدی دارد؟ آیا وزیر سابق جهاد سازندگی با هیچ یک از مدیرانی که در منطقه ما مشغول هستند قابل مقایسه است؟ آیا ارتباطاتی که ایشان دارند و می توانستند در خدمت ابادان و خرمشهر فعال کنند و امکانات بیاورند را کسی در منطقه دارد؟ وقتی که شورای شهر آبادان برای انتخاب یک شهردار خوب شکوه می کنند که مدیران قوی از خارج استان به آبادان نمی آیند چگونه نمایندگان ما به خود اجازه می دهند وقتی یک وزیر سابق برای امدن به منطقه اعلام آمادگی می کند با او مخالفت کنند.  ضمن اینکه اساسا غلامرضا فروزش بومی خوزستان است و از این لحاظ تفاوتی میان او فرماندار، شهردار و روسای غیربومی ادارات دیگر وجود ندارد. پس اگر نمایندگان فرماندار و شهردار غیر بومی را پذیرفته اند چگونه است که یک وزیر سابق را نمی پذیرند؟!

مساله دیگری که به عنوان دلیل مخالفت با فروزش مطرح شده پروازی بودن وی است. البته بهتر آن است که مدیر در منطقه ساکن باشد اما چگونه باید انتظار داشت که شخصی که به مدت یک دهه وزیر این مملکت بوده و هم اکنون سهامدار شرکت معظم ایرانسل است خانه و کاشانه اش را یک باره به منطقه بیاورد؟ آنهم وقتی که بعضی از نمایندگان ما در دوره های مختلف تا پایشان به تهران می رسد خانه و زندگی در پایتخت تشکیل می دهند. این در حالیست که منابع مطلع می گویند حتی همان مدیرعامل های بومی منطقه آزاد هم هیچوقت پایتخت را رها نکرده بودند و پنج شنبه و جمعه شان را در سایه سار البرز می گذراندند.

موضع منفی نمایندگان آبادان و خرمشهر در برابر مدیرعامل شدن وزیر سابق جهاد سازندگی یک مقطع مهم تاریخی در روند توسعه آبادان و خرمشهر را متوقف می کند. در حالیکه دولت ماموریت منطقه آزاد اروند را توسعه آبادان و خرمشهر اعلام کرده و یک وزیر سابق را برای این منظور نامزد کرده است مخالفت نمایندگان با این تصمیم اشتباهی تاریخی است و برای افکار عمومی روشن می کند که مشکل عدم توسعه آبادان و خرمشهر در این سال ها چه بوده است.

من از دشمن هرگز ننالم / که هر چه کرد با من آن آشنا کرد!

از سوی دیگر باعث تاسف است که دولت روحانی در مقابل این موضع غیر سازنده نمایندگان تسلیم شود و ماموریت مهمی که برای توسعه آبادان و خرمشهر تدوین کرده را بدست مدیری قوی در حد یک وزیر نسپارد.

مردم آبادان نیز می توانند نظر خود را در حمایت از انتخاب مدیر قوی برای منطقه آزاد با دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد در میان بگذارنند.  

دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور:

 

تلفن گویا 9-22039336 021
دورنگار دبیرخانه  22058657 021
دورنگار روابط عمومی  22017823 021
سامانه پیام کوتاه 2122039336

 

فروزش کیست؟ 

غلامرضا فروزش وزیر جهادسازندگی در دولت هاشمی رفسنجانی و یکی از سهام داران شرکت ایرانسل است.

وی در سال ۱۳۳۱ در دزفول به دنیا آمد. ایشان به مدت ده سال در دولتهای میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر جهاد سازندگی بود. 

تحصیلات:

 

 

سوابق اجرایی و اجتماعی 

عضو هیأت مؤسس جهاد سازندگی در خرداد ماه سال 1358

عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی خوزستان تا سال 1361

عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی با حکم مهندس میرحسن موسوی نخست‌وزیر وقت از سال 1361

وزیر جهاد سازندگی در دولت آقای مهندس میرحسن موسوی از سال 1367

 وزیر جهاد در دولت حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی، دو دوره

عضو هیأت تدوین کننده برنامه های اول و دوم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور

عضویت در شورای عالی اقتصاد، آموزش و پرورش، صنایع کشاورزی، بانک‌ها، معماری و شهرسازی ، محیط زیست

عضو ستاد تنظیم بازار از بدو تأسیس به مدت قریب ده سال

عضویت هیأت دولت در شورای پول و اعتبار

رئیس کمیته عمران و توسعه روستاها در برنامه‌های توسعه و عمران کشور

مشاور وزیر نفت

معاون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز تحقیقات استراتژیک جمهوری اسلامی ایران

عضو هیأت امنای دانشگاه جندی شاپور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد