سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

 

فارس از حاشیه جلسه انتخاب شهردار در آبادان گزارش می‌دهد
انتخاب شهردار به شیوه‌ای نوین/ بازجویی به جای معارفه 

در شیوه‌ای جدید و نو برای انتخاب شهردار آبادان، برخی افراد فعال در برخی رسانه‌های مکتوب آبادانی با حضور در جلسه مربوطه با سئوالات و تبادل نظراتشان گویی گزینه‌های شهرداری به جای ارزیابی، باید بازجویی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، جلسه علنی شورای چهارم شهر آبادان که سیزدهم شهریورماه سال جاری با حضور گزینه‌های مطرح شهرداری و به‌ منظور بررسی دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و انتظارات به همراهی اصحاب رسانه در محل شورای شهر برگزار شد بار دیگر توافق بر انتخاب شهردار جدید آبادان صورت نگرفت و انتخاب شهردار به تعویق افتاد.

این جلسه از ساعت 17 تا 12 نیمه شب به طول انجامید و رقابت نفس گیری را برای انتخاب شهردار آینده آبادان به عرضه گذاشت.

شش گزینه به معرفی برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و سوابق اجرایی خود پرداختند و اما یک گزینه شهرداری عدم حضور را بر حضور ترجیح داده و با این رویکرد که پیش از مراسم تحلیف اعضای شورای شهر برنامه‌های خود را ارائه داده است غیبت کرد.

در این جلسه ابتدا محمد نظارت شهردار فعلی خرمشهر به کرسی ارائه نظرات و برنامه‌های خود نشست و با اعضای شورای اسلامی شهر، اصحاب رسانه و خبرنگاران به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

پس از وی شهرام شاهین‌زاده به محل مورد نظر ورود کرد و برنامه‌ها و راهکارهای خود را برای ارتقای وضعیت فعلی آبادان مطرح کرد.

محمد حویزاوی دیگر گزینه‌ای بود که برای تعیین شهرداری آبادان از وی دعوت شده و با اعضای شورای اسلامی شهر و رسانه‌ها به تبادل نظر پرداخت.

علی گلمرادی شهردار فعلی بندرامام نیز دیگر گزینه مطرح شهرداری بود که به ارائه نظرات خود در خصوص تغییر وضعیت کنونی آبادان پرداخت.

سلطانی دیگر گزینه‌ای بود که وارد گود رقابت شد و به معرفی خود پرداخت.

نصرالله آبادیان دیگر گزینه مطرح شده برای شهرداری آبادان بود که در جلسه حضور نداشت.

محمودرضا شیرازی، شهردار فعلی آبادان نیز به همین ترتیب؛ عرصه را برای رقیبان خود باز گذاشت و غایب جلسه بود.

اما نکته حائز اهمیتی که در این میان توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد حضور فعال اصحاب رسانه و مطبوعات آبادان بود که نبض جلسه را در دست گرفته و کنترل برنامه را از دست شورای اسلامی شهر خارج کردند!

به واقع باید این گفت این جلسه بیشتر شبیه به بازجویی از گزینه‌های شهرداری بود تا بررسی دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای گزینه‌های شهرداری آبادان که در مواردی با تحقیر و توهین گزینه‌ها از سوی برخی از افراد غیر عضو، مواجه بود.

و اما جالب‌تر از همه اینکه دعوت از مدعوین و گزینه‌های مطرح برای انتخاب شهردار بود که در مواردی هیچ یک از اعضای شورای شهر از حضور و دعوت آنان اطلاع نداشتند!

به هر حال با این روند برخی از گزینه‌ها فرار را بر قرار ترجیح داده و با وجودی که یک ساعت برای معرفی و ارائه نظرات خود زمان داشتند در بیش از نیمی از زمان خود درگیر بحث با افراد غیر عضو شورا، بودند که هدف حضورشان از پیش تعیین شده بود که همانا آزادی عمل کامل در بازجویی و هجمه به گزینه‌ها بود.

در این میان تعدادی از اعضا سعی در آرام کردن افراد غیرعضو، حاضر در جلسه داشتند اما به جرات می‌توان گفت هیچ موفقیتی در این بین حاصل نشد!

در پایان جلسه نیز با عدم امضای صورت جلسه توسط پنج تن از اعضای شورای شهر، تصمیم نهایی برای انتخاب شهردار به جلسه‌ای دیگر موکول شد که البته بنا به دستور فرماندار آبادان نوزدهم شهریورماه سال جاری آخرین مهلت انتخاب شهردار آبادان است.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد