سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار تخریب میراث فرهنگی خوزستان

 

درختهای اطراف کوشک حمیدیه قلع و قمع شد
 
اهواز - خبرگزاری مهر: چند شب گذشته افرادی با اره های برقی برخی درختان اطراف محوطه کوشک حمیدیه را قطع کردند تا درختان این اثر تاریخی در معرض نابودی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، کوشک حمیدیه مربوط به اواخر دوره قاجار و اوائل دوره پهلوی است و در شهرستان حمیدیه واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ۳۹۸۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده که اخیرا بارها مورد تعرض بیل های میکانیکی قرار گرفته است.

علی عبیدی یکی از دوستداران میراث فرهنگی شهرستان حمیدیه است که در این باره گفت: شب گذشته افرادی از کارکنان شهرداری حمیدیه با اره های برقی بسیاری از درختان جوان و مسن اطراف محوطه شش هکتاری کوشک حمیدیه را قطع کردند.

این در حالی است که بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 14، افرادی که درختان را به عمد یا غیرعمد قطع یا موجبات خشک شدن آنها را فراهم کنند به شش ماه تا دوسال حبس و یا به جزای نقدی محکوم می شوند.

عبیدی همچنین توضیح داد: خوزستان به لحاظ قدمتی که در سکونت یافتن اقوام و تمدنهای مختلف در طول تاریخ دارد از آثار ارزشمند باستانی برخوردار است که متاسفانه به علت تعدد وجود چنین آثاری، نگهداری مناسبی از آنها نمی شود به گونه ای که به صورت روزانه شاهد انتشار اخبار در خصوص تخریب آثار ارزشمند این استان هستیم.

در آخرین مورد این تخریبها، از شهر حمیدیه خبر می رسد یک اثر ملی ثبت شده در این شهر به علت بی توجهی های چندین ساله، با هجوم بیل مکانیکی ها مواجه شده و در حال نابودی کامل است.
 
گفته می شود این بنا در مسیر صدها هزار گردشگر قرار دارد که هر ساله در قالب کاروان راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی واقع در جنوب غربی استان خوزستان می آیند.
 
به گزارش مهر، گفته می شود این اقدام توسط شهرداری شهر حمیدیه انجام شده که مورد اعتراض بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی حمیدیه و استان قرار گرفته است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد