سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستان آبادان

 

زویدات:مشکلات آبادان ناشی از عملکرد ضعیف شهرداران در گذشته است

 
آبادان – خبرگزاری مهر: یکی از اعضا جدید شورای اسلامی شهر آبادان مشکلات شهری این شهرستان را ناشی از عملکرد ضعیف و نامناسب شهرداران در ادوار گذشته خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، شجاع زویدات ظهر امروز دوشنبه در جلسه علنی بررسی برنامه های گزینه های شهردار آبادان گفت: متاسفانه وضعیت آبادان در خور شان مردمش نیست. مشکلات ابتدایی شهر مربوط به سالهای گذشته است که باید برای رفع آنها بررسی، برنامه ریزی و اقدام شود.

وی افزود: مشکلات آبادان در دو دسته روبنایی و اولیه و زیر بنایی و ساختاری تقسیم می شوند.

زویدات اظهار کرد: مشکلات روبنایی و اولیه با همفکری اعضا شورای اسلامی شهر و برنامه ریزی همراه با ارائه راهکارهای اصولی حل مشکلات این بخش در قالب برنامه های تدوین شده به شهرداری، قابل پیگیری و رفع است.

عضو جدید شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: برای کاهش و رفع مشکلات بخش زیر بنایی و ساختاری شهر پروژه هایی در قالب برنامه های میان مدت و بلند مدت به اجرا گذاشته می شوند.

زویدات همچنین با اشاره به تدوین سند چشم انداز توسعه شهری آبادان یادآور شد: در زمان حاضر سندچشم انداز توسعه شهری آبادان در افق 1404 (براساس چشم اندازکل کشور) در حال تدوین است که بر اساس آن کارها را به پیش خواهیم برد.

وی گفت: پیش از تصدی شیرازی به عنوان شهردار آبادان تغییر و تحول چندانی در شهر رخ نداده بود و اغلب مردم از این مسئله شکایت داشتند اما خوشبختانه پس از حضور شیرازی به عنوان شهردار آبادان شاهد تغییرات قابل لمس و مشاهده در سطح شهر هستیم.

زویدات افزود: شهردار فعلی با همکاری کارکنانش باید بکوشند تا ذره ای از میزان خدمات رسانی شان به مردم کاسته نشود ضمن آنکه توجه ویژه به رفع کمبودها و مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار شهر باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا نظر مساعد خود را در خصوص ابقا شهردار فعلی آبادان اعلام کرده ام، اظهار کرد: نظر مردم آبادان حمایت از شهردار فعلی است.

زویدات تصریح کرد: در دوره جدید شورای اسلامی شهر باید تعاملاتمان با مسئولان شهری بیشتر از قبل باشد و از تمامی پتانسیلهای موجود شهری در جهت عمران، آبادی، بهبود و توسعه شهری بهره بگیریم.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: از تمامی نظرات و پیشنهادات مناسب در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی شهری آبادان استقبال می کنیم حتی اگر از جناحهای مخالف و یا موافق سیاسی باشد. 


 

بهشتی:کار کردن در آبادان بسیار سخت است/ شهردار را شورا انتخاب می کند نه جناحهای سیاسی
 
آبادان – خبرگزاری مهر: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان گفت: کار کردن در آبادان به واسطه وجود اختلاف سلایق گروه ها و جناحهای مختلف سیاسی بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید بهشتی ظهر دوشنبه در جلسه علنی بررسی برنامه های کاری گزینه های شهردار آبادان با اشاره به مهم بودن موضوعات و اوضاع مرتبط با شهر برای حضور شرکت کنندگان در این جلسه افزود: موضوع فراخوان کاندیداهای شهردار آبادان که پیشتر اعلام شد ایده ای برگرفته از کاربرد این قضیه از شش سال پیش در کلان شهر کرج است که بر اساس آن افراد صلاحیت دار و واجد شرایط می توانند خود را به شورای اسلامی شهر معرفی کنند.

وی اظهار کرد: آبادان افراد متخصص زیادی دارد که می توانند در تصدی شهردار آبادان جای بگیرند اما به دلیل مسائل سیاسی  و یا اینکه افراد فرصت کافی برای انجام کار را نداشتند از کاندیداتوری شهردار آبادان کنار کشیدند.

بهشتی تصریح کرد: متاسفانه شهر آبادان به واسطه تداخل مسائل سیاسی با امور شهری اش هیچگاه نتوانسته است به جایگاه واقعی و اصلی و در خور شان مردمش برسد.

این عضو قبلی و جدید شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: متاسفانه تداخل مسائل شهری آنقدر زیاد بود که حتی برای تعیین شهردار هم سیاسیون تصمیم می گرفتند و این خواست آنان بود که عملی می شد.

بهشتی با تاکید بر دوری از این رویکرد ادامه داد: مسائل سیاسی همیشه در تعیین شهردار تاثیرگذار بوده است و ما در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه بودیم، همیشه در این زمینه بین رجال سیاسی تقسیم اراضی می شد.

وی با اشاره به اینکه باید این موضوع واضح شود که شهردار را باید اعضای شورای شهر انتخاب کنند زیرا آنها به عنوان منتخبین مردم باید پاسخگوی عملکرد شهردار به آنان باشند، گفت: بر همین اساس سعی کرده ایم تا به دور از تنشهای سیاسی و با استفاده از نظرات موافق ومخالف نسبت به انتخاب شهردار آینده آبادان اقدام کنیم. در انتخاب شهردار حرف اول و آخر را اعضای شورای شهر می زنند.

وی با بیان اینکه برای تصدی شهردار آبادان فقط دو کاندیدا (نظارت و شیرازی) اعلام آمادگی کردند، افزود: قرار شد تا این دو نفر برنامه ها یشان را به شورا ارائه دهند و سپس ما شهردار منتخب اعضا را معرفی کنیم تا شهر به لحاظ ارائه خدمات دچار وقفه نشود.

بهشتی با ابراز تاسف از عدم حضور نظارت (یکی از کاندیداهای شهردار آبادان) اظهار کرد: شورا پارلمانی محلی است که با استفاده از نظرات موافق و مخالف و بحث و تبادل نظر و مشورت اعضا با یکدیگر نسبت به انتخاب شهردار تصمیم گیری می کند.

وی از برپایی جلسات به صورت علنی به طور هفتگی آن هم در مساجد و حسینه های مناطق مختلف شهری همراه با بررسی مشکلات آن مناطق در رویارویی با مردم، بازدید و سرکشی از مناطق محروم، استفاده از توان رسانه ها در کمک به روشن سازی مسائل و مشکلات شهری به عنوان برخی رویکردهای شورای چهارم نام برد و تصریح کرد: از انتقادات صادقانه و منصفانه استقبال می کنیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد