سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان خبر داد
شناسایی 4600 انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان 

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از شناسایی 4 هزار و 600 انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: تاکنون 50 درصد این انشعابات ساماندهی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: شناسایی 4600 انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری بر اساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، اظهار کرد: ساماندهی انشعابات غیرمجاز به منظور کاهش درصد آب به حساب نیامده و جذب درآمدهای سرمایه‌ای و جاری طبق یک برنامه ریزی منسجم در حال انجام است و با استفاده کنندگان آن برخورد قانونی به عمل می‌آید.

وی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از 4 هزار و 600 انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی شده که تاکنون حدود 2 هزار و 500 مورد آنها ساماندهی شده و مابقی نیز در دست پیگیری و اقدام است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین انشعابات استان در مناطق حاشیه‌نشین شهرها قرار دارد و ساکنان این مناطق به‌صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، گفت: وجود اشتراک‌های غیرمجاز در شهرها موجب افزایش دو تا سه برابر هزینه جاری ادارات شده که این عامل ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی، انشعابات غیرمجاز را به عنوان مهمترین جنبه غیرفیزیکی هدررفت آب دانست و تصریح کرد: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب بها، تشدید نشت از این انشعابات (به علت اینکه معمولااز اتصالات و لوله های غیراستاندارد استفاده می‌شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

صنیعی‌نژاد با تاکید بر اینکه در صورت تبدیل اشتراکهای غیرمجاز بصورت داوطلبانه نهایت همکاری و مساعدت با اینگونه مشترکان به کار گرفته خواهد شد، تصریح کرد: برای جلوگیری از کاهش انشعابات غیرمجاز از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم همکاری‌های لازم را با امور آبفا شهرستان‌ها داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره آبفای استان همچنین با اشاره به اینکه قطع و وصل مجدد انشعاب مشمول هزینه می‌شود از عموم شهروندان دعوت کرد تا در پرداخت بدهی خود نیز اهتمام بیشتری داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد