سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور
جدال شیرهای زخمی پایتخت با فولاد آب‌دیده خوزستان/ خودزنی استقلالی‌ها

در هفته هفتم لیگ برتر سرخابی‌های تهران و خوزستان به مصاف یکدیگر می‌روند.

خبرگزاری فارس: جدال شیرهای زخمی پایتخت با فولاد آب‌دیده خوزستان/ خودزنی استقلالی‌ها
گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، قطار لیگ برتر فوتبال کشور در فصل سیزدهم با شتابی فراوان حرکت خود را آغاز کرده و در چشم بهم‌زدنی به نیمه‌های نیم فصل خود رسید.

هفته هفتم این رقابت‌ها نیز از روز جمعه با برگزاری هفت دیدار آغاز می‌شود.

در روزی که داماش از سپاهان پذیرایی خواهد کرد، صبا به مصاف فجر می‌رود، مس و ملوان با یکدیگر دیدار می‌کنند، راه‌آهن در برابر گسترش فولاد قرار می‌گیرد، ذوب‌آهن با نفت تهران پیکار می‌کند و تراکتورسازی میزبان سایپاست یک دیدار حساس نیز در ورزشگاه آزادی تهران بین پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان برگزار خواهد شد.

هفته هفتم به نوعی جدال سرخابی‌های تهران و خوزستان است چراکه علاوه بر پرسپولیس و فولاد تیم‌های استقلال خوزستان و استقلال تهران نیز در این هفته با یکدیگر دیدار می‌کنند.

*جدال سرخ‌های تهران و خوزستان در آزادی

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هفتم در روز جمعه را تیم‌های سرخ‌پوش پرسپولیس و فولاد خوزستان برگزار خواهند کرد.

سرخ‌پوشان اهوازی فصل سیزدهم لیگ برتر را طوفانی آغاز کردند و از شش مسابقه خود پنج پیروزی را در کارنامه ثبت کردند.

این تیم پس از شکست هفته نخست در برابر سپاهان در اصفهان همه حریفان خود را تا اینجا شکست داده و برای اولین بار در تاریخ خود رکورد پنج پیروزی پیاپی را کسب کرد.

فولادی‌ها که با توجه به درخشش خود در فصل قبل رقابت‌ها و قرارگرفتن در جمع چهار تیم برتر توقعات را نیز از خود افزایش داده‌اند تا بدین جای لیگ سیزدهم  خواسته هواداران خود را اجابت کردند و با نتایج مناسب صدرجدول را در اختیار خود قرار داده‌اند.

حسین فرکی مربی نام‌آشنا، کاربلد و بی‌حاشیه فوتبال ایران در این فصل تیمی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه را که عمدتاً محصول آکادمی باشگاه فولاد هستند را راهی لیگ برتر کرده است و تاکنون نیز موفق بوده است.

این تیم پس از پیروزی روحیه بخش در برابر استقلال خوزستان در داربی اهواز با روحیه‌‌ای مضاعف به مصاف پرسپولیس تهران خواهد رفت.

شاگردان فرکی در این مسابقه به دنبال کسب امتیازات لازم برای تداوم نتیجه‌گیری و حفظ صدر جدول هستند هرچند که در ورزشگاه آزادی و در برابر هزاران تماشاگر پرسپولیسی مقابل شاگردان علی دایی کار سختی را پیش رو خواهند داشت.

در سوی دیگر نیز سرخ‌پوشان پایتخت شرایط متفاوتی را نسبت به حریف خود دارند.

این تیم که در بازی‌های خارج از خانه کاملاً ناموفق بوده و از سه بازی یک امتیاز گرفته است در بازی‌های خانگی عملکرد مناسبی داشته و هر سه بازی خانگی خود را با برد به پایان رسانده است.

شاگردان علی دایی در هفته ششم در ثانیه‌های پایانی بازی را به نفت تهران واگذار کردند تا در دیدار هفته هفتم در برابر فولاد با انگیزه‌ زیادی وارد میدان شوند.

علاوه بر این پرسپولیسی‌ها برای جا نماندن از کورس قهرمانی به سه امتیاز این دیدار نیازی مبرم دارند.

این دیدار به نوعی تقابل استاد و شاگرد نیز محسوب می‌شود چراکه در یک طرف حسین فرکی و در سوی دیگر علی دایی قرار دارند که زمانی در تیم ملی در سمت مربی و بازیکن در کنار یکدیگر قرار داشتند.

به هرحال باید دید در جدال بین سرخ‌های تهران و خوزستان کدامیک موفق به کسب امتیازات این دیدار حساس خواهند شد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد از ساعت 19:30 دقیقه روز جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

در جدول رده‌بندی و تا پایان هفته ششم فولاد خوزستان  با 15 امتیاز در صدر است و پرسپولیس نیز با 10 امتیاز در رده پنجم جای دارد.

*خودزنی آبی‌ها در اهواز

دیگر جدال تیم‌‌های تهرانی و خوزستانی را استقلال صنعتی و استقلال تهران برگزار خواهند کرد.

این مسابقه که قرار بود اولین دیدار هفته هفتم باشد با تغییر زمان آن از پنج‌‌شنبه به روز شنبه به آخرین بازی این هفته تبدیل شد.

استقلال صنعتی در حالی پای به دیدار می‌گذارد که این روزها حال و روز خوشی را ندارد و سه شکست پیاپی در سه هفته اخیر انتقادات از بازیکنان و کادرفنی این تیم بیش از پیش کرده است.

آبی‌های صنعتی که در این فصل با اتکا به بازیکنان بومی راهی لیگ برتر شده‌اند با وجود آغاز مناسب لیگ نتوانستند روند نتیجه‌گیری خود را ادامه دهند و در سه هفته اخیر سه شکست را در برابر ملوان، نفت تهران و فولاد خوزستان متحمل شده‌اند.

همچنین خط دفاعی این تیم که به پاشنه آشیل آن نیز تبدیل شده است در سه بازی اخیر 9 بار به مهاجمان حریف اجازه گلزنی داده است.

عبدالله ویسی مربی جوان و خوزستانی استقلال صنعتی در هفته پنجم و پس از شکست سنگین چهار بر دو در برابر نفت تهران در خانه خیلی زود صدای اعتراض هواداران این تیم را شنید.

هرچند آبی‌های صنعتی در دیدار قبل خود مقابل فولاد نمایش قابل قبولی را ارائه کردند و اگر بی‌دقتی مهاجمان این تیم نبود می‌‌توانستند نتیجه لازم را کسب کنند اما در نهایت با حساب سه بر دو مغلوب شدند تا فشارها بر این تیم بیشتر شود.

استقلال صنعتی در دیدار هفته هفتم در برابر هم‌نام تهرانی برای بهبود وضعیت خود در جدول و پایان دادن به نوار شکست‌های پی‌درپی به دنبال کسب نتیجه است.

در سوی دیگر اما استقلال تهرانی قرار دارد که شرایطی متفاوت با استقلال صنعتی دارد.

این تیم که از شش بازی خود در لیگ برتر امسال پنج پیروزی را کسب کرده است تاکنون همه دیدارهای خارج از خانه خود را با برد پشت‌سر گذاشته است.

آبی‌پوشان پایتخت در دیدار هفته قبل در برابر راه‌آهن باوجود خستگی ناشی از دیدار مرحله یک چهارم نهایی در برابر نماینده تایلند نمایش قابل قبولی را ارائه و با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دادند.

این تیم برای تداوم نتایج مناسب خود در خارج از خانه و رسیدن به صدر جدول به امتیازات این دیدار چشم دوخته است.

باتوجه به اینکه دو تیم هم‌نام در این دیدار با انگیزه‌هایی متفاوت درصدد کسب هر سه امتیاز هستند می‌توان این مسابقه را به نوعی خودزنی آبی‌ها در اهواز تعبیر کرد.

دیدار تیم‌های استقلال صنعتی خوزستان و استقلال تهران در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه تختی اهواز آغاز می‌شود.

هم‌اکنون استقلال تهران با کسب 14 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و استقلال صنعتی نیز با پنج امتیاز در جایگاه سیزدهم است.

============

گزارش از امید زباری

  

 

براساس رای کمیته انضباطی
فولاد و استقلال خوزستان جریمه شدند/ توبیخ کعبی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای‌های خود را برای دو تیم لیگ برتری صادر کرد.

خبرگزاری فارس: فولاد و استقلال خوزستان جریمه شدند/ توبیخ کعبی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم استقلال خوزستان و نفت تهران از سری رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر در تاریخ 25 مرداد ماه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد که از سوی کعبی تخلفاتی صورت گرفت. بر همین اساس کمیته انضباطی کعبی را طبق بند یکم ماده 22 و 20 آئین نامه انضباطی به توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم کرد.

جریمه نقدی برای تیم های فولاد و استقلال صنعتی خوزستان

دیدار دو تیم فولاد خوزستان و استقلال صنعتی خوزستان از سری رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در تاریخ یکم شهریور ماه در ورزشگاه اهواز برگزار شد که  از سوی تماشاگران تیم فولاد خوزستان تخلفاتی صورت گرفت. بر همین اساس این تیم به پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین تیم استقلال صنعتی خوزستان به دلیل تخلفات تماشاگرانش به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد